כתב אישום הוגש הבוקר (רביעי) נגד וליד מנצור (23), תושב ג'נין שדקר ופצע באורח קשה גבר בשנות ה-30 לחייו באתר בנייה בראש העין בחודש שעבר.
כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי, מייחס למנצור בין היתר ניסיון לרצח וחבלה בנסיבות מחמירות בנסיבת מעשה טרור, ובכך קובע למעשה שהאירוע הינו בבחינת פיגוע על רקע לאומני.
1 צפייה בגלריה
זירת הדקירה
זירת הדקירה
זירת הדקירה בראש העין
(בראש העין)
הנאשם, אשר אין לו כל היתר שהייה, נכנס לישראל דרך פרצה בגדר הביטחון במטרה למצוא עבודה כאשר הוא מצויד בסכין מתקפלת. הוא הגיע לשכונה חדשה בראש העין שנמצאת בבנייה, שם נתקל במתלונן, אשר בבעלותו דירה במקום. הוא טען בפניו כי יש ברשותו מפתחות לדירות, לרבות דירתו, וכאשר הגיעו השניים לדירה, שלף הנאשם סכין, צעק "אללה ואכבר", והחל לדקור באמצעותה את המתלונן כ-20 דקירות שבסופן הותיר אותו על הרצפה. הוא נמלט מהמקום תוך שהוא גונב את הטלפון ואת מפתחות רכבו של המתלונן, שפונה במצב קשה לבית החולים.

לאחר שחזר לג'נין, ניסה הנאשם לטשטש את עקבותיו. הוא הסתגר בביתו בימים, ולן בדירת מסתור בלילות, גילח את ראשו וזקנו כדי לשנות את מראהו וביקש מחבריו להתייחס אליו בשם בדוי.
בבקשת המעצר כתב עו"ד רייס: "נגד המשיב קמה עילת מעצר, לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו, תוצאתם הכמעט קטלנית, הפנייתם כלפי עובר אורח ישראלי יהודי באשר הוא, והמניע המדיני, דתי, לאומני או אידאולוגי שעמד בבסיסם. קיים יסוד סביר מאוד לחשש שיסכן את בטחון הציבור והמדינה. נוכח היותו פלסטיני תושב אזור יהודה ושומרון, ופעולות רבות שכבר נקט לכאורה בניסיון לשבש מהלכי משפט ולהתחמק מהליכי שפיטה, קיים יסוד סביר לחשש ששחרור המשיב או אי מעצרו יביא לשיבוש הליכי משפט על דרך התחמקות מהליכי שפיטה".
במהלך מעצרו בג'נין, נפצע הנאשם לאחר שכלב של הימ"מ הסתער עליו. במשטרה ציינו כי מלבד מנצור נעצרו שלושה בני אדם נוספים בחשד שסייעו לו.
מאחר שמדובר בשוהה בלתי חוקי פלסטיני ללא עבר בטחוני, הופעל בשב"כ מאמץ מודיעיני רב כדי לזהותו ולאתרו. בביתו נתפסו ספר קוראן וסכין, שהונחה מתחת לכרית מיטתו, ונבדק האם שימשה אותו בעת האירוע.