2 צפייה בגלריה
חוגגים ביאכטה בדובאי בינואר 2021
חוגגים ביאכטה בדובאי בינואר 2021
דובאי. יעד פופולרי לכוכבי אינסטגרם
(צילום: AP)
דובאי הודיעה כי תגרש 12 אזרחים זרים לאחר שהשתתפו בצילומי עירום על מרפסת באחד המגדלים הגבוהים באמירות המוסלמית, ועוררו בה סערה. 11 מהמגורשים הן נשים מאוקראינה שצולמו ללא אף בגד באור יום, והמגורש הנותר הוא צלם מרוסיה.
האוקראיניות והצלם הרוסי נעצרו מוקדם יותר השבוע בחשד ל"הוללות בציבור ויצירת פורנוגרפיה". התמונות והסרטונים הופצו ברשתות החברתיות ועוררו תדהמה בדובאי, שבה הקוד המשפטי, שמתבסס על חוקי האיסלאם, הוביל בעבר אזרחים זרים לכלא על מעשים בוטים הרבה פחות, כמו התנשקות בפרהסיה.
בתום חקירה מהירה למדי, התובע הכללי של דובאי עיסאם עיסא אל-חומיידאן הודיע שהעומדים מאחורי הצילומים יוחזרו לארצם. בצילומים נראות יותר מ-12 נשים, אך כאמור רק 11 מהן גורשו, ומשטרת דובאי לא סיפקה פרטים בנוגע לזהותם של העצורים.
2 צפייה בגלריה
מטיילים ב-Global Village בדובאי, נובמבר 2020
מטיילים ב-Global Village בדובאי, נובמבר 2020
דובאי. התנגשות בין חוקי הסדר הציבורי להתנהגות תיירים זרים
(צילום: רויטרס)
הרשויות באוקראינה וברוסיה אישרו את הדיווח על מעצר אזרחיהן, אבל בשלב זה לא ברור אם מעורבים בפרשה גם אזרחים ממדינות אחרות. העיתון Life, המזוהה עם השלטון ברוסיה, זיהה את האזרח העצור כראש חברת טכנולוגיות מידע ממחוז איוואנובו שנמצא מזרחית למוסקבה, למרות שבחברה הכחישו כי היה לו קשר.
הגירוש נחשב צעד נדיר במערכת המשפטית של דובאי. מקרים דומים של הפרת כללי ההתנהגות מובילים בדרך כלל להעמדה לדין לפני הגירוש. "הורינו על גירושם של מי שהפרו בהתנהגותם את המוסר הציבורי", אמר התובע אל-חומיידאן והוסיף כי העוברים על החוק פגעו בחוקי ההגינות של האמירות.
דובאי מנסה בשנים האחרונות למתג עצמה כיעד תיירותי עולמי, וכדי לעשות זאת ולמשוך גם משקיעים זרים היא ערכה לאחרונה כמה שינויים בקוד המשפטי שלה. כך למשל, היא מאפשרת כעת לזוגות לא נשואים להתארח יחד באותו חדר במלון, ולתושבים לא מוסלמים לשתות אלכוהול ללא צורך ברישיון מיוחד. עם זאת, הפרות של כללי "הקוד המוסרי" עדיין עלולות להביא שם לקנסות ועונשים כבדים. כך למשל, הופעה בעירום היא עבירה שהעונש עליה הוא עד שישה חודשי מאסר בפועל וקנס של 1,360 דולר.
האמירות, שמנסה בחודשים האחרונים למשוך תיירים בעזרת הגבלות קורונה רופפות למדי, נחשבת ליעד פופולרי גם עבור כוכבי רשת באינסטגרם ודוגמניות, שמעוניינים למנף את הנוף המרהיב של מלונות היוקרה והאיים המלאכותיים - לעתים על ידי תמונות בבגדי ים מינימליים. הדבר מוביל מפעם לפעם להתנגשות עם הכללים הקשוחים של האמירות בנוגע להתנהגות בציבור.
פרשת הצילום בעירום שנחשפה השבוע התחוללה ימים ספורים לפני תחילת חודש הרמדאן, החודש הקדוש למוסלמים. גירושן המהיר יחסית של האוקראיניות מגיע גם על רקע העובדה שהשבוע הגיע נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לביקור רשמי באמירות השכנה קטאר. דובאי הפכה בשנים האחרונות ליעד פופולרי במיוחד עבור אזרחים רוסים ואזרחים ממדינות ברית המועצות לשעבר. שלטים באותיות קיריליות הם מחזה נפוץ באמירות.