אזעקת "צבע אדום" נשמעה הערב (שבת) בשדרות ובאיבים שבמועצה האזורית שער הנגב. התושבים נכנסו למרחבים המוגנים. מצה"ל נמסר כי מדובר בשיגור כושל שנפל בשטח הרצועה. כמו כן, במהלך היום הופרחו לפחות 35 בלוני תבערה מרצועת עזה שגרמו לשורת דליקות בשטחי העוטף.
4 צפייה בגלריה
שריפה באור הנר
שריפה באור הנר
שריפה באור הנר, היום
(צלם: אמנון זיו)
4 צפייה בגלריה
יירוט של כיפת ברזל
יירוט של כיפת ברזל
יירוט של כיפת ברזל בין חמישי לשישי
(צילום: AFP)
אמש נשמעו אזעקות צבע אדום בשעה 21:27 בשדרות וביישובים איבים, ניר עם וארז שבמועצה האזורית שער הנגב. מצה"ל נמסר כי רקטה אחת שוגרה לשטח ישראל ויורטה על-ידי מערכת כיפת ברזל.
בלילה שבין חמישי לשישי נורו לשטח ישראל 12 רקטות, רובן במטח של שבע רקטות לעבר שדרות. אחת מהן הצליחה לחדור את מערך ההגנה של כיפת ברזל, ופגעה ישירות בבית בעיר. באירוע לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לבית. צה"ל תקף בתגובה ברצועת עזה יעדים של חמאס, ובין היתר פגע בפירי כניסה למנהרות של הארגון ובמתקן לייצור רקטות.
4 צפייה בגלריה
פגיעה בית שדרתו
פגיעה בית שדרתו
נפילת רקטה בשדרות, בין חמישי לשישי
(צילום: רועי עידן)
4 צפייה בגלריה
פגיעה בית שדרות
פגיעה בית שדרות
(צילום: רועי עידן)
בצה"ל קיימו אתמול הערכת מצב, שבה השתתפו שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. בתום הדיון הוחלט לקדם צעדי מוכנות של פיקוד הדרום, חיל האוויר ואמ"ן, לקראת אפשרות של מספר ימי קרב, שיכללו מאות יעדים שיותקפו ברצועה לצד מאות מטחי רקטות לעבר יישובי הדרום.
הבוקר דווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי ארגוני הטרור בעזה העבירו מסר לישראל דרך המתווכים, שלפיו הם יגיבו בצורה קשה ונרחבת אם ישראל תשוב למדיניות החיסולים וכי הם ייראו בכך הכרזת מלחמה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ רמזו על החזרה למדיניות החיסולים מספר פעמים במהלך השבוע האחרון.