2 צפייה בגלריה
דוד גוברין
דוד גוברין
ראש משרד הקישור הישראלי במרוקו. דוד גוברין
20 שנה לאחר סגירת הנציגות הישראלית במרוקו, הגיע היום (רביעי) לרבאט השגריר דוד גוברין, שישמש כממונה על נציגות ישראל במדינה. משרד הקישור הישראלי במרוקו ייפתח בימים הקרובים, וגוברין וצוותו יעמלו על המשך קידום היחסים עם מרוקו בכל התחומים, כולל בכל הקשור לדיאלוג המדיני, לתיירות, לכלכלה ולקשרי תרבות.
במקביל, היום נפתחה באופן רשמי גם הקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי - והקונסול הכללי אילן שטולמן הגיע לאיחוד האמירויות. משימתה העיקרית של הקונסוליה הכללית תהיה לפתח את קשרי הכלכלה בין ישראל לאיחוד האמירויות, ולעמול על קידום התיירות וקשרי התעופה בין המדינות. ההייטק הישראלי, על מגוון תחומי העיסוק שלו, יתפוס מקום מרכזי בעבודתה של הקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי.

2 צפייה בגלריה
פגישת מאיר בן שבת וג'ארד קושנר עם מלך מרוקו מוחמד השישי
פגישת מאיר בן שבת וג'ארד קושנר עם מלך מרוקו מוחמד השישי
ראש המל"ל בפגישה עם ג'ארד קושנר ומלך מרוקו בדצמבר
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
שר החוץ גבי אשכנזי אמר בעקבות ההתפתחויות האחרונות כי "הגעתם של ראשי הנציגויות הישראלים למרוקו ולדובאי משלימה את השלב הראשון והחשוב של פתיחת נציגויות ישראליות חדשות באזור במסגרת הסכמי אברהם". לדבריו, "פתיחת ארבע נציגויות חדשות של משרד החוץ במזרח התיכון היא עדות חיה לשינויים שחלים במזרח התיכון ולשלום החם עם מדינות באזור".
לדברי אשכנזי, "תוך חצי שנה הגדלנו את כמות הנציגויות הרשמיות של ישראל משתיים לשש. הדבר מסמל יותר מכל את מרכזיות משרד החוץ בתהליכי שיתופי הפעולה המסחריים, הכלכליים, האסטרטגיים והביטחוניים בין ישראל למדינות השכנות. זהו יום מרגש וחשוב לשלום, במסגרת תהליך יישום ההסכמים עם איחוד האמירויות ומרוקו".
הוא איחל הצלחה לצוותים: "אני מברך אותם ומאחל להם הצלחה בעבודתם החשובה. למשרד החוץ ולנציגויות הישראליות תפקיד מכריע בקידום הקשרים הבילטראליים בין ישראל למדינות אלה ובמימוש הפוטנציאל הטמון ביחסים".
הנציגויות במרוקו ובדובאי מצטרפות לשגרירות הישראלית באבו דאבי, שנפתחה בתחילת השבוע, ולשגרירות ישראל במנאמה בירת בחריין, שפועלת כבר כמה שבועות.