רקפת וראובן, הוריו של ספיר בנדה (25) שנהרג בתאונת קורקינט חשמלי בתל אביב, סיפרו היום (ד') כי בנם היה מודע לסכנות. "הוא תמיד היה עם קסדה ואני סומכת עליו שעשה את המרב ומה שנדרש", אמרה האם בריאיון לאולפן ynet.
ספיר, בן קיבוץ מגידו, למד מוסיקה במכללת BPM בתל אביב. אתמול בשעות הבוקר הוא נמצא ללא רוח חיים ליד הקורקינט שעליו רכב בפינת הרחובות יהושע בן נון וז'בוטינסקי. בתחילה עלה חשד שלפיו הצעיר נדרס בתאונת פגע וברח, אולם בהמשך התחזקה ההערכה שמדובר בתאונה עצמית.
2 צפייה בגלריה
ספיר בנדה
ספיר בנדה
ספיר בנדה
"אנחנו לא יודעים בדיוק מה היה שם", אמרה הבוקר האם רקפת. "בבוקר היה חשד לפגע וברח, בערב קראתי בתקשורת שאולי זאת תאונה עצמית. המשטרה הבטיחה שתעבוד על זה בכל הכוח, תסגור לנו את הנושא ותגיד לנו ממה נהרג האוצר שלנו".
- הוא רכב באופן קבוע על הקורקינט החשמלי? "כשהוא הגיע לתל אביב, הוא קנה קורקינט כמו רוב הצעירים שמגיעים לעיר. זאת הייתה דרך התחבורה שלו. הוא עבד בפאב לא רחוק מהדירה שבה הוא התגורר, ולעיתים הלך ברגל. כשהיה עייף הוא רכב בקורקינט. הוא השקיע הרבה כסף בקורקינט פרטי וטוב".
- באופן אישי היית מודאגת מזה שהוא רכב על קורקינט או שזה נראה לך טריוויאלי לתל אביב? "הייתי מודאגת, אבל ידעתי שזו דרך התחבורה בתל אביב. זה או אופניים חשמליים, ונראה לי שניהם מסוכנים כשרוכבים עליהם בכביש. זה מועד לפורענות.
"באיזשהו שלב משחררים את הילדים שלנו, מנסים לסמוך עליהם, ובונים עליהם שילמדו לשמור על עצמם ושהכול ייגמר טוב ושהם יחזרו הביתה בשלום. לא תמיד זה קורה".
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בתל אביב
זירת תאונת הדרכים בתל אביב
זירת התאונה בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
- את יודעת אם הוא חבש קסדה? "אני לא יודעת. מד"א מצאו אותו בזירה, הקסדה שהוא רכש הייתה זרוקה ליד הקורקינט. אני מניחה שנדע יותר בימים הקרובים".
בני משפחתו של ספיר פרסמו הודעה ובה ביקשו מעדי ראייה לתאונה ליצור קשר עם המשטרה או המשפחה. האב ראובן אמר: "פרסמנו את זה בכל הרשתות. אם מישהו ראה או יודע משהו - שיפנה אלינו. במשטרה אמרו לנו שכרגע אין שום עדות ולצערנו אין מצלמות באזור הזה. נשמח אם מישהו ראה משהו שיפתור לנו את התעלומה".