הרשויות בוויסקונסין, ארצות הברית, חשפו אמש (יום ב') כי רוקח שנעצר בשבוע שעבר אחרי שניסה להשמיד 500 מנות של החיסון של "מודרנה" נגד קורונה הודה בפני החוקרים כי חיבל בהן בכוונה משום שחשב שהחיסון אינו בטוח.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב וויסקונסין רוקח חיבל בכוונה ב 500 מנות חיסון מודרנה
ארה"ב וויסקונסין רוקח חיבל בכוונה ב 500 מנות חיסון מודרנה
הרוקח ברנדנבורג. בהליכי גירושים מאשתו
(צילום: רויטרס)
הרוקח, סטיבן ברנדנבורג בן ה-46, נעצר בשבוע שעבר בגרפטון, כ-32 קילומטרים מצפון למילווקי, בעקבות חקירה בנוגע לאירוע שבו נפגעו 57 בקבוקונים של החיסון שפיתחה מודרנה. לדברי גורמים רשמיים בוויסקונסין, בבקבוקונים האלה היו לפחות 500 מנות חיסון.
בחקירה הודה ברנדנבורג כי הוציא בכוונה את הבקבוקונים מהמקרר בלילה שבין 24 ל-25 בדצמבר, וכי לאחר מכן החזיר אותם למקרר – והוציא אותם שוב בלילה שבין 25 ל-26 בדצמבר. טכנאי גילה את הבקבוקים מחוץ למקרר ב-26 בדצמבר.
בתחילה טען ברנדנבורג כי הוציא את הבקבוקונים כדי להגיע לפריטים אחרים שהיו בתוך המקרר וכי שכח בטעות להחזיר אותם, אבל אחר כך הודה כי השאיר אותם בחוץ בכוונה. לפי הפרטים שנחשפו אתמול, ברנדנבורג מאמין בתיאוריות קונספירציה, וחשב שהחיסון אינו בטוח לבני אדם ויכול לשנות את ה-DNA שלהם. בעקבות החקירה הוא נעצר ופוטר מעבודתו.
2 צפייה בגלריה
חיסון
חיסון
הנזק הכספי - בין 8,000 ל-11,000 דולר
(צלום: AFP)
התובע המחוזי אדם גרול סיפר כי ברנדנבורג היה מעורער בימים שסביב האירוע, משום שהוא נמצא בעיצומו של הליך גירושים מאשתו. אחד מעמיתיו סיפר כי ברנדנבורג אף הגיע לעבודה חמוש באקדח.
הרשויות בארה"ב אישרו את השימוש בחיסון של מודרנה ב-18 בדצמבר, ומִנהל המזון והתרופות האמריקני קבע כי תופעות הלוואי של החיסון קלות ברובן.
החיסון של מודרנה יכול לשרוד 12 שעות מחוץ למקררים שבהם הוא מוחזק, ולכן העובדים עוד הצליחו להשתמש בחלק מהבקבוקונים כדי לחסן 57 בני אדם. את השאר הם נאלצו לזרוק. שווי החיסונים שהושלכו הוא 11,000-8,000 דולר.
פורסם לראשונה: 23:25, 04.01.21