2 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: shutterstock)
בית המשפט קיבל היום (ד') את ערעורו של שוטר שהורשע בעבירה של איומים, לאחר שלפני כשנתיים, בעת שהיה בדרך לביתם כשברשותו אקדח השירות שלו, התקשר לאשתו ואיים שירצח אותה. שופט בית משפט השלום בבאר שבע רון סולקין גזר עליו תשעה חודשי מאסר בפועל ופיצוי לגרושתו בסך 15 אלף שקלים - אך השוטר ערער על חומרת העונש, והרכב המחוזי בראשות נשיאת בית המשפט המחוזי רויטל יפה-כץ והשופטים יואל עדן וגילת שלו קבע כי יש לקחת בחשבון את תרומתו לביטחון המדינה.
הנאשם החזיק באקדח "גלוק" מתוקף תפקידו. לפני כשנתיים הוא התקשר לאשתו בעת ששהה בקורס בבית הספר לשוטרים. הוא אמר לה שהוא בדרכו אליה: "תזמיני אמבולנס, אני מגיע לרצוח אותך". מיד לאחר השיחה הוא יצא מבית הספר לשוטרים כשהוא מצויד באקדחו האישי לדירתם שבדרום. כשהיא מפוחדת, הודיעה האישה למשטרה שבעלה איים לרצוח אותה וכי הוא בדרכו אליה. היא הונחתה לנעול את דלת הדירה ולא לפתוח לאיש, וכן להסתתר באחד החדרים. בינתיים, הוזעק כוח משטרה לביתם של השניים.

2 צפייה בגלריה
רון סולקין, יפה כץ רויטל
רון סולקין, יפה כץ רויטל
השופטים רון סולקין ורויטל יפה-כץ
(צילום: דוברות הרשות השופטת)

השוטר התקשר לאחיו: "תקשיב טוב, אני רוצח אותה"

במהלך נסיעתו של השוטר לביתם הוא התקשר לאחיו, שניסה להניאו מלבצע את זממו. אלא שהשוטר המשיך באיומיו: "אם אני בא הביתה עכשיו אני רוצח אותה", הוא אמר לאחיו. "תקשיב טוב, אני רוצח אותה...אני בא במטרה להרוג אותה. שלא תגיד שלא אמרתי. אני גומר אותה. אתה לא מכיר אותי, כשאני מכוון - זה עד הסוף". קצינת אגף המבצעים והמפקדת של אותו שוטר בתחנה שבה הוא שירת התקשרה אליו והצליחה לשכנע אותו להתייצב בתחנה ולא בדירה.
כפי שצוין, הנאשם הגיש ערעור על חומרת העונש באמצעות סנגוריו עו"ד דוד ויצטום והילה טל מהסנגוריה הציבורית. ההגנה טענה כי השוטר סובל מפוסט טראומה לאחר שנפצע בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע ב-2015. הם טענו כי הוא ניהל קרב יריות עם המחבל, נפצע באורח קשה מירי ומנע אסון גדול יותר.
"חוויית הפיגוע ופוסט הטראומה השפיעה על דפוסי התקשורת שלו עם רעייתו, המתלוננת", אמרו הפרקליטים. לטענתם, "יותר מכל דבר אחר, מדובר היה בזעקה לעזרה של הנאשם". עוד טענו שבית המשפט התעלם מהעובדה שהאירוע הסתיים בתחנת המשטרה ולא בבית המתלוננת. בנוסף ציינו כי אשתו בעצמה תומכת בהקלה בעונשו.
עורכי הדין טענו בנוסף כי הנאשם החל בתהליך שיקומי, והוא מגיע לטיפול באופן קבוע ואף מתבייש במעשיו. גורמי מקצוע קבעו כי "בשנה האחרונה חל בו שינוי מהותי. הוא עסוק בחשבון נפש וקבלת הדין על מעשיו".
כאמור, בית המשפט המחוזי החליט להקל בעונשו. בהחלטתם כתבו השופטים: "תרומתו הרבה של הנאשם לביטחון אזרחי המדינה, כאשר שילם בגופו ובנפשו עת יצא בחירוף נפש כדי להגן על אזרחי המדינה מפני פגיעתו הרעה של מחבל, מחייבת התייחסות מיוחדת גם במסגרת שיקולי ענישה". עוד קבעו כי "הנאשם נפגע בעת שהגן על אזרחי המדינה, ואזרחי המדינה ראוייים שגם בתי המשפט יגנו, במקרים המתאימים, על הנאשם". בהחלטתם קבעו השופטים כי השוטר ירצה חמישה חודשי עבודות שירות בלבד ולא ישלם פיצויים לגרושתו.