הקולות ממשיכים להיספר ותמונת המנדטים המלאה מתחילה להתבהר. מי הם הח"כים שספק אם ישמרו על תפקידם ומי המתמודדים שצפויים לראות את המליאה על הספה מול הטלוויזיה?
לפי תמונת המנדטים הנוכחית, כמה וכמה מפלגות איבדו מכוחן ובשל כך החברים והחברות ברשימה אשר נמצאים במקומות פחות ריאליים, עשויים למצוא את עצמם מחוץ לכנסת ה-24. עם זאת, יצוין כי ספירת הקולות טרם הסתיימה, וכי כ-450 אלף מעטפות כפולות, אשר עשויות להשפיע על התמונה באופן משמעותי, טרם החלו להיבדק.
>> כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
המפלגה הגדולה ביותר, מפלגת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, עומדת כרגע על 30 מנדטים. המשמעות: חברי הכנסת עוזי דיין, אריאל קלנר, אוסנת מארק ועמית הלוי, מספרים 32 עד 35 ברשימת הליכוד בהתאמה, צפויים למצוא את עצמם מחוץ לכנסת הבאה. עם זאת, יצויין כי במקרה ותקום ממשלה, ייתכן שייעשה שימוש בחוק הנורבגי כדי לאפשר לחלק ממי שנשארו בחוץ, ביניהם מארק, להישאר ח"כים.
5 צפייה בגלריה
אסנת מארק
אסנת מארק
ככל הנראה בחוץ. ח"כ אוסנת מארק
(צילום: דוברות הכנסת )
מפלגת יש עתיד, שהתמודדה בבחירות האחרונות ברשימה משותפת תחת מפלגת כחול לבן, עומדת נכון לעכשיו על 17 מנדטים. המשמעות: ח"כ לשעבר מירב בן ארי צפויה לחזור למליאה, ולדימיר בליאק ורון כץ צפויים להיבחר כחברי כנסת חדשים. מתנדנדות: נירה שפק וטניה מזרסקי, מספר 17 ו-18, בהתאמה.
המפלגה השלישית בגודלה כרגע, ש"ס, עומדת על תשעה מנדטים, מה שאומר שמנחם אוריאל בוסו (מספר תשע ברשימה), אשר היה בבחירות האחרונות מספר 10 ברשימה ולא נכנס לכנסת, מתנדנד גם הפעם.

כחול לבן הצליחו לשמור על כל נציגיהם בכנסת

מפלגת כחול לבן עקפה את הסקרים והתחזיות ועומדת כרגע על שמונה מנדטים. בכך הצליחה לשמר את כל מובילי הרשימה הנוכחית שהתמודדו גם בבחירות הקודמות ונבחרו לחברי הכנסת ה-23. מתנדנדת: יעל רון בן משה, מספר שמונה ברשימה הנוכחית של גנץ, שהתמודדה בתור מספר 40 ברשימת כחול לבן 2020 ולא נבחרה לכנסת.
ימינה עומדת כרגע על שבעה מנדטים וצפויה לכלול את חברי הכנסת החדשים עמיחי שיקלי וניר אורבך, מנכ"ל מפלגת הבית היהודי לשעבר. מתנדנד: נציג "השולמנים", אביר קארה - במקום השביעי ברשימה, והח"כית לשעבר עידית סילמן - במקום השמיני.
5 צפייה בגלריה
אביר קארה נפתלי בנט
אביר קארה נפתלי בנט
יצליח להיכנס לכנסת? אביר קארה ונפתלי בנט
המפלגה החרדית יהדות התורה עומדת גם היא על שבעה מנדטים, בדומה לבחירות 2020. מתנדנדים: זאב יצחק פינדרוס, שעלה מהמקום השמיני למקום השביעי ברשימה ובכך ייתכן שהרוויח את מקומו בכנסת ה-24, וח"כ יעקב יואל טסלר - שירד מהמקום החמישי למקום השמיני ברשימה וככל הנראה לא יחזור למושבו במליאה.
העבודה ומרצ עומדות נכון לעכשיו על שבעה ועל חמישה מנדטים, בהתאמה. כזכור, בבחירות לכנסת ה-23 הן רצו ברשימה משותפת יחד עם מפלגת גשר של אורלי לוי אבקסיס. המתנדנדים בעבודה כרגע הם מספר שבע - אבתיסאם מראענה, שהתבטאויות עבר שלה הובילו לאחרונה לזעם, והח"כ לשעבר רם שפע, מספר שש ברשימה, אשר היה מספר 29 ברשימת כחול לבן לכנסת ה-23 ופרש לטובת מפלגת העבודה. השרים עמיר פרץ ואיציק שמולי הודיעו כידוע על פרישתם מהמפלגה ולא יחזרו למושבם בכנסת.
5 צפייה בגלריה
אבתיסאם מראענה, מרב מיכאלי
אבתיסאם מראענה, מרב מיכאלי
למרות הכל, מראענה כנראה בפנים. אבתיסאם מראענה ומרב מיכאלי
(צילום: הדר יואביאן, מוטי קמחי)
המתנדנדים במרצ הם חברי הכנסת לשעבר עיסאווי פריג' (מספר חמש ברשימה) ומוסי רז (מספר שש ברשימה), אשר עשויים למצוא את דרכם חזרה לכנסת. ח"כ אילן גילאון, כזכור, הודיע כי לא יתמודד בבחירות הנוכחיות ולא ישוב לתפקידו.
מפלגת ישראל ביתנו עומדת כרגע על שבעה מנדטים, בדומה לתוצאות שלה בבחירות 2020, ולכן היחיד שעשוי לא לחזור לתפקידו הוא ח"כ אלכס קושניר, מספר שבע ברשימה. אם המעטפות הכפולות יקפיצו את המפלגה לשמונה מנדטים, פרופ' יוסי שיין צפוי להיכנס לתפקידו החדש בתור חבר כנסת, לאחר שעזב את תפקידו הקודם בתור ראש בית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב לטובת מקום מספר שמונה ברשימה של ליברמן.
5 צפייה בגלריה
פרופ' יוסי שיין
פרופ' יוסי שיין
פרופ' יוסי שיין
(צילום: דנה קופל)


המשותפת נפלה; האוזר בחוץ

הרשימה המשותפת, שממנה התפצלה בבחירות הנוכחיות מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס, נפלה ממספר דו-ספרתי של 15 מנדטים בבחירות 2020 ועומדת כרגע על שישה מנדטים בלבד. המתנדנדים: ח"כ עופר כסיף וח"כ היבה יזבק, מספר שש ושבע בהתאמה, אשר עשויים לא לחזור למושבם בכנסת.
5 צפייה בגלריה
צבי האוזר
צבי האוזר
בחר לא נכון כשהלך עם סער? צבי האוזר לא נכנס לכנסת
(צילום: קובי קואנקס)
המתנדנדים ברשימת הציונות הדתית וברשימה החדשה של יוצא הליכוד גדעון סער, אשר עומדות כרגע כל אחת על שישה מנדטים, הם חברי הכנסת לשעבר בני בגין וראש העיר אילת מאיר יצחק-הלוי, מספרים שש ושבע ברשימת תקווה חדשה, בהתאמה. ח"כ צבי האוזר, יו"ר ועדת החוץ והביטחון ומספר שמונה ברשימה - לא צפוי לחזור לתפקידו. מי שעשוי לפספס את ההזדמנות להיכנס לכנסת ברשימת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', הם רחל צינקין ואביגדור (אבי) מעוז, יו"ר מפלגת נעם (מקום חמישי ברשימה), אולם גם פה - במקרה שיישאר בחוץ, ייתכן שייעשה שימוש בחוק הנורבגי.
ולבסוף - מפלגת רע"ם, יש שיאמרו הפתעת הבחירות, כאשר בניגוד למרבית הסקרים היא עברה את אחוז החסימה ואף עומדת כרגע על חמישה מנדטים. המתנדנדת: מספר חמש ברשימה, חברת הכנסת אימאן חטיב יאסין, אשר נבחרה לכנסת במקום ה-15 ברשימה המשותפת ב-2020 וייתכן שלא תחזור למושבה הפעם.