הרשויות בארצות הברית בודקות חשד שגבר שנעצר ומואשם ברצח בניו ג'רזי היה אחראי למעשה לרציחתם של עוד 15 בני אדם במרוצת השנים. האיש, שון לנון בן ה-47, נעצר החודש אחרי שהיכה למוות בפטיש את מייקל דבקובסקי, גבר בן 66 מניו ג'רזי שלדבריו ניצל אותו מינית בילדותו והחזיק בצילומים שבהם תיעד עצמו תוקף אותו מינית. אחרי שנעצר טען לנון בפני החוקרים כי רצח עוד 15 בני אדם במדינת ניו מקסיקו, וכי בין הנרצחים שם גם אשתו לשעבר ושלושה בני אדם שנמצאו בתחילת החודש מוטלים מתים במכונית ליד נמל תעופה מקומי.
2 צפייה בגלריה
שון לנון. עורך דינו: "רצה שליטה בלעדית בחייו"
שון לנון. עורך דינו: "רצה שליטה בלעדית בחייו"
שון לנון. עורך דינו: "רצה שליטה בלעדית בחייו"
לפי שעה כולל כתב האישום שהוגש נגד לנון רק סעיף רצח אחד, זה של דבקובסקי בניו ג'רזי, אם כי יש חשד ממשי שהוא אכן אחראי לרצח גרושתו ושלושת האחרים שנמצאו מתים ליד נמל התעופה באלבקרקי. באשר ל-11 מקרי הרצח הנותרים אין לרשויות בניו מקסיקו אינדיקציות כלשהן שטענתו של לנון נכונה, ולדבריהן לא ידוע להן על נעדרים או על מקרי רצח שתואמים את דבריו, אולם הן בודקות את העניין. לנון, יצוין, הצהיר כי בִּיתר את גופותיהם של כמה מהנרצחים האלה, ולפי דיווחים הוא טען שמדובר בסוחרי סמים שאותם פיתה אל ביתו. ללנון, חייל בצבא ארה"ב לשעבר, יש לפי דיווחים עבר של שימוש בסמים.
מעצרו של לנון חולל תפנית דרמטית בחקירה שמתנהלת בניו מקסיקו מאז 5 במרץ, אז התגלו גופותיהם של רעייתו לשעבר ג'ניפר בת ה-39, של שני חבריה מת'יו מילר (21) וג'סטן מטה (40), ושל רנדל קפוסטלון (60), שנהג להסיע במכוניתו נוסעים בתשלום. הגופות התגלו במכוניתו של קפוסטלון במגרש חניה ליד נמל התעופה הבינלאומי הגדול של אלבקרקי. הארבעה נעלמו בינואר מגרנטס, עיר מגוריו של לנון בניו מקסיקו, ולא ברור כיצד הגיעו לנמל התעופה.
כריס וויטמן, אחיה של ג'ניפר לנון, סיפר כי בעלה לשעבר שון הודיע בינואר למשפחה שג'ניפר "ברחה" יחד עם כמה חברים, ייתכן שלאריזונה, אבל לדברי וויטמן כבר אז הדברים לא נשמעו לו הגיוניים: "היא הייתה אמא נהדרת וזה היה פשוט מאוד לא אופייני לה לא להיות עם הילדים שלה", הסביר. כשהמשפחה לא הצליחה לאתר אותה, היא דיווחה למשטרה על היעדרה. לדברי וויטמן, ב-4 במרץ טס הבעל שון לניו ג'רזי עם שתי הילדות הקטנות שלו ושל ג'ניפר, בנות 6 ו-7, ועם בנם בן ה-4, והשאיר אותם בבית הוריו. הוא טען שהוא חוזר לניו מקסיקו כדי להמשיך לחפש את ג'ניפר.
2 צפייה בגלריה
לנון וגרושתו ג'ניפר. המשיכו לקיים משק בית משותף
לנון וגרושתו ג'ניפר. המשיכו לקיים משק בית משותף
לנון וגרושתו ג'ניפר. המשיכו לקיים משק בית משותף
וויטמן מספר כי בני הזוג התגרשו לפני קרוב לעשור אבל המשיכו לחיות יחד, ניהלו הורות משותפת ואפילו דיברו על האפשרות שהמשפחה כולה תחזור לחוף המזרחי של ארה"ב: "לא הייתה אינדיקציה שיש בעיה כלשהי. ככל הידוע לנו, הם עבדו על מערכת היחסים שלהם והתקדמו בכיוון הנכון".
התפנית בחקירה הגיעה ב-8 במרץ, שלושה ימים אחרי שארבע הגופות נמצאו במגרש החניה בניו מקסיקו: גופתו של מייקל דבקובסקי נמצאה בביתו בניו ג'רזי, והחוקרים סימנו את לנון כמי שפרץ אל הדירה והרג אותו. כשעצרו אותו ב-10 במרץ בסנט לואיס הם מצאו אותו נוהג במכונית שאותה גנב מדבקובסקי. לחוקרים סיפר לנון כי דבקובסקי, שהיה מדריך שלו ושל אחיו התאום בתוכנית חינוכית בשנות ה-80, ניצל אותו מינית כשהיה ילד.
לטענת לנון, הוא פרץ אל הבית כדי לחלץ מידי דבקובסקי תמונות שבהן דבקובסקי תיעד את עצמו תוקף אותו מינית ואונס אותו. לנון הסביר שרצה לוודא שלאיש לא תהיה עוד שליטה על חייו מלבד לו עצמו. עורך הדין טען כי לנון לא התכוון להרוג אף אחד, וכי המעשה יכול להיחשב לכל היותר להריגה בלהט הרגע ולא לרצח, הסעיף שבו מואשם לנון: לדבריו לנון כלל לא הגיע לבית חמוש, והפטיש שבו הרג את דבקובסקי היה פטישו של דבקובסקי עצמו. למעשה, הוא טען שדבקובסקי הוא שניסה תחילה לתקוף את לנון בפטיש.
וויטמן, אחיה של הנרצחת ג'ניפר לנון, סיפר בסוף השבוע כי משפחתו לא ידעה דבר על התעללות מינית כלשהי שעבר בעלה לשעבר שון. וויטמן העיד שלמעשה הוא עצמו פגש את דבקובסקי במסיבת יום ההולדת של אחד מילדיהם של בני הזוג לנון לפני כמה שנים, והכול נראה לו כשורה: "ידעתי שהוא חבר קרוב של שון ושהוא שימש לו כדמות אב, אבל חוץ מזה לא ידעתי שום דבר".
וויטמן אמר שסיפור ההתעללות בלנון שובר-לב, ושאף שמשפחתו כועסת ופגועה, חלק ממנה חש צער עבור גיסו לשעבר: "אנחנו עדיין רוצים שהצדק ייעשה. אנחנו נאחזים כעת באמונה שלנו באל. ויום אחד – ויכול להיות שזה ממש לא יקרה בקרוב – אנחנו רוצים למצוא מקום למחילה עבורו".