ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן התמוטט הבוקר (יום ג') במאהל המחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים. דגן פתח בשביתת רעב לפני שבוע כחלק מהדרישה להסדרת כ-70 מאחזים ביהודה ושומרון שבהם חיים כ-25 אלף תושבים. צוות מד"א פינה את דגן לבית החולים שערי צדק בבירה.
3 צפייה בגלריה
יוסי דגן
יוסי דגן
יוסי דגן מפונה לבית חולים
אוריה לוברבוים, תושב גוש עציון השובת רעב יחד עם דגן, אמר: "לא מבין מה קורה במדינה הזו. ראש מועצה צריך להתמוטט כדי לתת מים וחשמל לתושבים שלו? זו בושה". לפני כמה ימים התמוטט באותו מאהל איתי זר, תושב חוות גלעד. הוא פונה לקבלת טיפול בבית חולים.
בחודש האחרון מאיישים אנשי "ההתיישבות הצעירה" את המאהל מול משרד ראש הממשלה. לדבריהם, הם סובלים שנים מניתוקי חשמל ובעיות באספקת מים וביטחון, משום שהם מתגוררים במאחזים לא מוסדרים.

3 צפייה בגלריה
הפגנה של מתנחלים בירושלים
הפגנה של מתנחלים בירושלים
"רק אותנו מפלים". הפגנת המתנחלים בירושלים
(צילום: מועצת יש"ע)
3 צפייה בגלריה
עצרת מחאה של ההתיישבות הצעירה נגד בנימין נתניהו ובני גנץ
עצרת מחאה של ההתיישבות הצעירה נגד בנימין נתניהו ובני גנץ
עצרת מחאה של "ההתיישבות הצעירה" נגד נתניהו וגנץ
(צילום: שלו שלום)
"שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, הסתכלו לילדים בעיניים. הסתכלו בעיניים של תמר, ליאור, שחר ועוד 18 אלף ילדים תגידו להם שגם בחורף הזה החשמל לא יהיה יציב, שלא יהיה חימום גם כשקר", אמר דגן שלשום. הוא האשים: "שניכם יודעים ומסוגלים להסדיר את ההתיישבות הבדואית אבל משליכים את ההתיישבות היהודית".
המתנחלים קיימו הפגנות גם מחוץ לבתיהם של שרי כחול לבן בדרישה לקדם את ההסדרה. גורמים ב"התיישבות הצעירה" אמרו כי "גנץ הקפיא לפני חודשים את חוק קמיניץ כדי להסדיר בנייה ערבית. לפני חודש קידם תוכנית הסדרה ענקית לבדואים. היום הוא מעלה תוכניות הסדרה לפלסטינים ביו"ש. רק את ההתיישבות הצעירה הוא מפלה ולא מוכן לקדם הסדרה, אפילו חלקית רק של תשתיות הומניטאריות".
בחודש שעבר נחשפה ב-ynet ההצעה להסדרת המאחזים שגיבש שר ההתיישבות צחי הנגבי בתיאום עם השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון. לפי ההצעה, יוכשרו 46 מאחזים שנחשבים "קלים" מבחינה משפטית. עם זאת, גנץ טען כי ההצעה לא נשענת על חוות דעת משפטית ראויה וכי לא ניתן להכשיר כך את המאחזים, ולכן אמר שהתנגד להצעה.