3 צפייה בגלריה
בני גנץ בנימין נתניהו
בני גנץ בנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו
(צילום: אלעד מלכה, רויטרס)
בתום שבוע פוליטי סוער, שהחל בהעברת חוקים בניגוד לרצונם של חברי הליכוד והמשיך עם המפץ בימין לאור התפטרותו של גדעון סער מהליכוד, יו"ר כחול לבן בני גנץ יצא נגד ראש הממשלה ואמר כי "נתניהו יודע היטב שלא פחדתי להיכנס לפוליטיקה ולעמוד מולו ומול מכונת השקרים שהפעיל נגדי. האיחודים והכניסה לממשלה הם מהלכים שמנעו ממנו להיות לבדו על ההגה".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ
ראש הממשלה ושר הביטחון בשבוע שעבר
(צילום: ערוץ הכנסת)
גנץ כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי הדהירה לבחירות, כלשונו, נוצרה כתוצאה משיקוליו האישיים של נתניהו. "בסופה של מערכת הבחירות הרביעית אני יודע שנתניהו לא יהיה עוד ראש הממשלה, וגם הוא צריך לדעת את זה. לצד כל הפעולות שלי ושל חברי כחול לבן, שכל תכליתן לסייע למאבק בקורונה, לשמור על הביטחון, לפתח את הכלכלה, ולהגן על מערכת המשפט והחוק, אנו נתקלים במי שמעדיף את טובתו האישית וחושב שאפשר להחזיק את אזרחי ישראל בני ערובה בגלל המשפט שלו".
עוד ציין כי "לא ויתרנו על הרצון לשרת את אזרחי ישראל בממשלה מתפקדת. אבל אני וחבריי שבעים משקרים. על נתניהו לעמוד בהתחייבויותיו לאזרחים: תקציב, ממשלת אחדות מתפקדת והתחייבות להחלפתו, בלי כרטיסי יציאה ובלי נקודות מילוט. רק כך יוכיח שאזרחי ישראל לא מוחזקים כבני ערובה בגלל המשפט המרחף מעל ראשו".
גנץ בירך על הסדרת היחסים עם מרוקו ורמז למידורו מהמגעים בין ישראל לארצות הברית בעניין. "אני ושר החוץ אשכנזי עמדנו בקשר רציף עם הממשל האמריקני לאורך השבועות האחרונים, ואני מודה לנשיא טראמפ ולצוותו על הובלת שינוי אזורי כל כך משמעותי ומבטיח לכם שנדע לעבוד מצוין גם עם הממשל החדש".
3 צפייה בגלריה
שיירת ראש הממשלה מחוץ לביתו של רני רהב
שיירת ראש הממשלה מחוץ לביתו של רני רהב
השיירה של נתניהו מחוץ לביתו של רהב. היום
(צילום: מוטי קמחי)
בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו ביקר בצהריים בבית היחצ"ן רני רהב בסביון, פרסם סרטון משלו - אך לא התייחס להתפתחויות הפוליטיות. רהב כתב בטוויטר כי מטרת הביקור הייתה ארוחת צהריים חגיגית לראש הממשלה הקנדי לשעבר. "שבוע של שיאים היסטוריים", אמר נתניהו בפתח הסרטון. "הבאנו את החיסונים הראשונים לישראל, אנחנו עושים שלום עם מרוקו ובמקביל ממשיכים את העשייה המדינית: ביקור של ראש ממשלת סלובניה, שיחה חשובה עם שרת החוץ של ספרד וביקור כ"כ מרגש של שגרירת ליטא בישראל", אמר.