שוד בכביש, לאור יום: תושב השומרון עמד לצד מכוניתו שחנתה סמוך לצומת גיתי אבישר, ושוחח עם אנשים במקום. בסרטון מצלמת אבטחה מהזירה נראית מכונית נוספת מגיחה מהכביש, בעוד אחד מנוסעיה יורד ממנה ומתנגב לרכב. בהמשך הוא נצפה משתחל לתא הנהג, מניע, לוחץ על דוושת הגז - ונמלט מהמקום. בעל הרכב החל לרדוף אחר הגנב שנסע במכוניתו, ואף ירה באוויר, אך לא הצליח לעצור בעדו.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מתוך שוד רכבים
תיעוד מתוך שוד רכבים
תיעוד: שוד רכב לאור יום, היום בשומרון
(צילום: דוברות מג"ב)
תופעת גניבות כלי רכב באזור השומרון מוכרת לתושביו, ובימים האחרונים נראה כי היא אף מתגברת. במשטרה מנסים לאכוף את מכת הגניבות ולהתחקות אחר העבריינים - פעמים רבות מדובר בחוליות שודדים של ממש.
במסגרת פעילותם, ביום ראשון האחרון עצרו מסתערבי משמר הגבול שני חשודים בגניבת רכב שאירעה לפני כשבועיים.
במקרה המדובר, תושבת השומרון יעל שרפר נפלה קורבן לגניבה ליד היישוב קריית נטפים. פלסטינים התנגשו אז ברכבה ושלפו אותה ממנו. האירוע תועד במצלמת אבטחה, וכאמור שלשום נעצרו שני החשודים, בני 28 ו-30, והועברו לחקירה במחוז ש"י של משטרת ישראל.
3 צפייה בגלריה
תיעוד גניבת רכב בקריית נטפים שבשומרון
תיעוד גניבת רכב בקריית נטפים שבשומרון
תיעוד גניבת רכב בקרית נטפים, לפני כשבועיים

לאחר המקרה שרפר שחזרה בשיחה עם ynet: "הייתי בדרכי הביתה מהעבודה בקרית נטפים. הגעתי לצומת קרובה יחסית לשער היישוב, ואז שמעתי 'בום'. באותו זמן הייתי באמצע שיחה עם בעלי, ואמרתי לו שנכנסו בי מאחור. ראיתי במראה את הנהג נשאר ברכב ופתחתי את החגורה. הייתי בטוחה שמדובר בתאונה רגילה, ואז משום מקום, אני רואה מול הפנים שלי דמות מפחידה מסתכלת עליי במבט מאיים.
"הוא לא אמר דבר ותפס אותי בחוזקה בזמן שאני אוחזת בהגה", היא המשיכה, "בעלי איתי צעק על הקו 'אל תצאי מהרכב', אך השודד משך אותי ממנו וזה היה חסר סיכוי. תוך שניות מצאתי את עצמי על הרצפה". עוד היא סיפרה אז: "חשבתי שאלה הרגעים האחרונים שלי, שאקבל כדור בראש".
3 צפייה בגלריה
יעל שרפר שנשדדה ע"י שודדי רכבים בשומרון
יעל שרפר שנשדדה ע"י שודדי רכבים בשומרון
"חשבתי שאקבל כדור בראש". שרפר, שרכבה נגנב בזמן שהייתה בו
ראש מועצת שומרון יוסי דגן התייחס לגניבות: "תופעת שוד הרכבים משתלבת מצוין באווירת חוסר המשילות ובאירועי הטרור הרבים שהיו גם בלוד, גם בשומרון, גם בעוטף עזה ובירושלים. בסופו של דבר הסיפור מתחיל בהרתעה. הממשלה, המשטרה, צה"ל וכלל מערכת הביטחון חייבים לשנות גישה".