1 צפייה בגלריה
  יאיר לפיד, נפתלי בנט
  יאיר לפיד, נפתלי בנט
"מוכן לוויתורים מפליגים". יאיר לפיד ונפתלי בנט
(צילום: קובי קואנקס)
גורמים ביש עתיד אומרים כי יאיר לפיד מוכן לאפשר ליו"ר ימינה נפתלי בנט להיות הראשון ברוטציה לתפקיד ראש הממשלה - ומוכן לוויתורים מפליגים נוספים כדי להחליף את שלטון נתניהו. יחד עם זאת, לפיד אינו מוכן להסתכן כי הגוש ימליץ על בנט כמי שירכיב את הממשלה הבאה ואז "בנט יקבל את המנדט ויברח לביבי", כלשונם. "לפיד יהיה מוכן לוותר על הרוטציה, אבל בנט צריך להודיע שהוא מצטרף", אמרו הגורמים.
אמש (שלישי) התלהט הקרב על הנהגת "גוש השינוי", פחות משבוע להליך ההמלצות אצל נשיא המדינה. יו"ר תקווה חדשה גדעון סער התייצב לצד בנט וקרא ללפיד "לוותר על האגו". לפיד קרא בתגובה להעניק לו את המנדט ("כל מפלגות 'גוש השינוי' צריכות להמליץ על יש עתיד, המפלגה הגדולה בגוש"), אך הבהיר כי יהיה מוכן לוויתורים לאחר מכן. במקביל בגוש של ראש הממשלה בנימין נתניהו שומרים על דממה תקשורתית.

המו"מ הפוליטי בתוך הגוש התנהל אמש בטוויטר ובפייסבוק. סער אמר כי הזמן אוזל וכי צריך לקבל החלטות - וקרא ללפיד לאפשר לבנט להחליף את נתניהו. "בליל הבחירות, לפני שבוע, הודעתי שנפעל, ללא אגו, להקמת ממשלת שינוי", צייץ סער. "היום מחובתי לומר: משחק איסוף ההמלצות לא יביא להקמת ממשלה אלא ניסיון תכליתי ומהיר לביסוס רוב פרלמנטרי ריאלי. חלון ההזדמנויות מוגבל בזמן. יאיר לפיד, אני ויתרתי על האגו. עכשיו תורך".
לפיד השיב לסער בפוסט בפייסבוק: "אמרתי בזמן מערכת הבחירות, ואני אומר גם עכשיו: המדינה חשובה יותר מהשאיפות האישיות שלי. המשימה של גוש השינוי לשבוע הקרוב היא למנוע את הסכנה שהנשיא יטיל על נתניהו את הקמת הממשלה. כדי שזה לא יקרה, כל מפלגות הגוש צריכות להמליץ על יש עתיד, המפלגה הגדולה בגוש".
לפיד רמז כי יהיה מוכן לאפשר לבנט לעמוד בראשות הממשלה אם יצטרף למחנה השינוי: "מרגע שיתחיל התהליך, הכל יהיה על השולחן. נהיה מוכנים לוויתורים כואבים, העיקר להקים ממשלת שינוי וללכת לעבוד כדי לרפא את המדינה משנתיים של משבר חברתי ופוליטי".
סער השיב ללפיד: “שלב הוויתורים הוא עכשיו. אחר כך עלול להיות מאוחר מדי".
גורמים בסביבת לפיד הלכו צעד אחד קדימה ואמרו שכדי להקים ממשלה הוא יהיה מוכן להיות שני ברוטציה. הם הסבירו מדוע לפיד מתעקש כי המפלגות ימליצו עליו: "אי אפשר לסמוך על בנט שירכיב ממשלה עם גוש השינוי. הוא יכול לקחת את ההמלצות של כולם ולחבור לנתניהו. בנט לא באמת רוצה להחליף את נתניהו".