אחרי 22 שנים כראש העיר תל אביב, רון חולדאי נכנס לזירה הארצית: חולדאי, בן 76, יודיע היום (ג') רשמית על כניסתו למערכת הפוליטית לקראת הבחירות לכנסת ה-24, ועל הקמת מפלגה חדשה.
2 צפייה בגלריה
רון חולדאי בישיבת מועצת עיריית תל אביב-יפו
רון חולדאי בישיבת מועצת עיריית תל אביב-יפו
חולדאי
(צילום: מוטי קמחי )
חולדאי אמר כי חברו אליו "מספר אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית". הוא הוסיף: "מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית. נרים להם את הראש ונחזיר להם את התקווה. הגיע הזמן להציג אלטרנטיבה ברורה". חולדאי ימסור הצהרה לתקשורת, שבה יודיע על מפלגתו החדשה, היום אחרי השעה 20:00.
בימים האחרונים התקיימו מגעים ושיחות בין חולדאי לגורמים נוספים במחנה המרכז-שמאל. גורמים פוליטיים טענו כי חולדאי מצוי בקשר עם השרה לשעבר ציפי לבני, ובדק אפשרות שתרוץ עמו. לבני הכחישה את הטענות ואמרה שהיא לא חוזרת לחיים הפוליטיים.
חולדאי פנה גם לשר המשפטים אבי ניסנקורן, שצפוי לעזוב את כחול לבן, והציע לו לרוץ איתו בבחירות הקרובות. השניים שוחחו כמה פעמים, אולם לא סיכמו דבר.
2 צפייה בגלריה
רון חולדאי שוקל להקים מפלגה
רון חולדאי שוקל להקים מפלגה
הפרסום של נחום ברנע ב"ידיעות אחרונות", 17. ביולי 2020
(צילום: יריב כץ)
גורמים פוליטיים במחנה השמאל הציעו לניסנקורן להצטרף ל"עבודה החדשה" ולהוביל אותה בבחירות הקרובות, לאחר שהיו"ר הנוכחי עמיר פרץ כי לא יתמודד על ראשות המפלגה. גם שמו של חולדאי עלה בהתחלה כמועמד אפשרי לראשות העבודה, אך לבסוף הוא החליט להקים מפלגה חדשה.
חולדאי מכהן כראש עיריית תל אביב מאז 1998. בצה"ל שירת כטייס קרב. הוא השתחרר מצה"ל בדרגת תת-אלוף. לאחר שחרורו הוא היה מנהל הגימנסיה העברית הרצליה.
פורסם לראשונה: 19:18, 28.12.20