ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי ישראל נערכת למבצע לוגיסטי של קליטת חיסוני הקורונה, שאותו כינה "האור בקצה המגפה", אך הדגיש: "עד אז על כולנו להמשיך להישמע להוראות ולהקפיד על ריחוק חברתי, חיטוי ידיים ועטיית מסכות. לצערי זה לא קורה כפי שהיינו רוצים, כי בימים האחרונים אנחנו רואים עלייה מדאיגה בתחלואה".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: לע"מ)
לפי נתוני משרד הבריאות מהבוקר, 986 אובחנו אתמול עם קורונה, ושיעור הבדיקות החיוביות היה גבוה יחסית לימים האחרונים, ועמד על 3.9%. במרכז המידע והידע למערכה בקורונה של אגף המודיעין בצה"ל קראו הבוקר לשקול מחדש את ההקלות האחרונות שאושרו כדי לבלום את העלייה בתחלואה ולמנוע מהמגפה לצאת משליטה. "על מנת להמחיש את המחיר האפשרי של העלייה בתחלואה - בשיעור הגידול הנוכחי, על כל יומיים נוספים שבהם יישמר קצב ההדבקה הקיים, יידרש יום של סגר מלא כדי להשיב את המצב לקדמותו", נכתב.
נתניהו אמר כי קבינט הקורונה יתכנס הערב וישמע את הצעת משרד הבריאות לבלימת התחלואה. "נחליט בקבינט מה קורה בחנוכה. אני רוצה להגיד שיהיה חנוכה שמח, אבל צריך לחגוג אותו בזהירות - זהירות לא רק בקלוריות, אלא גם במסכות ובהתקהלויות. אולי המסכה תעזור בשני הדברים, גם בבריאות וגם בקלוריות".
דברי נתניהו הועברו בשידור חי, ומיד עם סוף דבריו הזמין את ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ לשאת דברים. "שר הביטחון בבקשה", קרא - והשידור החי שהעבירה לשכת העיתונות הממשלתית נקטע מבלי שדבריו של גנץ שודרו.
קודם לכן הזכיר נתניהו כי בדיוק לפני שלוש שנים הכיר נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, בירושלים כבירתה של ישראל - והודה לו כמה פעמים על כך בנוכחות השגריר האמריקני דייוויד פרידמן. "הנשיא טראמפ היה המנהיג העולמי הראשון שהכיר בירושלים כבירתה של ישראל, וההכרזה שלו מוצגת עכשיו בחדר הקבינט שלנו לצד ההכרזה של הנשיא טרומן מ-1948, שהכיר במדינת ישראל הצעירה", אמר נתניהו. "העם היהודי לא ישכח את שתי ההצהרות ההיסטוריות הללו".