1 צפייה בגלריה
גלעד שרון
גלעד שרון
גלעד שרון
(צילום: ירון ברנר)
יש מה לתקן אצלנו בליכוד, אין בכך ספק. זו אינה שעתה היפה ביותר של התנועה, ולרבים יש איזה געגוע לליכוד של פעם - איכותי, דמוקרטי ומלא חיים. אבל לתקן צריך מבפנים. חבל על האנשים הטובים שעוזבים את הליכוד, כל איש טוב שעוזב זה הפסד שלנו. מנהיגות אמיתית דואגת לשמור את האנשים ולהצמיח חדשים, גם כאלה שחושבים קצת אחרת, גם כאלה שבאים לה לא טוב בעיניים. בסוף, לכל אחד מהאנשים הרבים שמהם בנוי הליכוד יש תפקיד.
נדמה ששיווי המשקל הופר, חסרים לנו אנשים טובים בעלי עמדה עצמאית שלא מפחדים להביע אותה, גם אם היא לא בדיוק על פי איזה דף מסרים. חשוב שיהיו אצלנו אנשים שמביעים את עמדות הליכוד באופן שקול וממלכתי, אי-אפשר שהכול ייעשה בצעקות, וגם קצת פחות ליקוקים וחנופה לא יזיקו.
יותר מ-1.3 מיליון מצביעי הליכוד הם קבוצה רצינית ומשמעותית באוכלוסייה. יש לנו אידיאולוגיה שתמציתה התיישבות ובניין הארץ, ואמונה שכוחנו באחדותנו; אנחנו לא מאמינים לשכנים וסומכים רק על עצמנו; אנחנו תומכים בכלכלה חופשית מצליחה וצומחת יחד עם חמלה, ובתיקון מה שדורש תיקון במערכת המשפט, מתוך כבוד לשלטון החוק - לתקן לא להרוס.
כשאתה בא עם אידיאולוגיה ודרך, ומה שמעניין אותך הוא טובת המדינה, אז אין שום צורך לצרוח. הדברים מדברים בעד עצמם. הצעקות מחפות על חוסר ביטחון - מגיע לציבור הגדול של מצביעינו ייצוג הולם ומכובד.
את הליכוד נשפר ונתקן מבפנים. הבית קצת רעוע, הגג דולף, כמה חלונות שבורים, טיח נושר, צבע מתקלף, אבל היסודות איתנים. אם נדע לשמור על האנשים שלנו, נוכל לחזור לליכוד הגדול שהיה
נראה שבחירות רביעיות מתקרבות במהירות, ואצלנו בליכוד יש מי שמציע בלי שום בושה לבטל שוב את הפריימריז - שבהם גם אני מתכוון להתמודד - ולרוץ בפעם הרביעית עם אותה הרשימה. פשוט לא להאמין. לא מעניין אותם שזה בניגוד לחוקת הליכוד, לא מעניין אותם שהדמוקרטיה שלנו היא סוד כוחו של הליכוד, לא מעניין אותם שטובת הליכוד מחייבת את ריענון הרשימה, ושזה בדיוק מה שרוצה הרוב גדול של מצביעינו. לא מעניין אותם שבגלל התנהלות כזאת מפלגת פיקציה כמו "ימינה" ואולי מפלגות לוויין ליכוד נוספות ינגסו לנו מנדטים יקרים. לא מעניין אותם כלום, רק לשמור על הכיסא.
פריימריז יקרים מדי, טוענים הדבקים בכיסא. זהו טיעון מעניין בהתחשב בעובדה שרק לפני ימים אחדים פורסם שהיועץ המשפטי של הליכוד קיבל 14 מיליון שקל. ממון רב קיבל עורך הדין כדי להילחם בכל העתירות שהגישו ליכודניקים טובים, שרק ביקשו לקיים את חוקת המפלגה שמחייבת פריימריז.
תראו כמה זה יכול להיות פשוט: תקיימו את הוראות החוקה, תחסכו את המיליונים שמקבל עורך הדין, ואז יהיה כסף לקיים את הוראות החוקה - פשוט, נכון?
את הליכוד נשפר ונתקן מבפנים, הבית קצת רעוע, הגג דולף, כמה חלונות שבורים, טיח נושר, צבע מתקלף, אבל היסודות איתנים. 1,352,449 מצביעינו הם היסודות האיתנים של הליכוד. צריך רק שכל ישר והיגיון בריא. אם נדע לשמור על האנשים שלנו, ואם נדע לתקן את הבית, נוכל לחזור לליכוד הגדול שהיה, נוכל לעשות טוב למדינה כמפלגת שלטון עוד שנים רבות.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com