המגעים במרכז-שמאל יצאו לדרך: שר הביטחון והמשפטים בני גנץ קרא לחברי הגוש להיפגש כדי לצאת לדרך משותפת - וכעת הפגישות מתחילות. במקביל, מנסות המפלגות לגייס חיזוק משמעותי מבחוץ: שרת החוץ לשעבר ציפי לבני, שלפי הבדיקות מחזקת את הגוש על חשבון גדעון סער.
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
נפגש עם יעלון וחולדאי. גנץ
(צילום: אלעד מלכה)
3 צפייה בגלריה
רון חולדאי
רון חולדאי
ניתח את המצב הפוליטי של מפלגות הגוש עם גנץ. חולדאי
(צילום: הדר יואביאן )
3 צפייה בגלריה
החיבור המיטבי. לבני ולפיד בכנסת ב-2014
החיבור המיטבי. לבני ולפיד בכנסת ב-2014
החיבור המיטבי. לבני ולפיד בכנסת ב-2014
(צילום: רויטרס)
גנץ נפגש עם ראש עיריית תל אביב ויו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, לשיחה שבה ניתחו השניים את המצב הפוליטי של מפלגות הגוש ואילו אתמול (רביעי), כך נודע, הגיע לפגישה אצל גנץ גם יו"ר תל"ם משה יעלון. השניים קיימו שיחה ארוכה על האפשרויות השונות, כמעט שנה לאחר שנפרדו בעקבות כניסתו של גנץ לממשלת אחדות עם הליכוד.
שלשום התייחס חולדאי באולפן ynet לקריאתו של גנץ לחיבורים ואמר כי "גנץ טעה, כי פוליטיקה לא מנהלים מעל גלי האתר. אני הולך לייצר חיבורים ויהיו חיבורים. זו מן הכרזה, 'אני רוצה להיות זה שמאחד'. אפילו לא שמעתי מגנץ שהוא רוצה להיות חלק מהדבר הזה".

חולדאי אף אמר כי לפי אחד הסקרים האחרונים, הוא צריך להיות זה שיוביל את הגוש. "אני בונה את ראשות הגוש כאשר כולם יהיו ביחד. ככה אני רוצה. על זה אנחנו מנהלים את המשא ומתן, על זה אנחנו מדברים", הוא אמר.
יעלון, מנגד, הסביר לפני כמה ימים את פרידתו מלפיד: "הוא איש מצוין, אבל צריך למצות את המהלך. יכול להיות שנתחבר שוב בעתיד. היינו צריכים מזמן, כאופוזיציה, ליצור אלטרנטיבה שלטונית. לזה אני חותר ולא אומר את זה פעם ראשונה. כשעמדנו על דעתנו, ולא ישבנו תחת נתניהו, לפיד ואני ויצרנו סיעה משותפת של שתי המפלגות - אבל במקרה שלנו אחת ועוד אחת שווה פחות משתיים". כשנשאל על כך שמפלגתו לא עוברת לבדה את אחוז החסימה בשום סקר השיב כי לא יעשה "מעשים לא אחראיים".

על רקע המגעים מופעל גם לחץ כבד על ציפי לבני, שפרשה בתחילת סבב הבחירות הראשון. גורמים פוליטיים אומרים כי מפלגות המרכז-שמאל שבדקו את נתוניה של לבני גילו כי היא מחזקת את המפלגות ואף עשויה להגדיל את הגוש על חשבון סער. גורמים שנחשפו לבדיקה אומרים כי יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מקבל יתרון מסוים במקרה של חבירה עם לבני.
עם זאת, ולמרות הצעות מחולדאי ולחץ כבד שמופעל מכיוונו, לבני טרם החליטה אם להצטרף למערכה. לפני כשבועיים במהלך הרצאה שנתנה הבהירה כי תצטרף לסבב הבחירות הנוכחי רק אם תשתכנע שנוכחותה יכולה לשנות את המשוואה ולהיטיב משמעותית עם הגוש.
בינתיים לא נרשם כל חיבור משמעותי בגוש המרכז-שמאל, שמונה כעת מספר רב של מפלגות ורסיסי מפלגות. כשקרא גנץ לאיחוד מפלגות אלה, הוא מנה את שמותיהם של מי שהיה רוצה לראות ברשימה: "לפיד, חולדאי, בוגי, שלח, ליברמן, הורוביץ, שמולי, זלִיכה". הוא קרא לכולם להיפגש "לטובת המדינה, בלי משקעי עבר, בלי פחד ובלי אגו". הוא אף ויתר על המקום הראשון ברשימה כזו.