2 צפייה בגלריה
השגרירות החדשה
השגרירות החדשה
השגרירות החדשה
אחרי שהיחסים עמה כוננו בזום, קוסובו פתחה היום (ראשון) את השגרירות שלה ברחוב קרן היסוד בירושלים והצטרפה לארצות הברית ולגואטמלה שפתחו נציגויות בבירה. בראש השגרירות תעמוד הדיפלומטית אינס דמירי שהגיעה לישראל באחרונה.
דמירי צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי זהו "רגע גאה והיסטורי ליחסים בין המדינות. הרפובליקה של קוסובו פתחה היום רשמית את השגרירות שלה בירושלים. הכבוד הגדול ביותר בחיי זה שהייתה לי הזדמנות לפתוח את השגרירות ולייצג את המדינה שלי בגאווה בישראל".
2 צפייה בגלריה
השגרירות החדשה
השגרירות החדשה
השגרירה הראשונה
ישראל וקוסובו המוסלמית כוננו את היחסים ביניהן ב-1 בפברואר לאחר שעד התקופה האחרונה בירושלים כלל לא הכירו בפרישטינה. כינון היחסים הושג בזכות הסכם בין קוסובו לסרביה שהושג בתיווך אמריקני - וההכרה בישראל נכללה בו. שר החוץ אשכנזי ועמיתתו הקוסוברית מליצה חדינאי סטובלה שוחחו בזום, והשר הסיר את הלוט מעל השלט לפתח השגרירות של קוסובו - ואכן אותו שלט הוצב בכניסה לשגרירות.
בימים האחרונים הופעלו לחצים כבדים על קוסובו שלא לפתוח את השגרירות, בין השאר מצד הפלסטינים וטורקיה. עם זאת, הקוסוברים עמדו בלחץ ועמדו בהתחייבותם. נכון להיום, אין תוכנית להקמת שגרירות ישראלית בקוסובו, ומשרד החוץ ימנה שגריר נייד שיוצב בירושלים.