אחרי 12 שנים שבהן מתקיים יום הסטודנט בירושלים ב"יום ירושלים", אתמול (רביעי) קבעה אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית כי הוא יחול ביום "ניטרלי" להגדרתם, כך נודע ל-ynet. את יום הסטודנט מפיקה כל שנה האגודה, והוא נערך ביום זה גם בגלל האפשרות להקים רעש עד שעה מאוחרת לפי החוק. השנה נדחה היום לתחילת חודש יוני, בגלל קשיים במשא ומתן מול העירייה.
ההחלטה להזיז את יום הסטודנט מתקבלת כשבועיים לאחר יום ירושלים האחרון והטעון, בו החליט הדרג המדיני לא לאפשר ליהודים לעלות להר הבית ולא לאפשר לצעוד בשער שכם כחלק מריקוד הדגלים המסורתי. באותו יום גם החל מבצע "שומר החומות", עם שיגור לעבר ירושלים.

בהצעה נכתב כי הוחלט "על חזון ומשימות לטובת האוכלוסייה הערבית באוניברסיטה, ביניהן קידום מרחב שוויוני לאוכלוסייה הערבית, הגברת ייצוג האוכלוסייה באגודה, והנגשה והתאמה של פעילות האגודה לחברה הערבית. בנוסף לאוכלוסיות שמנינו בישיבת החזון, הוחלט שהאגודה תיתן מענה לאוכלוסיות משתנות, כדוגמת אוכלוסיית יוצאי אתיופיה, לפי הצרכים בשטח".
לטענת הסטודנטים באגודה, יש אוכלוסיות שנפגעות מציון יום הסטודנט ביום ירושלים. הערבים, האתיופים והסטודנטים בקמפוס ברחובות. בהצעה של אגודת הסטודנטים - בראשות היו"ר שי פודולר מתא אופק של מפלגת העבודה - פירטו את הסיבות להזזת יום הסטודנט. הראשונה היא היעדרם של סטודנטים ערבים מיום הסטודנט. בנוסף, באותו יום חל יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל. סיבה נוספת היא אי הגעתם של סטודנטים מהקמפוס ברחובות לבירה באותו יום.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אוהד צויגנברג)
"יום ירושלים הוא יום טעון במדינת ישראל מכיוון שבתוכו מוכלים נרטיבים שונים. לאנשים רבים ולאוכלוסיה הערבית בפרט יש בעיה עם חגיגה ביום זה, והצמדת יום הסטודנט ליום הטעון הנ"ל גורם לסטודנטים והסטודנטיות האלה לא להרגיש חלק מהאירוע, ואף מוביל לפגיעה קשה בייצוג וההשתתפות של הסטודנטים הערבים באגודה", כך נכתב בהצעה של אגודת הסטודנטים.
מצעירי הליכוד נמסר כי "כולנו מבינים את חשיבות יום ירושלים המציין את איחוד העיר. לא ייתכן שאגודת הסטודנטים בעברית מעבירה החלטה שמנתקת את יום ירושלים מיום הסטודנט כדי להיטיב עם אותם סטודנטים ערבים אשר מעלים פוסטים נגד מדינת ישראל וחיילי צה״ל בשל טענות הזויות שאין להן שחר ומנסה לטשטש את גבולות הזהות היהודית במדינה".
"לא ייתכן שאגודת הסטודנטים מעבירה החלטה שמנתקת את יום ירושלים מיום הסטודנט, כדי להיטיב עם אותם סטודנטים ערבים שמעלים פוסטים נגד מדינת ישראל"
"עצוב שנציגי מפלגת העבודה מעבירים החלטה כזו. אין ראוי מכך שיום הסטודנט יתקיים ביום ירושלים. צעירי הליכוד קוראים לסטודנטים לבטל את תשלום דמי החברות באגודה", הוסיפו.
ח"כ שלמה קרעי (הליכוד), הגיב להחלטה ואמר כי מדובר ב"טרלול וכניעה לטרור. האוניברסיטה העברית מתקפלת אל מול הטרור הערבי. כולי תקווה שהסטודנטים שלנו ינהגו בהתאם וידיחו את הבושה הזו. הרעל ממפלגת העבודה הפוסט ציונית, מחלחל גם לתאי השטח של דור העתיד".
מהאוניברסיטה העברית נמסר כי "ההחלטה נעשתה על דעת האגודה, ולא תואמה עם האוניברסיטה. הסוגיה תיבחן על מכלול היבטיה, בתיאום עם השותפים השונים".
2 צפייה בגלריה
השחתת דלתות במעונות הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב
השחתת דלתות במעונות הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב
השחתת דלתות במעונות הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב
באוניברסיטת תל אביב הושחתו ביום הראשון ללחימה בעזה דלתות במעונות הסטודנטים, עליהן הוטבעו טביעות כפות ידיים בצבע אדום ונכתב PLM, כלומר חיי הפלסטינים חשובים. לפי הסטודנטים מדובר במעשה של סטודנטים פלסטינים הלומדים באוניברסיטה.
באוניברסיטה מסרו כי ״מדובר באירוע ונדליזם שאירע לפני עשרה ימים, במעונות הסטודנטים. הכתובות נמחקו מיידית והאחראים יטופלו משמעתית. מעבר לכך לא היו אירועים חריגים, אך הנהלת האוניברסיטה החליטה על תגבור מערך האבטחה במעונות ובקמפוס בתקופה הקרובה".
מהאגודה נמסר בתגובה: "בכינוס שגרתי של ועידת האגודה אמש עלו מספר הצבעות. אחת מהן הייתה על ציון יום הסטודנט ביום ניטרלי על מנת לאפשר לכלל הסטודנטים והסטודנטיות הלומדים בעברית לקחת חלק באירוע, תוך התחשבות בסטודנטים והסטודנטיות מהחברה הערבית, בני ובנות העדה האתיופית, אלו הלומדים בפקולטה לחקלאות ובשאר השלוחות של האוניברסיטה העברית, זאת לאור פריסת הקמפוסים בין ערים שונות והאוכלוסייה הרב תרבותית. כמו כן יום ירושלים ימשיך להיות מצוין בנפרד על ידי האגודה. ההחלטה תובא לחשיבה עם שאר הגורמים הרלוונטים ותשוב לוועידה במקרה הצורך".