3 צפייה בגלריה
סתיו הררי דין שושני
סתיו הררי דין שושני
סתיו הררי ודין שושני ז"ל
הפרקליטות החליטה לסגור את התיק הפלילי שהתנהל בעקבות טביעתם של דין שושני וסתיו הררי במעלית בשכונת התקווה בתל אביב בינואר אשתקד, בעקבות הצפה שנגרמה מהגשם הכבד. משפחותיהם של בני הזוג קיבלו את העדכון על כך לאחר שבפרקליטות לא מצאו אדם, גורם או רשות שניתן לייחס להם רשלנות ברף הנדרש במשפט הפלילי.
"במסגרת חקירת המשטרה נגבו הודעות, התקבלו חוות דעת מומחים בתחומים שונים ודו"חות בדיקה רבים", אמרו בפרקליטות. "לאחר חקירה מעמיקה ולאחר בחינה מדוקדקת של ממצאי החקירה, הגיעה הפרקליטות למסקנה שלא נמצאה אינדיקציה לכשלים או לרשלנות בהיבטים שנבחנו. חוות דעת המומחה שבחנה את תכנון הבניין ואופן ביצועו לא העלתה ליקויים או כשלים בבניין או בחניון, ומסקנה דומה עולה מעדויות שנמסרו על ידי בעל הבניין ובעלי המקצוע שתכננו ובנו את הבניין". כמו כן, בפרקליטות ציינו כי הבניין והחניון נבנו כחוק בהתאם לכל התקנים והאישורים.
3 צפייה בגלריה
כמעט שבוע אחרי, ההרס בחניון הבניין ברחוב נדב בו נהרגו סיון וסתיו
כמעט שבוע אחרי, ההרס בחניון הבניין ברחוב נדב בו נהרגו סיון וסתיו
החניון בתל אביב לאחר ירידת מפלס המים
(צילום: מוטי קמחי)

בהודעת מחוז תל אביב של הפרקליטות נכתב כי גם טכנאי המעליות מטעם החברה שהתקינה את המעלית בבניין נחקר ונבחנה חוות דעת של מומחה בנוגע להפעלת המעלית בשגרה ובשעת חירום. גם לפי חוות הדעת, לא נמצא כשל או רשלנות בהתנהלות של חברת המעליות.
במסגרת החקירה נבחן גם התפקוד של כוחות ההצלה ואופן הדיווח על ההצפה בחניון. הפרקליטות הדגישה כי התחזית שנשלחה לכוחות ביום האירוע חזתה כמות משקעים של 50-35 מ"מ ליום בתל אביב, אך בפועל הנתון עמד על 100 מ"מ בשעה בשעות הצהריים - מה שהוביל לאלפי פניות במוקדי החירום, ויציאה של כלל הכוחות לאירועים מצילי חיים. "על רקע נתונים חריגים אלו ובשל מורכבות החילוץ ביום האירוע, לא ניתן היה לקבוע שניתן היה למנוע את התוצאה הטרגית, ולהגיש כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות", נכתב.
איציק, אביה של סתיו, אמר כי הוא נותר המום מהחלטת הפרקליטות. "אנחנו קצת המומים מההחלטה ויש כאב וצער, כי זה מחזיר אותך אחורה. אם במקרה כזה לא נמצאו אשמים, בכזאת רשלנות ובכזאת עוולה פושעת, אז במה כן?", תהה. "שני ילדים שקיפחו את החיים שלהם, וכל אחד מסיר אחריות כאילו זה לא קרה, זה בלתי נתפס. ככה המדינה שלנו נראית לצערי. החוקים נכתבים בדם. קשה לי, נלמד את ההחלטה ואני מניח שיערערו עליה".
3 צפייה בגלריה
דין שושני וסתיו הררי ז"ל
דין שושני וסתיו הררי ז"ל
דין שושני וסתיו הררי. הפרקליטות לא מצאה אשם ברשלנות על מותם
עם זאת, התביעה האזרחית של המשפחות נגד הרשויות עדיין מתנהלת בבית המשפט המחוזי בלוד. קרוביהם של שושני והררי תבעו את עיריית תל אביב, המשרד לביטחון הפנים, הרשות לכבאות והצלה, חברות הביטוח, חברת המעליות ואת בעל הבניין במיליוני שקלים.
"שורת המחדלים שנפרשו לפנינו מלמדת שבאירוע הזה היו מעשי רשלנות נכבדים, והמשפחה תלמד את החלטת הפרקליטות ותגבש את דעתה לגבי הפן הפלילי", מסרו עורכי הדין של המשפחה שמייצגים אותה בתביעה האזרחית, ד"ר קובי קפלנסקי וגלעד חן. "בפן האזרחי הממצאים של הפרקליטות רק ממחישים את האחריות של כל אחד ואחד מהנתבעים בתביעה שהגשנו".