לאחר שלא הכחיש כוונה לפטר אותו, יוצא בפומבי ראש הממשלה נגד ראש אגף התקציבים. "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה ומנסים לסכל אותן. לא נקבל זאת", כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו הבוקר (ביום ו') בטוויטר.
נתניהו צייץ זאת בהמשך לציוץ של חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד. "פקידים שמנסים לשלוט במדינה נגד נבחרי הציבור זה אנטי דמוקרטי", כתב קרעי. "ראש אגף תקציבים, שאול מרידור, מטרפד כל החלטה של נתניהו להעביר כספים וסיוע לעצמאים ולמובטלים, ומתדרך נגד הממשלה. בשעת משבר ובכלל, אסור לקבל זאת בשום אופן. ניסיון להחיל מדיניות נגד עמדת הממשלה מהווה חתרנות פקידותית".
1 צפייה בגלריה
שאול מרידור בנימין נתניהו
שאול מרידור בנימין נתניהו
מרידור ונתניהו. העימות מסלים
(צילום: עמית שעל , רויטרס)
בדיון במרכז הבינתחומי בהרצליה אתמול אמר ראש אגף התקציבים שאול מרידור, בנו של השר לשעבר דן מרידור, כי "לא נפסיק להשמיע את עמדתנו גם אם לא אוהבים לשמוע אותה. אמינות זה דבר שנבנה לאורך זמן ונהרס די מהר. אי אפשר להעביר בשעה 12 חוק במסגרת מסוימת ובשעה 19 להודיע על מסגרת נוספת".
מרידור, כמו כמעט כל בכירי משרד האוצר, התנגד לתוכנית "מענק הקורונה" של נתניהו ושר האוצר ישראל כץ. במסיבת העיתונאים שבה בישר נתניהו על המענקים הוא נשאל אם דרש להדיח את מרידור, ולא הכחיש זאת.

גורם בכיר במשרד האוצר אמר הבוקר, כי "לא נאה שראש ממשלה תוקף פקידים במקום לשמוע את דעתם ולהתייחס אליה ברצינות. באוצר מבקשים בסך הכל לשמור על הקופה של משלמי המסים. אנחנו מצפים ששר האוצר כץ יגן עלינו מפני המתקפה הזאת".
שר האוצר ישראל כץ הגיב לכך באומרו: "עובדי המדינה נדרשים למלא אחר החלטות הדרג המדיני. אם יוצגו בפני שר האוצר הוכחות למעשים מסוג זה, הדברים יטופלו במסגרת המשמעתית של שירות המדינה".


באותו כנס בהרצליה ציין מרידור כי הממשלה צריכה לפעול בצורה קוהרנטית: "אנו צרכים להקפיד כממשלה להביא תוכניות שמגיעות בזמנים נכונים ולא רודפות אחת אחרי השניה, אלא אם אין ברירה וטעינו. חשוב לשדר פה רצינות. מסתכלים עלינו מהארץ ומהעולם. אסור לנו בתכלית האיסור לירות יותר מדי כדורים בעת הזאת. צריך לשמור כדורים במחסנית. צריך לוודא שיורים את הכדורים במדויק ונזהרים מהוצאת כספים מיותרים שתגביל אותנו כשנצטרך את הכסף".
הדברים נאמרו בכנס של מכון אהרון למדיניות כלכלית בבית הספר טיומקין לכלכלה במרכז הבינתחומי, שבו השתתף גם יועצו הכלכלי של ראש הממשלה והוגה תכנית המענקים, פרופ' אבי שמחון, שהגן על התוכנית בלהט.