חמש שנים אחרי שהחל ההליך המשמעתי נגד קצינת המשטרה שהתלוננה על הטרדה מינית מצדו של מפקד להב 433 לשעבר רוני ריטמן, זוכה רב-פקד צ' לתמיכה מצד ארגוני הסיוע לנפגעות עבירות מין ונציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות. "ההחלטה לרדוף את רפ"ק צ' מקוממת", צוין במכתב שנשלח מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית לממלא-מקום פרקליט המדינה עמית איסמן.
התמיכה בקצינה מתרחשת פחות משבועיים אחרי שהמשטרה נאלצה לחזור בה מכתב האישום המשמעתי נגד מי שכיהן כמפקדה של צ', תת-ניצב גיא ניר. בעוד ראש חטיבת המודיעין לשעבר ניר הוצא לחופשה כפויה, הוחלט לשבץ את צ', כנפגעת עבירת מין, לתפקיד אחר בארגון. עם זאת, הוחלט להמשיך את ההליך המשמעתי נגדה בגין עיכוב במילוי שאלון ובעקבות קללה שסיננה לעבר שוטרת אחרת.
2 צפייה בגלריה
עו"ד עמית איסמן
עו"ד עמית איסמן
מ"מ פרקליט המדינה איסמן. הנושא הובא לפתחו
(באדיבות משרד המשפטים)
במסגרת ההליכים המשפטיים נגד רפ"ק צ', שנמשכים כאמור כבר כמה שנים, היא הגישה תביעת דיבה נגד המפכ"ל לשעבר רב-ניצב בדימוס רוני אלשיך בעקבות דברים שאמר עליה.
הנושא הגיע גם לפתחו של נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט דוד רוזן, שפרסם באחרונה החלטה. לפי החלטת השופט רוזן, פסק דין חלוט של בית המשפט המחוזי בירושלים נתן תוקף להסכם שנכרת בין תנ"צ ניר, רפ"ק צ' ומשטרת ישראל.
לפי פסק דין זה, על המשטרה לחזור בה מן האישומים המשמעתיים הן כלפי תנ"צ ניר והן כלפי רפ"ק צ'. ואולם, חרף הדברים הברורים - בעוד כתב האישום נגד הקצין הבכיר בוטל, ראש חטיבת התביעות תת-ניצב דדו זמיר מסרב כאמור לבטל את ההליך נגד רפ"ק צ'.
עוד קבע הנציב בהחלטתו בעניין בקשת תנ"צ זמיר מרפ"ק צ' לבטל את תביעת לשון הרע שהגישה נגד המפכ"ל לשעבר אלשיך - ולפיה אם הייתה רפ"ק צ' נענית להצעה של תנ"צ זמיר וחוזרת בה מתביעת הדיבה, ההליך המשמעתי שמתקיים בעניינה היה כלא היה. זאת אף שאין כל קשר בין הדברים והזכות של רפ"ק צ' להגיש תביעה אזרחית מוקנית לה בדין, ככל אזרח במדינה.
2 צפייה בגלריה
תמונת דוד רוזן
תמונת דוד רוזן
השופט רוזן
(צילום: שאול גולן)

לנוכח הדברים שעלו בבדיקת הנציב רוזן וחשיבות הממצאים, הוא החליט להעביר את הטיפול בנושא למ"מ פרקליט המדינה, וזאת "בעצה אחת עמו ועל פי בקשתו".
בעקבות ההחלטה, שלחו מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית אורית סוליציאנו ומנהלת תחום מניעת הטרדה מינית באיגוד עו"ד הלה נויבך, מכתב למ"מ פרקליט המדינה איסמן ובו הן דורשות לבטל לאלתר את ההליך המשמעתי נגד רפ"ק צ'.
"אין זאת אלא שהחלטת המשטרה להמשיך ולרדוף את רפ"ק צ' היא מקוממת ולה השלכות מרחיקות לכת על נפגעות עבירות מין החוששות להתלונן", צוין במכתב. "הדברים מחזקים את הרושם הקשה לפיו משטרת ישראל לא תשקוט ולא תנוח עד אשר תרמוס סופית את מי שחשפה, בניגוד לרצונה, הטרדה מינית מצד ניצב במשטרה".