סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן שנדבק בקורונה הלך לעולמו והוא בן 64. הלווייתו של אילן - נשוי ואב לשלושה - תתקיים היום (ו') באשדוד בחוג משפחתו המצומצם בהתאם למגבלות. הוא שירת 31 שנים בשב"כ ושימש בין היתר כראש אגף החקירות בארגון.
2 צפייה בגלריה
יצחק אילן סגן ראש השב"כ לשעבר נפטר מת קורונה
יצחק אילן סגן ראש השב"כ לשעבר נפטר מת קורונה
יצחק אילן, סגן ראש השב"כ לשעבר שהלך לעולמו
אילן, שעבר לפני שנה ניתוח השתלת ריאה מוצלח, נדבק בנגיף הקורונה ואושפז בבית החולים בילינסון בפתח תקווה בתחילת החודש שעבר. מאז הידרדר מצבו. הוא היה מורדם ומונשם.
אשתו וילדיו של אילן שהו לצדו בתקופה האחרונה. השמועה על אודות מצבו התפשטה באשדוד, עיר מגוריו, ורבים התפללו להחלמתו. אילן סבל ממחלות רקע שבגינן עבר השתלת ריאה. ונגיף הקורונה גרם להחמרתן. בשלב זה המשפחה איננה יודעת לומר בוודאות היכן נדבק בנגיף, אך זה קרה ככל הנראה באשדוד - שסבלה מרמת תחלואה גבוהה בחודשים האחרונים.
ממשפחת אילן נמסר: בצער רב, המומים וכואבים, אנו מודיעים על לכתו בטרם עת של אהובנו היקר יצחק אילן בן שושנה ושלום ציצואשוילי. יצחק אילן נולד בגאורגיה בשנת 1956 ועלה לירושלים עם משפחתו בגיל 17. יצחק חי חיים מלאים, נהדרים ומלאי משמעות בהם תרם תרומה עצומה לאזרחי המדינה. לאורך כל חייו נלחם יצחק למען ישראל, הצדק והאמת. יצחק מילא שורה של תפקידים בכירים בשירות הביטחון הכללי בהם לקח חלק מכריע בתרומה לביטחון מדינת ישראל. בשנת 2012 פרש משירות הביטחון הכללי בתפקידו האחרון כסגן ראש השב"כ. יצחק אילן היה חוקר האמת, איש אשכולות, איש ספר ושיח, צנוע ועניו, טוב לכל הבריות, גומל חסדים ואוהב היהדות, אבא, בעל ואיש משפחה למופת. רבים מבני ישראל חבים לו את חייו.
בשנת 2019 עבר בהצלחה השתלת ריאה וקיבל את חייו במתנה. הייתה זו השנה החשובה והמלאה בחייו שבה חיתן את בתו וזכה להיות סנדק לנכדו הראשון. יצחק פעל ללא לאות למען סיוע לבני האדם באשר הם באהבה גדולה ובנתינה אינסופית, עד לרגעיו האחרונים. הוא הותיר אחריו רעיה – לאה, שלושה ילדים - יונתן, שרונה וגבי, שלושה נכדים: ירדן, דרור שושנה ומעין ואחות – נאנה. הוא חינך אותנו להשפיע, ללכת בדרך הישר והנדיבות. אנו נמשיך את מורשתו".

דרכו בשב"כ: מחיסול "המהנדס" ועד לתפיסת המחבל היהודי

יצחק אילן ששירת בשב"כ בשנים 1982–2012 וכיהן בתפקידו האחרון כסגן ראש השב"כ בשנים 2010–2011 התמודד לראשות הארגון מול יורם כהן. הוא נולד בעיירה סוראמי שבמרכז גיאורגיה. באוגוסט 1973 עלה לישראל עם משפחתו והתגורר תחילה בירושלים. לאחר מכן קבע את מקום מגוריו באשדוד. בינואר 1982 התגייס לשב"כ והחל לעבוד במחלקה לסיכול ריגול רוסי. באוגוסט 1985 עבר למגזר הערבי ולאחר סיום לימודי השפה הערבית באולפן וההכשרה כחוקר הוצב במחלקת חקירות של מרחב יהודה ושומרון בצוות רמאללה והתקדם לתפקיד ראש צוות חוקרים ברמאללה וסגן ראש מחלקת חוקרים ביהודה.
בין השנים 1997-1995 שירת אילן כראש דסק עזה וכקצין המודיעין והמבצעים של המרחב. במסגרת תפקידו מילא תפקיד מכריע בחיסולו של המחבל יחיא עיאש שזכה לכינוי "המהנדס". בשנים 2004–2006 עמד בראש צוות החקירה המיוחד של שב"כ, משטרת ישראל וצה"ל שחקר בין היתר את אלחנן טננבאום כשחזר משבי חיזבאללה. לאחר מכן, בשנים 2006–2008, מונה לראש האגף לסיכול טרור וריגול ערבי-איראני. תפקידו האחרון כראש אגף היה בראשות האגף לענייני ישראל וזרים שאותו מילא בין 2008–2010. האגף מופקד על סיכול טרור באוכלוסייה יהודית, על סיכול הריגול הלא-ערבי, על שמירת סודות המדינה ועל ההתאמה הביטחונית. בהיותו ראש האגף, היה אחראי בין היתר על תפיסתו של המחבל היהודי ג'ק טייטל. בתחילת 2010 מונה לתפקיד סגן ראש השב"כ וכיהן בתפקיד זה עד לספטמבר 2011. אילן התמודד מול יורם כהן על ראשות השב"כ במרץ 2011. אילן נשוי ואב לשלושה.
2 צפייה בגלריה
יצחק אילן סגן ראש השב"כ לשעבר נפטר מת קורונה
יצחק אילן סגן ראש השב"כ לשעבר נפטר מת קורונה
מודעת האבל שפרסמה משפחתו של אילן
שב"כ הודיע כי הוא "מרכין ראשו עם לכתו בטרם עת של יצחק אילן ז"ל. ראש השב"כ נדב ארגמן ספד: "יצחק אילן ז"ל היה אחד מעמודי התווך של השירות. חוקר מצטיין ואיש מודיעין מן המעלה הראשונה. לאורך השנים ניהל יצחק מאות רבות של מבצעי מודיעין, חקירות וסיכול, אשר הביאו להצלת חיי אדם רבים - ישראלים רבים חבים לו את חייהם מבלי שיודעים זאת. יצחק היה פטריוט ישראלי שאהב בכל ליבו את המדינה ועשה כל שלאל ידו להגן עליה ולבצר את ביטחונה. גם בימיו האחרונים, התמודד בגבורה ובנחישות שכל כך מאפיינת אותו, עם מחלתו עד אשר תש כוחו. אנו כואבים את לכתו בטרם עת, משתתפים בצער המשפחה ומבטיחים להנציח את זכרו בדברי הימים של שירות הביטחון הכללי. יהי זכרו ברוך".
ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד: "אני שולח תנחומים למשפחתו של יצחק אילן ז״ל, סגן ראש השב"כ לשעבר שנפטר הלילה ממחלת הקורונה. אילן ז"ל שירת 31 שנים בשב"כ והקדיש חייו לחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל. רבים מאזרחי ישראל חבים לו הערכה על פועלו למען ביטחון ישראל. יהי זכרו ברוך".
יצחק אילן הוצב ברשימת כחול לבן לכנסת, אך לפני הבחירות האחרונות החליט יו"ר כחול לבן בני גנץ לשנות את מיקומו. בריאיון לאולפן ynet שנערך בחודש ינואר השנה, טען אילן כי מדובר ב"בריונות". בני גנץ צייץ הבוקר: "יצחק נעלב עמוקות ואני התנצלתי בפניו על הדרך שבה קיבלתי את ההחלטה בפגישה בינינו". הוא סיפר: "פגשתי אותו כששירת כראש מרחב שומרון עם פרוץ האינתיפאדה השנייה, בה הוביל את המערכה לסיכול הפיגועים בגזרה. עם כניסתי לפוליטיקה, הצטלבו דרכנו שוב, כשהכנסתי אותו לרשימת כחול לבן".

במודעת האבל שפרסמה משפחתו נכתב: "המומים וכואבים אנו מודיעים בצער עמוק על לכתוב בטרם עת של אהובנו בעלי, אבינו, אחינו, סבינו, יצחק אילן, בן שושנה ושלום ציצואשווילי, גיבור ישראל, איש שירות הביטחון הכללי וסגן ראש השב"כ לשעבר. הלוויה תתקיים היום בבית העלמין באשדוד. בשל מגבלות המגפה אין להגיע ללוויה. המשפחה תשב שבעה ברחוב נחל קדרון 10 באשדוד בסוכת אבלים. הגעה לניחום אבלים בהתאם למגבלות המגפה. לאור המצב נפתח בין היתר ערוץ ניחומים וירטואלי בטלפון ובדוא"ל. המשפחה תקבל בערוץ זה הודעות כתובות, הקלטות וידאו ותמונות. כתובת למשלוח דואר: נחל קדרון 10 דירה 23 קומה 6 אשדוד. מייל: yonatan.ilan@gmail.com או בטלפון 054-5977535".