3 צפייה בגלריה
מסוק טיל קיבוץ חולית אשכול רצועת עזה תקיפה צה"ל
מסוק טיל קיבוץ חולית אשכול רצועת עזה תקיפה צה"ל
הטיל שאותר ביישוב
טיל ששוגר ממסוק קרב של צה''ל במהלך התקיפות ברצועת עזה נפל באחד מיישובי המועצה האזורית אשכול ולא התפוצץ. נזק נגרם באחד המבנים החקלאיים. בצה"ל ציינו כי הסיבה שהטיל לא התפוצץ היא תקלה, וכי הדבר מתוחקר.
בהודעה שקיבלו תושבי היישוב נכתב כי "בהמשך לתקיפות אמש, אחד הטילים נפל ביונקיה. נגרם נזק ביונקיה לכלובים ולמבנה. בשלב זה הצבא מטפל בנפל".
‏הטיל שנפל בטעות ליד מתחם העגלים בקיבוץ באשכול פגע בצורה קשה בעגלים הצעירים. עשרות מהם לקו בטראומה ומתקשים לעמוד על הרגלים, כך מספרים הרפתנים בקיבוץ.
בתקופה האחרונה הגביר חיל האוויר את השימוש בירי טילים אלקטרו-אופטיים ממסוקי קרב. זאת לאחר שמערך הטילים הועבר אליו מחיל התותחנים. טילים שהשימוש בהם מופסק בגלל תקלה אמורים ליפול בשטח השמדה מוגדר, מחוץ לאזורים המאוכלסים בבני אדם.
3 צפייה בגלריה
טיל ממסוק צה"ל נפל ביישוב מועצה במהלך תקיפה
טיל ממסוק צה"ל נפל ביישוב מועצה במהלך תקיפה
מתחם העגלים שנפגע
(צילום: ביטחון אשכול)
צה"ל תקף הלילה (בין שלישי לרביעי) מתחם צבאי, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של ארגון חמאס ברצועת עזה בתגובה לטרור הבלונים, שנמשך אתמול זה היום השישי ברציפות. נמסר כי התקיפה בוצעה על-ידי מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים של צה"ל.
בימים האחרונים התגברה מאוד הפרחת בלוני התבערה מהרצועה, אחרי כמה שבועות של שקט. אתמול פרצו כ-60 שריפות בעוטף עזה ומאות דונמים עלו באש בעקבות הפרחת הבלונים.