חמישה ימים לפני השבעתו של הנשיא האמריקני הנבחר ג'ו ביידן, בסביבתו של דונלד טראמפ טוענים כי הנשיא היוצא מתכנן לעזוב את וושינגטון בבוקר הטקס המסורתי. אחרי שכבר הכריז בטוויטר שלא ישתתף בהשבעה, גורם המעורה בפרטים אמר הערב (שישי) לסוכנות הידיעות רויטרס כי טראמפ מתכנן לערוך לעצמו אירוע פרידה בבסיס חיל האוויר אנדרוז הסמוך לבירה, המקום שבו מוצב דרך קבע המטוס הנשיאותי "אייר פורס 1". לפי הגורם, טראמפ מתכנן להמריא משם לאחוזת הגולף מאר א-לאגו שבפלורידה - שם יתחיל את הפרק החדש בחייו.
2 צפייה בגלריה
רוצה לטוס על האייר פורס 1 בפעם האחרונה. טראמפ וההכנות להשבעה
רוצה לטוס על האייר פורס 1 בפעם האחרונה. טראמפ וההכנות להשבעה
רוצה לטוס על האייר פורס 1 בפעם האחרונה. טראמפ וההכנות להשבעה
(צילום: EPA)
גורם נוסף אמר ל-CNN כי טראמפ ביקש לערוך לו אירוע ענק דווקא ביום ההשבעה, וצוותו כבר עמל על ארגון קהל תומכים שילווה אותו בבוקר הטקס. לפי הגורם, כמה מבעלי בריתו של טראמפ ניסו לשכנע אותו להשתתף עם ביידן בהשבעה - או לכל הפחות להיפגש איתו בבוקר יום רביעי. הנשיא אף התייעץ על כך עם מקורביו - אך הודה שהוא מעדיף לעזוב את וושינגטון על המטוס הנשיאותי בעודו בתפקיד, כדי שלא יצטרך לבקש זאת במיוחד מביידן.
עוד דווח כי יועציו של טראמפ התחננו בפניו שיישא נאום פרידה לאומה, בין אם בשידור חי או בהצהרה מוקלטת מראש, בעיקר כדי להדגיש את הישגיו במהלך הקנדציה. הנשיא, כך לפי הדיווח, לא הביע שום עניין בכך.
ובזמן שטראמפ מסרב ליצור קשר עם מחליפו, ב-CNN נכתב כי המשימות שלרוב מבוצעות על-ידי הנשיא בשלהי הכהונה, דוגמת מפגש פרידה מהמשמר הלאומי ומעובדי הבית הלבן, בוצעו על-ידי סגנו מייק פנס.
ב"ניו יורק טיימס" דווח כי פנס שוחח עם קמלה האריס, בירך אותה על הניצחון בבחירות והציע את עזרתו לקראת ההשבעה. לפי הדיווח, השיחה בין השניים התקיימה באווירה חיובית למרות שמדובר בשיחתם הראשונה מזה חודשים. גורם רשמי אישר כי פנס ורעייתו קארן הזמינו את האריס ובן זוגה למעון הרשמי לקראת ההשבעה, אך ההיערכות הביטחונית לקראת ההשבעה - והתכנון של כמה מהמתפרעים בשבוע שעבר לרצוח את פנס - מעכבים את האישור הסופי להגעתם.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב מייק פנס אירוע בחירות סנאט ג'ורג'יה
ארה"ב מייק פנס אירוע בחירות סנאט ג'ורג'יה
סגן הנשיא מייק פנס. התקשר להאריס ובירך
(צילום: gettyimages)
בינתיים, הגברת הראשונה מלניה טראמפ פרסמה סרטון שמסכם את פעילותה הציבורית נגד בריונות ברשת במהלך ארבע שנותיה בבית הלבן, אך כלי התקשורת בארה"ב לא החמיצו את העובדה שעד כה לא נראה שהגברת טראמפ תמלא את המסורת בת 100 השנים ותזמין את ג'יל ביידן לסיור בבית הלבן ולכוס תה.
בעיתון USA TODAY ניסו להשיג את תגובת לשכתה, אך ראש הסגל של הגברת הראשונה התפטרה בעקבות המהומות בקפיטול. הדובר של ביידן, מצדו, אמר כי צוותו לא קיבל שום פנייה מהגברת הראשונה. לפי הדיווח בעיתון, בני הזוג ביידן הוזמנו על-ידי הבית הלבן ללון במתחם האורחים הנשיאותי, מה שמקובל מאז כניסתו של ג'ימי קרטר לתפקיד ב-1976, אך ההזמנה לא הגיעה מטעמו של הנשיא היוצא.