שר הבריאות יולי אדלשטיין העביר הערב (חמישי) תדרוך לתקשורת ממקומו במרכז השליטה של משרד הבריאות בקריית שדה התעופה. הצהרתו של אדלשטיין מגיעה זמן קצר לאחר שקבינט הקורונה הכריע כי ביום א' ייצא לפועל השלב הראשון במתווה היציאה מהסגר. ynet העביר את דבריו בשידור חי.
בתחילת התדרוך אמר אדלשטיין כי "לא התכנסו כאן למסיבת ניצחון, אף שהנתונים מעודדים. הדרך עדיין ארוכה, אנחנו במלחמה. נעבור אותה ביחד". הוא ביקש להודות לחברי קבינט הקורונה שאישרו את מתווה ההקלות, וכן לציבור - "לכל מי שהקשיב להנחיות".
1 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
תדרוך שר הבריאות, הערב
שר הבריאות התייחס לשלבי פתיחת מערכת החינוך: "אנחנו מאוד מודאגים מהתפרצות בגנים. הצוותים המקצועיים שלנו ושל משרד האוצר מסכמים את הפרטים האחרונים כדי להבטיח שזה לא יקרה". בתשובה לשאלת ynet הדגיש אדלשטיין: "כיתות א'-ב' ייפתחו רק בעוד כשבועיים".
הוא נשאל אם החזרה ללימודים תתבצע במתווה של קפסולות, ואמר כי "בנושא הזה אנחנו נמצאים בין הרצוי למצוי. מנכ"ל משרד הבריאות יסכם את הפרטים סופית עם משרדי החינוך והאוצר. אנחנו ננסה להגיע למקסימום בטיחות, המצב יהיה שונה לגמרי מהפתיחה הקודמת".
על ביטול מגבלת מרחק היציאה מהבית אמר אדלשטיין: "זה לא אומר שעכשיו אפשר להתקהל וללכת לכל מקום. ההתקהלויות הן הכי מסוכנות. ילדים יוכלו ללכת למסגרות החינוך, וההורים למקומות העבודה". הוא ציין כי "בכל פעם שיאושרו הקלות נוספות, נראה עלייה מסוימת בתחלואה. זו לא סיבה להיכנס לפאניקה. אם נראה מצבים שבהם נצטרך לעצור קצת, נעשה זאת".

בתשובה לשאלת ynet על טענות השרים בקבינט הקורונה, שלפיהן הוא לא יצא נגד דרישתו של שר הפנים אריה דרעי להקל במגבלות על קיום חתונות, השיב השר: "מותר להתחתן במדינת ישראל במסגרת המגבלות הקיימות, גם לקיים ברית או להבדיל, הלוויה. ההתקהלות מותרת עד 20 איש, אין שום שינוי בעמדת משרד הבריאות.
"אנחנו מקווים שעם ירידת התחלואה ופתיחת תחומים נוספים במשק, נוכל להגדיל את רמת ההתקהלות במקום פתוח", הוא הוסיף, "אני רוצה לומר בצער לזוגות הצעירים שממתינים הרבה זמן כדי לשכור אולם אירועים ולערוך מסיבה שמחה - לא נהיה שם בתקופה הקרובה. כדאי להיערך לזה".

במסגרת ההצבעה הוחלט לפתוח מחדש את גני הילדים והחינוך מגילים 0 עד 6, עסקים ללא קהל ייפתחו גם כן, ויותר איסוף עצמי של מזון ממסעדות. בנוסף, תוסר מגבלת 1,000 המטרים וייפתחו החופים והגנים הלאומיים. במסגרת השלב הראשון יינתן היתר לנוכחות ברחבת הכותל. ההקלות לא יחולו על אזורים "אדומים".
במהלך הדיון על מועד תחילת השלב הראשון ביציאה ההדרגתית שארך כארבע שעות וחצי, התגאה ראש הממשלה בנימין נתניהו ב"הצלחה האדירה" של הסגר המלא שהוטל על אזרחי המדינה. עם זאת, הוא הזהיר מיציאה מהירה מדי שתביא לעלייה מחודשת בתחלואה בקורונה.
"אנחנו רואים ירידה בכל הנתונים, ירידה עקבית וברורה", אמר נתניהו. "אנחנו רוצים להתכנס למדדים שהציעו לנו משרד הבריאות והמומחים, כדי שנוכל להתחיל בהקלה ההדרגתית בתנאי הסגר הנוכחיים. אנחנו צריכים לעשות זאת באופן כזה שלא נפגוש סגר נוסף בעוד שבועיים-שלושה. לכן היציאה צריכה להיות מדורגת, אחראית, זהירה ונשלטת". הוא ציין כי במידה שנתוני התחלואה יעלו בסוף השבוע, ההקלות ייעצרו.
במהלך הדיון אדלשטיין חזר על הדברים שאמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet: "אם פתאום נופתע לרעה - נחזור לקבינט". שרים שנכחו בישיבה דרשו הקלות נוספות, בהן פתיחת צימרים ומספרות, אולם אלה לא נכללו במתווה שאושר.
שר הפנים אריה דרעי דרש לאפשר לקיים חתונות בנוכחות של עד 200 אנשים, אך נתקל בהתנגדויות מצד שרים שטענו כי הדבר עלול לבטל את ההישגים שנרשמו בעקבות ההגבלות על האירועים - ולסכן את המאמצים לבלימת הידבקויות, במיוחד בחברה הערבית. בשל ההתנגדויות, דרעי הצביע נגד המתווה כולו ועזב את הקבינט בזעם.