אחד היועצים המועדפים על נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שגרם למחלוקת בעקבות הערותיו נגד עטיית מסכות ונושאים אחרים הקשורים במאבק בקורונה, התפטר מתפקידו. כך דווח היום (ג') בתקשורת האמריקנית. ד"ר סקוט אטלס הצטרף בקיץ לבית הלבן, שם התעמת עם צמרת המומחים בממשל, בהם ד"ר אנתוני פאוצ'י וד"ר דברה בירקס, כאשר התנגד לאמצעים תקיפים יותר למאבק במגפה.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ סקוט אטלס נגיף קורונה מגפה ארה"ב
דונלד טראמפ סקוט אטלס נגיף קורונה מגפה ארה"ב
התעמת עם המומחים וקרא לאזרחים להתקומם. אטלס וטראמפ
(צילום: רויטרס)
רשת "פוקס ניוז" פרסמה את מכתב ההתפטרות של אטלס, שמונה ליועץ לנשיא בנושא הקורונה אף שחסר לו ניסיון או כישורים רלוונטיים בבריאות הציבור ובמחלות זיהומיות. במכתב הודה אטלס לטראמפ ואיחל "כל טוב" לממשל של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן.
"עבדתי קשה תוך התמקדות בדבר אחד – להציל חיים ולעזור לאמריקנים בזמן המגפה", כתב אטלס שהתפטר אחרי ארבעה חודשים בתפקיד. "תמיד סמכתי על המדע והממצאים העדכניים ביותר, ללא כל שיקול פוליטי או השפעה חיצונית".
אטלס עורר מחלוקות בחלק ניכר מהזמן שייעץ לנשיא היוצא, והתפטרותו מגיעה בשעה של עלייה בתחלואה ברחבי ארה"ב. מדענים ורופאים בארה"ב מתחו ביקורת על המלצותיו של אטלס ואמרו כי מומחיותו וכישוריו אינם מתאימים לתפקיד.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ סקוט אטלס נגיף קורונה מגפה ארה"ב
דונלד טראמפ סקוט אטלס נגיף קורונה מגפה ארה"ב
התנגד לצעדים תקיפים יותר נגד המגפה. טראמפ ואטלס
(צילום: MCT)
באוקטובר צייץ אטלס בטוויטר: "מסכות עובדות? לא", למרות ראיות מדעיות מוחצות שהוכיחו את היתרון בעטיית מסכה. טוויטר סיווגה את הציוץ כמידע מוטעה.
במקרה אחר, בריאיון לערוץ הטלוויזיה הרוסי RT המעיט אטלס בחומרת המגפה בארה"ב. בחודש שעבר הוא דחק באנשים במישיגן "להתקומם" נגד המגבלות, כמו הסגר להאטת התפשטות הנגיף, במקום לעסוק במאמץ משותף נגד המגפה.
נכון לאמש, בארה"ב אובחנו 13,522,247 מקרי קורונה מפרוץ המגפה. מניין המתים הכללי עומד על 267,844 בני אדם.