הוועדה המסדרת אישרה ללא מתנגדים כי ישיבת הכנסת להשבעת הממשלה תחל ביום ראשון בשעה 16:00 - אבל פרט לאותה הצבעה לא היה כמעט דבר אחד שעליו הסכימו חברי הכנסת. בדיון סוער תקפו חברי הליכוד, הציונות הדתית והסיעות החרדיות את הממשלה המיועדת, את מספר שריה ואת החוק הנורבגי.
חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד אמרה כי "הממשלה הזו מתהווה בעזרת המהלך של הדיפ-סטייט שעשתה הפרקליטות. אנחנו משחקים לבד במשחק, לכם יש תקשורת וצמד אופורטוניסטים - נפתלי בנט וגדעון סער. הם הלכו ולקחו קולות מהימין. זה ניצחון עלוב וקלוש ולא אמיתי. לא ניתן לבריונים לנצח בכזו קלות ואתם בריונים".


"נכנסתי לאתר של יש עתיד, שם כתוב שהחוק החדש מגביל את מספר השרים ל-18 בלבד", אמר ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית ועקץ את מפלגתו של לפיד, על רקע העובדה שהממשלה החדשה תמנה כנראה 28 שרים. "כתוב באתר שלכם - מפלגת יש עתיד שמה לה למטרה לעצור ממשלות מנופחות. אני מברך אתכם על כך שאתם נאמנים לאמת שתמיד הייתה נר לרגליכם.
ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס תקף בחריפות את בנט: "מחר כשהילד הישראלי יבוא למורה שלו בשיעור אזרחות והוא ישאל אותה איך נהיים ראש ממשלה במדינת ישראל, תאמר המורה: 'ככל שתהיה שקרן ונוכל גדול יותר, כך תהיה ראש ממשלה מהר יותר'. אתם שיקרתם את כולם ומשנים את חוקי המשחק, ואין לכם שום מכנה משותף חוץ מאנטי-ביבי".
עימות נוסף התפתח לאחר שח"כ שלמה קרעי מהליכוד הזכיר את אמירת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן "שר האוצר שלך שרוצה לזרוק אותנו עם החרדים למזבלה. תגיד לו את זה, הוא ראש הממשלה בפועל".
2 צפייה בגלריה
קארין אלהרר
קארין אלהרר
יו"ר הוועדה, קארין אלהרר
(צילום: עמית שאבי)
2 צפייה בגלריה
גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן
ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן
(צילום: עמית שאבי)

דיסטל אטבריאן: "להזכיר לך שיאיר לפיד קרא לנו חרא. בני גנץ כינה אותו בוגד. יאיר לפיד כינה אותו גוש חרא".
יו"ר הוועדה קארין אלהרר: "לא נכון".
אחד מחברי הכנסת ביקש "לדאוג לח"כ דיסטל לכוס מים", ואלהרר הוסיפה: "כן, היא צריכה לשטוף את הפה". היא אמרה מיד לאחר מכן: "אני מבינה את הצורך לבקר, הוא נכון והוא גם צודק. אבל אני רוצה לבקש - בסוף זו כנסת ישראל. בואו ננסה שהביקורת תהיה בשפה נאותה. לקרוא לאנשים בשמות גנאי בעיניי זה לא ראוי".
שר התקשורת המיועד יועז הנדל, שצפוי להתפטר מהכנסת כחלק מהחוק הנורבגי, ניסה להקליל את האווירה ואמר: "אני רוצה להרגיע את הרוחות ולספר לכם שגלית קראה לחתול שלה יועז".
הדיון בישיבת מליאת הכנסת לבחירת יו"ר כנסת וכינון ממשלה ייערך כאמור ביום ראשון בשעה 16:00. הוא ייפתח בהצגת זהות ראש הממשלה וזהות ראש הממשלה החלופי, קווי היסוד של ממשלת החילופים, הרכבה, חלוקת התפקידים בין השרים, מועד החילופים, וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה החלופי - על ידי ראש הממשלה המיועד בנט וראש הממשלה החלופי לפיד.
הוועדה המסדרת אישרה את הצעת יו"ר הוועדה אלהרר וקבעה מסגרת זמן של 15 דקות לנאום בנט ולנאומו של בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה המיועד. בתום הדיון יתקיימו ההצבעות על בחירת יושב ראש הכנסת וכינון הממשלה, ולאחר מכן יתקיימו הצהרות האמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי והשרים.