יוני 2020: חודש לאחר השבעת הממשלה ה-35 בראשות בנימין נתניהו ובני גנץ, אושר התיקון לחוק הנורבגי שאפשר הכנסת 13 חברי וחברות כנסת חדשים במקום שרים ושרות שפינו את מקומם. יוני 2021: עיקרי ההסכמים הקואליציוניים של הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד קובעים כי החוק הנורבגי יורחב ויאפשר התפטרות גדולה יותר של שרים לטובת הכנסת חברי כנסת חדשים במקומם.
לפי ההסכם בין בנט ולפיד, חוק יסוד: הכנסת שיחוקק יגדיל הקצאה אחת נוספת לכל מדרג. כלומר, בסיעה עם שישה חברי כנסת, יוכלו להתפטר שלושה מהם כדי להכניס לכנסת את שלושת הבאים ברשימתה. בסיעה עם שבעה עד תשעה חברי כנסת יוכלו להתפטר ארבעה מהם, ובסיעה עם תשעה חברי כנסת ומעלה יוכלו להתפטר חמישה מהם. המשמעות: בכנסת ה-24 יש אפשרות להכנסת יותר חברי כנסת באמצעות החוק הנורבגי.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נתניהו וגנץ אחרי הקמת הממשלה המאוחדת
(צילום: לע"מ)
לפיד, שהיה יו"ר האופוזיציה לאחר אישור התיקון לחוק לפני שנה, אמר אז: "באישון לילה, כמו גנבים, העבירה הקואליציה את חוק הג'ובים הנורבגי. 110 מיליון שקל לכיסאות ומקורבים ועוד איזה אאודי 8 לחליפי. ממשלת נתניהו החמישית שוברת את כל שיאי הניתוק והאטימות".
גורמים נוספים בקואליציה העתידית הביעו אז את מורת רוחם על התיקון לחוק הנורבגי. כך למשל יו"ר העבודה מרב מיכאלי, שהצביעה אז בניגוד לחברי המפלגה שהיו חלק מממשלת החירום של נתניהו וגנץ. מיכאלי צייצה אז: "הצבעתי נגד החוק הנורבגי. כשמקצצים תקנים בביטוח לאומי ושירות התעסוקה בשביל לממן ממשלה מנופחת, לא מעבירים חוק שיביא עוד הוצאות על עוד חברי וחברות כנסת. נגד".
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי בישיבת הסיעה של העבודה
מרב מיכאלי בישיבת הסיעה של העבודה
מיכאלי
(צילום: עמית שאבי)
3 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
הורוביץ
(צילום: יואב דודקביץ)
גם ב-2015, אחרי שהועבר תיקון אחר לחוק הנורבגי בכנסת, מיכאלי התנגדה. אז, כחברת כנסת מהמחנה הציוני, אמרה מיכאלי: "זהו חוק קומבינה תוצרת נתניהו, ואין רחוק ממנו משוויון. זהו לא חוק נורבגי בלונדיני ותכול עיניים, אלא חוק מכוער, חסר רצינות ושטחי".
יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ הביע אף הוא הסתייגות מהחוק הנורבגי. אחרי שעבר התיקון לחוק לפני שנה, צייץ הורוביץ: "מפלס העצבים בכנסת שבר היום שיא עם החוק הנורבגי - קומבינה של מיליונים על עוד ג'ובים לממשלה המנופחת הזו, אז עד ההצבעה הייתי חייב להחליף אווירה וקפצתי למקום שעשה לי מצב רוח טוב - מסעדת שישליק בתלפיות".
גם השר המיועד מאיר כהן מיש עתיד התנגד לחוק. בדיון שנערך בכנסת אחרי השבעת ממשלת נתניהו-גנץ במאי בשנה שעברה, אמר כהן על החוק הנורבגי: "גם מעט בושה מול הציבור, אין לממשלה הזו. בשבוע שבו הושבעה הממשלה הגדולה בתולדות המדינה עם שרים מומצאים, הם דואגים בחיפזון לעוד ג'ובים עבור עצמם ומבטלים במחי יד את טובתם של ציבור העצמאים בישראל שנמצאים במצב כלכלי קשה עד קריסה".