ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז אמש (יום א'), לפני המראתו לוושינגטון לטקס החתימה על הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין, על הטלת סגר שני בכל רחבי הארץ בתקופת חגי תשרי.
הסגר השני יחל ביום שישי הקרוב, ערב ראש השנה בשעה 14:00, ויימשך שלושה שבועות - עד 11 באוקטובר. הוא יסתיים בכפוף להערכת מצב התחלואה ואישור הממשלה בתום שבועיים מיום תחילתו - ויש אפשרות שהוא יוארך. הכרזתו של רה"מ הגיעה בתום ישיבה מתוחה שארכה כשמונה שעות.

3 צפייה בגלריה
אכיפה בטיילת תל אביב לאחר פרסום הנחיות חדשות של משרד הבריאות
אכיפה בטיילת תל אביב לאחר פרסום הנחיות חדשות של משרד הבריאות
(צילום: מוטי קמחי)

ההגבלות העיקריות

● הגבלת תנועה של עד 500 מטר ממקום המגורים. ● תותר יציאה מהבית למרחק גדול יותר רק לצרכים מיוחדים כגון טיפולים רפואיים. ● פעילות ספורט יחידנית תותר תותר התקהלות של עד עשרה בני אדם במקומות סגורים ● תותר התקהלות של עד 20 בני אדם במקומות פתוחים ● עסקים בתחומי המסחר, התרבות, הבילוי והפנאי ותיירות הפנים ייסגרו (למעט בתי מרקחת, מכוני אופטיקה או חנויות למכירת מוצרי היגיינה, תחזוקת הבית ומוצרי תקשורת). מסעדות יוכלו להמשיך לספק משלוחים
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הבטיח אתמול בריאיון לאולפן ynet כי המשטרה תאכוף ביד קשה את ההגבלות. "אנחנו שועטים לעבר תהום ואין ברירה אלא לאכוף ביד קשה. המוקד חייב להיות התקהלויות, ובהתקהלויות אתה תראה פיזורים, כולל בכוח", הוא אמר. נתניהו ציין כי "תקנות מפורטות" יפורסמו בקרוב.


3 צפייה בגלריה
קונים בסופר בתל אביב לקראת הסגר המתקרב
קונים בסופר בתל אביב לקראת הסגר המתקרב
לקראת הסגר: עורכים קניות בסופמרקטים
(צילום: שחר גולדשטיין )
3 צפייה בגלריה
שוטר מג"ב מציב מחסום בשכונה בבית שמש סגר לילי קורונה
שוטר מג"ב מציב מחסום בשכונה בבית שמש סגר לילי קורונה
סגר לילי בבית שמש
(צילום: AP)
בישיבת הממשלה הארוכה כמה מהשרים תקפו בחריפות את פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, ואמרו כי לא נראה שהוא באמת תומך באופציה של סגר מלא. אחד השרים טען שגמזו התגלה כ"אנמי וזגזגן".
בין השרים שמתחו עליו ביקורת היה זאב אלקין, שתקף את מה שתיאר כשינויים תכופים במדיניות המומלצת: "זה לא רציני שלפני שבועיים הביאו לנו לאישור את תוכנית הרמזור והסבירו שמספיק להחמיר רק בערים אדומות. התוכנית עובדת רק עשרה ימים ועכשיו רוצים לסגור את הכל. אז בשביל מה שיגעתם לנו את הראש אם כבר אז התחלואה הייתה גבוהה? זה לא רציני". גמזו לא הגיב בדיון לדבריו של אלקין.
שר האוצר ישראל כץ היה בין המתנגדים לסגר. הוא אמר כי סגר כללי על המשק יגרום נזק כבד לעסקים ולמאות אלפי מובטלים נוספים: "אין סיבה לא לאפשר לעסקים שמקפידים על התו הסגול להמשיך בפעילותם", הוא ציין - ומתח ביקורת: "משרד הבריאות לא נערך כראוי אף שקיבל את כל המשאבים הדרושים להתמודדות עם תחלואה בהיקפים גדולים בהרבה מזו הקיימת כעת. יש צורך לייעל את מערכת האכיפה כדי למנוע הפרות ולאפשר למשק להמשיך ולפעול". גם השר אופיר אקוניס היה בין המתנגדים וכן השר איציק שמולי.