1 צפייה בגלריה
יגאל עמיר בבית המשפט
יגאל עמיר בבית המשפט
יגאל עמיר בבית המשפט
(צילום: שאול גולן)
רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, יגאל עמיר, פנה לבית המשפט בעקבות סירוב שירות בתי הסוהר לאפשר לו להשתתף בבר המצווה של בנו. הבקשה הראשונה הוגשה ע"י עמיר בספטמבר, והדיון בעתירתו יתקיים מחרתיים בבאר שבע.
עמיר, שמרצה את עונשו בכלא אשל, פנה כמה פעמים במהלך מאסרו בבקשות לחופשה, בהן גם לחגיגות יום ההולדת של בנו, אך עד היום מעולם לא אושרו בקשותיו.
בעתירה שהגיש עמיר נכתב כי הוא מבקש להשתחרר לכמה שעות תחת כל תנאי ששב"כ יראה לנכון, ועורכת דינו רוית מחובר טענה שכבר לפני כמה שנים קבע שירות הביטחון הכללי שעמיר אינו מסוכן למדינה - בשונה ממה שנטען לאחרונה מצד שב"כ.
בשבוע שעבר, ביום השנה ה-25 לרצח, עתר עמיר לבית המשפט העליון בדרישה לאפשר לו לבצע שיחות טלפון עם מי שיבחר ולא רק עם קרובים מדרגה ראשונה. בשירות הביטחון הכללי התנגדו לבקשתו ואמרו כי עדיין נשקפת ממנו סכנה. "ככל הידוע לנו, העותר לא שינה את דרכיו", אמרו בשב"כ. "נכון יהיה לצמצם את קשריו עם החוץ ככל הניתן".
מחובר הוסיפה כי "יגאל עמיר עומד בתנאי הפקודה שמאפשרת גם לאסירים בסטטוס שלו חופשה מטעמים הומניטריים. כמובן שהבקשה לצאת לחופשה אינה קשורה לציון 25 שנה לרצח ואין קשר בין יום הזיכרון להולדת הבן".