מפגין נדרס הערב (חמישי) בהפגנה של עשרות אברכים בביתר עילית, במחאה על המשך הסגר בעיר שעדיין סובלת מנתוני תחלואה גבוהים ומוגדרת "אדומה". מצבו קל. הוא נפגע מכלי רכב של המועצה. כוחות משטרה הגיעו לזירה, ונהג הרכב עוכב לחקירה.
בתגובה לתקרית מסרה העירייה: "ראש העיר רואה בחומרה רבה את האירוע הקשה, והנחה את גורמי הביטחון בעיר לקיים בדיקה מיידית. נדגיש כי אין אין שום הצדקה לאירועים חמורים כאלה. איש הביטחון הפוגע יובא לבירור, ואם יימצא שנהג שלא כדין - הוא יפוטר לאלתר".
2 צפייה בגלריה
אברך נדרס ע"י רכב המועצה בהפגנה בביתר עילית נגד הסגר
אברך נדרס ע"י רכב המועצה בהפגנה בביתר עילית נגד הסגר
אירוע הדריסה בביתר עילית
האברכים מפגינים נגד הכוונה להשאיר את העיר תחת סגר בשל שיעור התחלואה הגבוה בשטחה. במהלך היום טענו רבנים בציבור החרדי כי התושבים לא ישרדו סגר נוסף, בשעה ששאר המדינה נפתחת בהדרגה.
הנושא העיקרי שמעסיק את הציבור החרדי הוא פתיחת מוסדות החינוך. כמה מראשי הערים החרדיות אף אמרו שיוכלו להישאר בסגר - אך בתוך הערים על מוסדות הלימוד להיפתח.
2 צפייה בגלריה
אכיפת משטרה בביתר עילית
אכיפת משטרה בביתר עילית
אכיפה בביתר עילית בימי הסגר, ארכיון
(צילום: שלו שלום)
בעבר הוטל בביתר עילית סגר לילי, וגם אז התושבים הפגינו נגדו. לאחר ימים בודדים הוא אכן הוסר. ראש העיר מאיר רובנשטיין טען כי במשרד הבריאות לא נשמעים לטענותיו, וכי יש להוציא מהעיר חולים למלוניות קורונה - ולא להשאיר אותם בבתים, דבר שגורם למקדם ההדבקה לעלות.
על פי מתווה הרמזור של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, הערים מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד ועמנואל מוגדרות "אדומות". לכן, בשלב זה הן צפויות להישאר תחת הגבלות הסגר.