תקציר האירועים

שבע רקטות נורו אחר הצהריים (שני) מרצועת עזה לעבר ירושלים, בית שמש והאזור, עם פקיעת אולטימטום שהציב חמאס לישראל על רקע מהומות הר הבית ושייח ג'ראח. כיפת ברזל יירטה רקטה אחת. בתי מגורים נפגעו בקריית ענבים ובבית נקופה שליד ירושלים, ורסיסי רקטות נפלו בכביש 1. רקטות שוגרו לאורך כל הערב גם לעבר שדרות, יישובי עוטף עזה ואשקלון. צה"ל תקף בתגובה ברצועת עזה והפלסטינים דיווחו על 20 הרוגים, מהם 9 ילדים.
בשל הירי לא יתקיימו מחר לימודים בטווח של 40 ק"מ מהרצועה, והגבלות יחולו גם בדן ובשפלה. לרשימת היישובים המלאה.
מוקדם יותר מהבוקר נרשמו עימותים קשים סביב הר הבית, בהם נפצעו 21 שוטרים ועשרות פלסטינים, בהם 7 קשה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה מוקדם יותר לשנות את המסלול של "מצעד הדגלים", שתוכנן לעבור בשער שכם ובעיר העתיקה. במקביל התפתחו עימותים בשכונת שייח ג'ראח לאחר שחברי סיעת הציונות הדתית הגיעו לסיור. המשטרה מנעה מהבוקר כניסה של מתפללים יהודים להר הבית.

14 צפייה בגלריה
הפצצות צה"ל בעזה
הפצצות צה"ל בעזה
הפצצות צה"ל בעזה
(צילום: AFP)

עדכונים - דקה אחר דקה

00:11 - מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, הצהיר כי ישראל "החלה את התוקפנות על ירושלים, ואם התוקפנות הזאת לא תיעצר - אין טעם במאמצים המדיניים להגעה להפסקת אש".
23:56 - פגיעה ישירה בבית בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. נזק רב נגרם לבית ולחצר. אישה אחת לקתה בחרדה והוגדרה פצועה קל מאוד.
23:55 - שם המבצע כפי שנקבע בצה"ל הוא "שומר החומות"
23:51 - צבע אדום בשדרות וביישובים נוספים בעוטף עזה.
23:50 - מעבר כרם שלום נסגר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע על סגירת מעבר הסחורות כרם שלום בין ישראל לרצועת עזה. זהו השער האחרון לרצועה מישראל שנותר פתוח, וכעת הלחץ על חמאס גובר.
23:36 - צבע אדום בשדרות ויישובי הסביבה.
23:35 - גם בלוד הודיעו שלא יתקיימו מחר לימודים
23:28 - שוב צבע אדום בנתיב העשרה ובזיקים.
23:21 - דובר צה"ל מעדכן: עד כה זוהו היום 150 שיגורים, מהם יורטו עשרות
23:15 - מוקדי התפרעויות נוספים של ערביי ישראל בלוד וברמלה יודו אבנים וזיקוקים לעבר שוטרים ומבנים, הובערו פחים וצמיגים, לפחות 16 נעצרו; בכביש 754 סמוך לכפר כנא הותקף תושב נוף הגליל, שמשות רכבו נופצו עד שחולץ ונזקק לטיפול; צעירים מכפר שיבלי חסמו את כביש 65, יידו אבנים והבעירו צמיגים, אחד נעצר; גם כביש 85 נחסם לפני שהמתפרעים פוזרו; ברהט הותקפו שוטרים באבנים, שניים נעצרו.
23:14 - אזעקות נוספות באזור התעשייה הדרומי של אשקלון, במועצת חוף אשקלון וגם בדרום הרצועה באזור כרם שלום.
23:09 - נמשכות ההתפרעויות בהר הבית לפי המשטרה, "הפרת סדר אלימה בה נוטלים חלק מאות מתפרעים, מרביתם רעולי פנים, אשר מיידים אבנים באופן מסיבי לעבר כוחות המשטרה המוצבים בשערי הר הבית".
23:07 - אזעקות בשדרות וביישובים באזור
22:47 - עוד ערים מודיעות על ביטול הלימודים בראשון לציון, רחובות, נס ציונה, חולון ובת ים לא יהיו לימודים מחר, גם במקרה של כיתות ליד מרחבים מוגנים. "מחר בבוקר נקיים הערכת מצב מחודשת בהתאם למצב ההסלמה ונחליט כיצד לפעול״, נמסר מעיריית ראשל"צ.

22:37 - תקיפת מנהרה והרוגים לחמאס צה"ל הודיע כי "מטוסי קרב של צה״ל תקפו לפני זמן קצר מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה". בתקיפה נהרגו מספר פעילי חמאס שהיו כנראה בתוך המנהרה.
22:17 - ירי נרחב לדרום - אשקלון ויישובי צפון העוטף, כיפת ברזל יירטה רקטות.
22:06 - אזעקה בכרם שלום.
22:05 - על רקע ההסלמה: עשרות מפגינים ערבים חסמו את דרך בן גוריון בחיפה, 15 נעצרו עשרות מפגינים ערבים חסמו את דרך בן גוריון בחיפה, זאת על רקע האירועים בירושלים וברצועת עזה. מפגינים יידו בקבוקים וזיקוקים. שוטר נפצע באורח קל. 15 מפגינים נעצרו על ידי המשטרה. לכתבה על שורת מוקדי ההתפרעויות ברחבי הארץ.
21:59 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה
21:54 - אמיר קטאר: "להפסיק את הפגיעות בתושבים החפים מפשע". ארדואן שוחח עם הנייה רשת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" דיווחה כי אמיר קטאר, תמים בן חמד אל-ת'אני, ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שוחחו בטלפון על המתיחות הביטחונית במזרח ירושלים. השניים קראו לישראל "להפסיק את הפגיעות בתושבים החפים מפשע וכן לכבד את הדין הבינלאומי". השיחה התקיימה לאחר שיחת טלפון שקיים ארדואן גם עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בנוסף, דווח ששר החוץ הטורקי קיים שיחות טלפון עם כמה שרי חוץ בהם של איראן ורוסיה בעניין ההסלמה בירושלים.
21:48 - אזעקות נוספות בעוטף עזה
14 צפייה בגלריה
כיפת ברזל מעל אשקלון
כיפת ברזל מעל אשקלון
יירוטי כיפת ברזל מעל אשקלון
(צילום: AFP)
21:45 - 20 הרוגים בתקיפות צה"ל ברצועת עזה, מתוכם תשעה ילדים צה"ל תקף יעדי טרור של ארגון חמאס ברצועת עזה במהלך השעות האחרונות. עד כה דווח על 20 הרוגים מהתקיפות, מתוכם תשעה ילדים.
21:40 - דובר צה"ל: תקפנו יעדי טרור ברצועת עזה דובר צה"ל מסר כי צה"ל תקף מטרות טרור של ארגון חמאס ברצועת עזה במהלך השעות האחרונות. בין היעדים שהותקפו: שני משגרי רקטות, שתי עמדות צבאיות ושמונה פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.
21:43 - מטח לעבר יישובי עוטף עזה
21:37 - אזעקה בקיבוץ עין השלושה
21:16 - פיקוד העורף: הגבלות על לימודים והתקהלויות גם בגוש דן פיקוד העורף עדכן את הנחיותיו על רקע ההסלמה, לפיהן קיימות הגבלות על לימודים והתקהלויות גם בגוש דן. לימודים יתקיימו רק בתנאי שקיים מרחב מוגן נגיש, והתקהלויות יוכלו להתקיים בשטח פתוח עד 30 אנשים, במבנה סגור עד 50. במבנה שעובד לפי התו הירוק - עד 300 איש.
14 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף
(באדיבות דובר צה"ל)
21:09 - מטחים לעבר אשקלון ועוטף עזה
21:02 - חמאס: "אם האויב יפגע בתשתיות אזרחיות - התגובה שלנו תהיה כואבת יותר מהצפוי" הזרוע הצבאית של חמאס מסרה על רקע ההסלמה: "מזהירים את האויב הציוני שאם הוא יפגע בתשתיות אזרחיות או בבתים של תושבי הרצועה, אז התגובה שלנו תהיה חזקה וכואבת יותר מהצפוי".
21:01 - אזעקות בעוטף עזה ובאשקלון
20:53 - אזעקה נוספת בעוטף עזה לכתבה המלאה
20:48 - נתניהו: ארגוני הטרור בעזה חצו קו אדום, העימות הנוכחי יכול להימשך זמן מה ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס המרכזי לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת והתייחס להסלמה הביטחונית: "ארגוני הטרור בעזה חצו קו אדום ותקפו אותנו בטילים במבואות ירושלים. ישראל תגיב בעוצמה רבה". נתניהו הוסיף כי "העימות הנוכחי יכול להימשך זמן מה. לא חפצנו בהסלמה אבל מי שבחר להסלים ירגיש את נחת זרוענו".
20:39 - אזעקות בעוטף עזה ובשדרות
20:33 - נשיא המדינה: "מי שיבחר לבחון את חוסננו - יגלה אגרוף של פלדה" נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם בטקס הממלכתי לציון יום איחוד ירושלים שהתקיים בגבעת התחמושת. ריבלין התייחס להסלמה במצב הביטחוני: "אזעקות 'צבע אדום' שבות ומפרות את שגרת הדרום, גם בשעה זו, מכניסות אל המרחבים המוגנים את יקירינו". ריבלין הבהיר כי "לא נאפשר לאיש להפר את שיגרת החיים, לא נכופף ראש מול אף איום. מי שיבחר לבחון את חוסננו יגלה חומת מגן, אגרוף של פלדה. אל לו לאיש לבחון את עוצמת הקטלניות של כוחותינו".
20:28 - שגריר ישראל באו"ם: "גנו בתקיפות את ההסתה והטרור הפלסטיני" שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן פנה לקהילה הבינלאומית ולאו"ם בדרישה לגנות את ירי הרקטות לעבר ישראל: "גנו בתקיפות את ההסתה והטרור הפלסטיני ותנו גיבוי מוחלט לפעולות ישראל בהגנה על אזרחיה".
20:20 - אזעקה נוספת ביישובי עוטף עזה
20:15 - הבית הלבן: מגנים את ירי הרקטות לעבר ישראל על רקע ההסלמה, בבית הלבן מסרו כי "ארצות הברית מגנה את ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל".
14 צפייה בגלריה
שריפה בעל הכותל
שריפה בעל הכותל
שריפה שפרצה עקב זיקוקים במתחם הר הבית בזמן החגיגות בכותל
(צילום: רויטרס)
14 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
20:00 - שר הביטחון גנץ: מצב חירום בעורף ביישובים עד 80 ק"מ מהרצועה שר הביטחון בני גנץ הכריז על מצב מיוחד בעורף, ביישובים שנמצאים בטווח של עד 80 ק"מ מרצועת עזה, למשך 48 שעות. משמעות הדבר - מתן סמכות לצה"ל ופיקוד העורף להטיל מגבלות על התכנסות, לפנות אזורים לפי מידע מודיעיני וכן לסגור או להגביל לימודים. גנץ ייכנס הערב דיון בנושא היערכות העורף.
19:55 - מפלגת רע"מ: המו"מ עם "גוש השינוי" מוקפא עד לרגיעה ביטחונית מפלגת רע"מ הודיעה כי המו"מ להקמת ממשלה של "גוש השינוי" יוקפא בשלב זה עד לרגיעה במצב הביטחוני.
19:52 - הקבינט אישר תקיפה אווירית משמעותית - ללא פעולה קרקעית הקבינט המדיני-ביטחוני אישר תקיפה אווירית משמעותית ברצועת עזה, אך ללא פעולה קרקעית. בכירים בישראל אמרו כי "חמאס צריכים לחטוף מכה קשה, ועדיין, כולם מבינים את המגבלה שלנו. אין לנו רצון במלחמות גדולות". עוד נמסר מהבכירים כי "ברור שנשלם מחיר מסויים אבל הם ישלמו מחיר כבד. התקווה של כולם שזה ייגמר עד עיד אל פיטר בתוך יומיים שלושה".
19:36 - לאחר כשעתיים הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הקבינט המדיני-ביטחוני סיים לאחר כשעתיים ישיבה ברקע ההסלמה והמתיחות הביטחונית בדרום ובירושלים.
19:32 - אזעקות ביישובי העוטף, בשדרות ובאשקלון
19:28 - צה"ל: נערכים גם לאפשרות של מבצע רחב דובר צה"ל התייחס להסלמה עם חמאס והזהיר מפני "מבצע רחב": "חמאס ישלם מחיר על התנהלותו ונגיב בחומרה. חמאס יבין זאת אחרי שנפעל ברצועה, אנו באפשרות גם ליציאה למבצע רחב. הכנו תכנית נרחבת וסדורה ולא נהסס להפעילה". עוד נמסר מדובר צה"ל כי "ההרתעה נמשכת באורח חלקי וההחלטה שם התגבשה ביממה האחרונה. אנו הולכים לקראת ימים בהם חמאס ירגיש את זרועו העוצמתית של צה"ל במשך ימים".
14 צפייה בגלריה
פגיעה בבית נקופה
פגיעה בבית נקופה
פגיעה בבית נקופה
(צילום: EPA)
19:18 - פיקוד העורף אוסר קיום לימודים מחר בעוטף עזה ובחלק מיישובי הנגב והשפלה פיקוד העורף אוסר על קיום לימודים מחר בעוטף עזה ובחלק מיישובי הנגב והשפלה בשל ההסלמה בדרום ובירושלים. מקומות עבודה יכולים להיפתח באזורים אלה רק אם ישנו מרחב מוגן באזור. פיקוד העורף גם הודיע על הגבלות על התקהלויות בשטח פתוח (עד 10 אנשים) ובמבנים סגורים (עד 50 איש).
19:06 - מטח לעבר יישובי העוטף ושדרות
18:59 - אזעקה בנתיב העשרה אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר במושב נתיב העשרה במועצה האזורית חוף אשקלון.
18:55 - שלושה ילדים נהרגו מתקיפה בצפון רצועת עזה שלושה ילדים מרצועת עזה נהרגו בצפון הרצועה, ככל הנראה מתקיפת צה"ל באזור בית חאנון.

18:54 - אחרי שביקשה מהמשתתפים להתפזר: המשטרה תאפשר את המשך מצעד הדגלים מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, החליט בתום הערכת מצב שקיים בדקות האחרונות, לאפשר את המשך קיום האירועים המתקיימים בעיר לרגל יום ירושלים. מוקדם יותר, ביקשה המשטרה מהמשתתפים וממארגני המצעד לפזרו.
18:50 - לפיד ובנט: "נגבה את פעולות הממשלה" יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחסו לירי לעבר שטח ישראל וציינו כי יגבו את פעולות הממשלה, לה הם קראו לפעול "בנחישות". לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אף מדינה לא יכולה לאפשר לאזרחיה לחיות תחת איום טרור. ישראל חייבת לפעול בצורה נחושה וחזקה ולהחזיר את ההרתעה". בנט ציין כי "בטרור הפלסטיני יש להילחם באגרוף ברזל. מי שמכניס את תושבי ישראל למקלטים, צריך לדעת שיתחרט על כך".
14 צפייה בגלריה
אזעקה בשדרות
אזעקה בשדרות
אזעקה בשדרות
(צילום: בראל אפרים)
18:44 - צה"ל תוקף ברצועת עזה; דיווחים פלסטיניים על נפגעים צה"ל החל לתקוף ברצועת עזה כתגובה לירי הרקטות. לפי דיווחים פלסטיניים ישנם נפגעים בצפון הרצועה.
18:34 - אזעקות נוספות בעוטף עזה ובשדרות
18:29 - המטח לירושלים: זוהו 7 שיגורים, אחד מהם יורט דובר צה"ל עדכן כי במטח הרקטות לעבר ירושלים ובית שמש זוהו שבעה שיגורים סך הכל, אחד מהם יורט. מצה"ל נמסר כי "זוהו שבעה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שיגור אחד יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית".
18:26 - אזעקה בעוטף עזה
18:25 - המשטרה: זוהו נפילות באזור ירושלים; מפקד המחוז קרא להפסיק את צעדת הדגלים מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, פנה למארגני צעדת "ריקוד הדגלים" בבקשה להפסיקה ולפזר את המשתתפים באמצעות אוטובוסים. זאת על רקע ירי רקטי לעבר ירושלים סביבתה, ומספר נפילות בתחום מועצה אזורית מטה יהודה.
14 צפייה בגלריה
ירי מעזה לירושלים
ירי מעזה לירושלים
ירי מעזה לירושלים
(צילום: AFP)
18:18 - אזעקה באשקלון
18:16 - אזעקה בעוטף עזה
18:14 - צה"ל: זוהה ירי נ"ט לעבר ישראל טיל נ"ט נורה לעבר רכב אזרחי מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר "כי הפרטים בבדיקה".
18:11 - בשל האזעקות בירושלים: חברי הכנסת פונו מהמליאה חברי הכנסת שנכחו במשכן פונו למרחבים מוגנים בזמן כינוס המליאה בשל ירי הרקטות לעבר אזור ירושלים. במקום נכחו עשרות רבות של אנשים - בהם חברי כנסת ועיתונאים.
18:10 - בזמן האזעקות: חגיגות בשער שכם ובשייח ג'ראח צעירים ערבים שנכחו בשער שכם בעיר העתיקה ובשייח ג'ראח שבמזרח ירושלים חגגו בזמן האזעקה בירושלים ובאזור הבירה. במקביל, יהודים שהשתתפו במצעד הדגלים הסתתרו.
14 צפייה בגלריה
מיכאל מלכיאלי ועופר כסיף במרחב המוגן בכנסת
מיכאל מלכיאלי ועופר כסיף במרחב המוגן בכנסת
מיכאל מלכיאלי ועופר כסיף במרחב המוגן בכנסת
(צילום: בראל אפרים)
18:09 - הזרוע הצבאית של חמאס לאחר האזעקות: "מסר לאויב, עליו להבין אותנו היטב" דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עבידה, התייחס לירי הרקטות לעבר אזור ירושלים ועוטף עזה מהרצועה ואמר כי "גדודי אל-קסאם שיגרו עכשיו מטח טילים לעבר ירושלים בתגובה לפשעים ולתקיפה בשייח ג'ראח והר הבית. אבו עבידה מסר כי "זהו מסר לאויב שעליו להבין אותנו היטב"
18:05 - אזעקות בעוטף עזה
18:02 - אזעקה בירושלים ובאזור לכתבה המלאה
17:56 - בשל חשש לירי רקטות: מכללת ספיר באשקלון פונתה מכללת ספיר פונתה מחשש לירי רקטות, זאת על רקע המתיחות הביטחונית והאיומים של חמאס.
17:46 - חשש בישראל מירי לעבר המרכז ונתב"ג בישראל נערכים לירי לעבר המרכז ולעבר נמל התעופה בן גוריון. זאת על רקע האולטימטום של חמאס. בנוסף, רשות התעופה האזרחית הנחתה לסגור את המרחב האווירי לגובה 1500 רגל באזור מסוים במרכז הארץ ברדיוס של קילומטר אחד, והגבילה את גובה הטיסה משדה התעופה הרצליה לגובה דומה.
17:14 - ראש העיר אשקלון הנחה לפתוח מקלטים, למרות שלא התקבלה הוראה רשמית ראש העיר אשקלון הנחה לפתוח את המרחבים המוגנים בעירו. מהעירייה נמסר כי "על אף העובדה שלא התקבלה הנחייה רשמית לעשות זאת, החלטנו לפעול בנושא כמשנה זהירות".
14 צפייה בגלריה
ירי מעזה לירושלים
ירי מעזה לירושלים
ירי מעזה לירושלים
(צילום: AFP)
17:12 - בשל ההסלמה: תנועת מטוסי הנוסעים הוסטה לכיוון צפון תנועת מטוסי הנוסעים הממריאים מנתב"ג הוסטה לנתיבים חלופיים. המטוסים מגיעים מכיוון צפון וממריאים לכיוון צפון מנמל התעופה בן גוריון - עד לאזור נתניה וחדרה.
16:55 - צרפת מזהירה מהסלמה רחבת היקף וקוראת לצדדים "לנהוג באיפוק" צרפת הזהירה מפני "הסלמה רחבת היקף" בין ישראל לפלסטינים בעקבות העימותים בירושלים וקראה לשני הצדדים "לנהוג באיפוק המרבי". את הדברים אמר דובר משרד החוץ הצרפתי.
16:52 - מצרים: מגנים את הפגיעה של הכוחות הישראליים בהר הבית משרד החוץ המצרי מגנה את "פגיעת כוחות הביטחון הישראלים במסגד אל-אקצא". בהודעה קוראים לישראל "לעצור את ההסלמה בירושלים ואת הפגיעה במקומות הקדושים למוסלמים".
16:48 - חמאס באולטימטום לישראל: לפנות את כל הכוחות מהר הבית ומשייח ג'ראח עד 18:00 דובר הזרוע הצבאית של חמאס הציב אולטימטום לפיו על ישראל לפנות את כל כוחות הביטחון מהר הבית ומשייח ג'ראח שבמזרח ירושלים עד השעה 18:00 בערב.
14 צפייה בגלריה
האיום של הזרוע הצבאית של החזית העממית
האיום של הזרוע הצבאית של החזית העממית
האיום של הזרוע הצבאית של החזית העממית
16:39 - מצעד הדגלים: נתניהו אימץ את עמדת צה"ל ושב"כ, אוחנה והמפכ"ל התנגדו לשינוי את ההחלטה לשנות את נתיב המצעד, כך שלא יעבור דרך שער שכם קיבל נתניהו, בעקבות המלצת השב"כ והצבא ובניגוד לדעתם של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ומפכ"ל המשטרה. לכתבה המלאה
16:35 - יהודים בהר הבית: "לא נלך עד שהמתחם ייפתח" מפגינים במתחם שכניסת מתפללים יהודים אליו נאסרה: "מצפים שהמשטרה תסלק את הפורעים ותיתן לנו להיכנס". הם תקפו את נתניהו: "זאת החלטה שלו, לא של שבתאי". לכתבה המלאה
16:30 - בשל ההסלמה: הוקפא ליממה תרגיל המלחמה הגדול בצה"ל הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט להשהות את התרגיל המטכ"לי - "מרכבות האש" - ליממה הקרובה. בנוסף, הנחה "למקד את כלל המאמצים בהיערכות ומוכנות לתרחישי הסלמה".
16:24 - על פי החלטת הדרג המדיני: מסלול מצעד הדגלים ישונה ולא יעבור בשער שכם בהמלצת שירות הביטחון הכללי וצה"ל, הדרג המדיני החליט כי מצעד הדגלים לא יעבור בשער שכם, על רקע המצב הנפיץ. מוקדם יותר, נחשף ב-ynet כי שב"כ וצה"ל התנגדו להחלטת המשטרה לקיים את המצעד כסדרו, ובעקבות כך הוחלט לשנות את מסלולו ברגע האחרון. לכתבה המלאה
14 צפייה בגלריה
צעדת ריקוד הדגלים המסורתי: 'ריקודגלים'
צעדת ריקוד הדגלים המסורתי: 'ריקודגלים'
צעדת ריקוד הדגלים המסורתי: 'ריקודגלים'
(צילום: אלכס קולומויסקי)
16:05 – הופסקה זמנית תנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע, תחנות נוספות נסגרו בהנחיית גורמי הביטחון הופסקה זמנית תנועת הרכבות בקטע שבין אשקלון לבאר שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות זמנית. לפי שעה רכבות בקו הנגב המערבי (הרצליה-באר שבע), מתחילות ומסיימות את נסיעתן מצפון בתחנת אשקלון. נוסעים אל באר שבע וממנה יעשו שימוש בקו העובר דרך לוד, להבים רהט, קריית גת ועוד.
16:00 – נתניהו הנחה לכנס את הקבינט נתניהו הנחה לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בעוד כשעה על רקע האירועים בירושלים ובדרום.
14 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
15:59 - פגישתם המשולשת של בנט, לפיד ועבאס נדחתה: "הצוותים בפגישות אחרות" פגישתם של יו"ר ימינה נפתלי בנט, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר רע"מ מנסור עבאס נדחתה למועד לא ידוע. הפגישה אמורה הייתה להתקיים על רקע המהומות, אך גורמים המעורים פרטי המו"מ טוענים כי אין קשר בין האירועים לדחיית הפגישה.
15:46 – דיווחים בתקשורת הערבית: צה"ל תקף חוליה שהתכוונה לבצע פיגוע בגבול הגולן כלי טיס של צה"ל תקף חוליה שהתכוונה כנראה לבצע פיגוע בטווח זמן מידי בגבול הגולן, כך לפי דיווחים בתקשורת הערבית. מוקדם יותר דווח בסוריה על פצוע בתקיפה ישראלית בקונייטרה. התקיפה אירעה לאור יום, על רקע העימותים בירושלים והמתיחות בדרום, בקרבת הכפר הדרוזי-סורי חאדר הסמוך למג'דל שמס, אזור שבו מנסה חיזבאללה להתבסס בשנים האחרונות, ואף ניסה להוציא ממנו פיגוע צליפה במרץ אשתקד. לכתבה המלאה
15:40 – שב"כ וצה"ל נגד המשטרה: המצעד – לא בשער שכם פרסום ראשון: השב"כ וצה"ל הביעו בשעות האחרונות את התנגדותם לקיום מצעד הדגלים המסורתי ליום ירושלים במתווה המתוכנן, כפי שאישר המשטרה. גורמי ביטחון טענו כי מעבר המצעד בשער שכם של העיר העתיקה עלול לגרום להתלקחות נוספת ומיותרת. הגורמים הבהירו כי אינם מתנגדים לעצם קיום המצעד, אלא כי המעבר בשכם שכם מיותר ומסוכן. לכתבה המלאה
14 צפייה בגלריה
מנקים את רחבת הר הבית
מנקים את רחבת הר הבית
מנקים את רחבת הר הבית
(צילום: AFP)
15:26 – בית המשפט המחוזי בירושלים פונה בית המשפט שנמצא סמוך לשכונת שייח ג'ראח פונה בעקבות המהומות באזור ובהר הבית. לפנות בוקר מתפרעים זרקו אבנים על הבניין, ותלו דגל פלסטין בשערו. הדיון שהתקיים היום במשפטו של נתניהו הסתיים מוקדם ללא קשר להחלטה על פינוי בית המשפט.
15:19 – פצמ"ר ששוגר מעזה נפל ליד גדר המערכת בשטח הפלסטיני פצמ"ר ששוגר מרצועת עזה לכרם שלום נפל בשטח הפלסטיני ליד גדר המערכת. לא הופעלה אזעקה.
15:02 – מחשש למהומות בגדר: תגבור כוחות נוסף לאוגדת עזה צה"ל יתגבר את אוגדת עזה, מחשש למהומות בגדר. התגבור, בהיקף של גדוד, כולל את יחידת מגלן ושתי פלוגות לוחמים מהכשרה. מוקדם יותר איים חמאס לפגוש בישראל בשל העימותים.
15:01 – עימותים בשייח ג'ראח לאחר הגעת חברי הציונות הדתית למקום יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיע עם חברי רשימתו לשכונת שייח ג'ראח בירושלים, שם היו בימים האחרונים עימותים. במקום היו גם חברי כנסת מהרשימה המשותפת.
בסיקור המיוחד השתתפו כתבי ynet: יואב זיתון, אליאור לוי, גלעד כהן, חיים גולדיטש, מתן צורי, איתמר אייכנר, מורן אזולאי, חסן שעלאן, קובי נחשוני, אחיה ראב"ד, אילנה קוריאל, ליעד אוסמו, דניאל סלאמה, סיון חילאי, אלי סניור, רועי רובינשטיין, נינה פוקס, אדיר ינקו, הדר גיל-עד, אסף זגריזק.
פורסם לראשונה: 16:08, 10.05.21