התביעה האזרחית של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה נגד העיתונאית הדס שטייף ובכירים בתחנת גלי צה"ל תתחדש, כחודש לאחר החלטת הפרקליטות לסגור את התיק הפלילי נגד נוה בפרשת "מין תמורת מינוי" – חקירה שבגינה ביקשה הפרקליטות לעכב את התביעה האזרחית שלו. נוה דורש פיצוים משטייף ומבכירים ב"גלי צה"ל" בסך של שבעה מיליון שקלים, בעקבות הוצאת מידע מהטלפון הנייד שלו.
3 צפייה בגלריה
הדס שטייף ואפי נווה
הדס שטייף ואפי נווה
אפי נוה והדס שטייף. ילכו לגישור?
(צילום: עידן מילמן, מוטי קמחי)
ההחלטה לחדש את התביעה התקבלה היום (א') בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בלוד, שבו הודיע נציג המדינה בתיק על הסרת התנגדותו לניהול התביעה האזרחית. השופט אורן שוורץ קבע לאור זאת כי המשפט האזרחי יתחדש, אך המליץ לצדדים לבחון אפשרות להגיע להסכמות. הצדדים שוקלים כעת אפשרות של גישור. בתום הדיון אמר נוה לעיתונאים: "יום הדין תמיד מגיע".
בהחלטתו קבע השופט שוורץ: "ביצוע ההליכים המקדמיים הושהה עד לאחרונה, לנוכח בקשה לעיכוב הליכים שהוגשה מצד המדינה. בינתיים התקבלה החלטה בעניינו של התובע שלא יינקטו נגדו הליכים פליליים באשר למסכת העובדתית שקבוע בתביעה הזו. בנסיבות אלו באי כוח המדינה הודיעו כי הם חוזרים בהם מהבקשה לעיכוב הליכים. אני מורה על מחיקת הבקשה לעיכוב הליכים".
3 צפייה בגלריה
הדס שטייף בדיון במחוזי לוד
הדס שטייף בדיון במחוזי לוד
שטייף בדיון הבוקר בבית המשפט בלוד. קיבלה חסינות מהליך פלילי נגדה
(צילום: גלעד מורג)
עורך הדין של הדס שטייף, דודי זילברבוים, מסר: "זו לא תביעה שיזמה הדס אלא אפי נוה. קבענו מועדים לדיון והייתה הצעה של השופט לגישור. הצדדים שוקלים, אם כולם יסכימו נלך לגישור".
את התביעה האזרחית הגיש נוה בפברואר אשתקד, באמצעות סנגורו בועז בן צור. לטענתו, שטייף נטלה את מכשיר הטלפון הנייד שלו שלא כחוק, החזיקה ברכוש הגנוב ביודעין, ואף גרמה לפריצת המכשיר שלו. לדברי נוה, היא עיינה במידע האישי והפרטי שלו במשך תקופה ארוכה.
פרשת "מיו תמורת מינוי", נזכיר, עסקה בקשר האינטימי של נוה עם שופטת השלום אתי כרייף. החקירה נפתחה בעקבות פנייתה של העיתונאית שטייף אל גורמי אכיפת החוק, וטענתה כי יש בידיה מידע מתוך טלפונים סלולריים של נוה, בטענה על ביצוע עבירות חמורות בקשר למינוי שופטים.

המשטרה פנתה אליה וביקשה ממנה למסור לרשויות את החומר שבידה וכן את הטלפונים שברשותה. שטייף ביקשה "הגנה" לה ולנוספים שהיו מעורבים בהשגת הטלפונים והפקת החומר מתוכם. היא שיתפה פעולה ומסרה את החומרים והטלפונים, בכפוף להבטחה שתיבחן האפשרות לשקול שלא להעמידה לדין בשל עבירות שביצעה לכאורה עד למועד פתיחת החקירה. בסופו של דבר נקבע כי שטייף לא תועמד לדין פלילי.
האופן שבו הושג המידע מהטלפונים של נוה היה גורם משמעותי ביותר בהחלטה בחודש שעבר לסגור את התיק הפלילי נגדו ונגד השופטת כרייף. המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), עו"ד שלמה (מומי) למברגר, הסביר כי לאחר התלבטות החליט שאין סיכוי סביר להרשעה בתיק זה, וכי על אף ממצאים עובדתיים קשים שעלו מן החקירה – ממצאים העולים לכאורה לכדי מעשים פליליים – יש לגנוז את התיק.
3 צפייה בגלריה
אתי כרייף
אתי כרייף
תפרוש מכס השיפוט וגם היא לא תועמד לדין בפרשת "מין תמורת מינוי". אתי כרייף
(צילום: אתר בתי המשפט)
למברגר הסביר תחילה כי אין אפשרות להעמיד לדין את נוה או את כרייף בעבירת שוחד, ושלפיכך לא ראוי להשתמש בחומר שהושג מהטלפונים כדי לנסות ולהוכיח עבירות פחותות יותר של מרמה והפרת אמונים. "יהיה זה לא הוגן ולא נכון לעשות שימוש בראיות שמקורן בפגיעה קשה בפרטיותו ובזכויותיו של נוה, תוך הפרה לכאורה של החוק, ועל בסיסן להעמיד אותו לדין פלילי, כאשר נותרנו עם עבירה של מרמה והפרת אמונים", קבע.
בנוגע לכרייף עצמה, למברגר ציין שבמהלך החקירה עלה כי היא ביצעה לכאורה גם עבירת השמדת ראיה. לדבריו, היה קיים לכאורה אינטרס ציבורי להעמיד את השופטת לדין בגין המעשה הזה – אך לאור התחייבותה לפרוש מכס השיפוט, הוא החליט להימנע מכך.
נגד אפי נוה מתנהל במקביל משפט בגין פרשת המרמה בנתב"ג, שבה הוא נאשם כי העביר את בת זוגו באמצעות כרטיס המעבר שלו. התיק מתנהל בבית משפט השלום בראשון לציון.