3 צפייה בגלריה
שרה נתניהו
שרה נתניהו
שרה נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
המשטרה חקרה היום (ג') באזהרה את דרורי בועז, גולש שצייץ דברים המעלים חשד להטרדה מינית נגד אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. היא הגישה הערב תלונה על איומים נוספים על חייה שהתקבלו בימים האחרונים.
בהודעת המשטרה נאמר: "עם היוודע למשטרת ישראל לפני מספר ימים דבר קיומו של פוסט העלול לעלות כדי הטרדה מינית כלפי אשת ראש הממשלה, נפתחה חקירה. חשוד בפרסום הפוסט נחקר היום בשעות הצהריים באזהרה ביחידת הסייבר בלהב 433, ובסיום חקירתו שוחרר בתנאים. מחקירה ראשונית עלה כי מדובר בפוסט שפורסם במהלך חודש מרץ 2019".
  • לקריאת מכתב התגובה של היועמ"ש מנדלבליט לנתניהו - לחצו כאן
בועז אמר מוקדם יותר: "מדובר בציוץ מלפני שנה וחצי. מי שפרסם את זה היום והפיץ את זה אחראי לפומביות של הפוסט. יש כל מיני גורמים בימין שמחפשים אותי כי הם לא מסכימים עם הדעות שלי".
הוא הוסיף: "מי שנותן פומבי לבדיחה הלא מצחיקה הזו זה גם ראש הממשלה. זו בדיחה לא מצחיקה בין חברים. היום ראיתי את ה'חגיגה' בטוויטר - ומחקתי את הציוץ".
מוקדם יותר שיגר ראש הממשלה נתניהו מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שבו הזכיר את הציוץ: "לא מצאת לנכון לפתוח בחקירה מיידית על ציוץ התועבה בטוויטר שנשלח אליך, של גולש שאיים במפורש לאנוס את רעייתי - לא במרומז, לא במעורפל, אלא באיום של מעשה אונס ברוטלי ומזעזע: 'אני כל כך פטריוט עד שמרגיש חובה לאומית להעמיד את שרה נתניהו על ארבע ואז בעוצמה יהודית ובנחישות ציונית לחדור אליה מאחור'".
נתניהו התריע כי "אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי והאיומים באונס של רעייתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט
בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו
(צילום: רפי קוץ, עמית שאבי)
אחר הצהריים ענה לו היועמ"ש במכתב שבו צוין בין השאר: "כל גורמי מערכת אכיפת החוק, לרבות משטרת ישראל, פרקליטות המדינה ואני באופן אישי, מטפלים ברצינות רבה ובנחישות בכל הסתה או כל איום כלפיך או כלפי בני משפחתך אשר מעוררים חשד לפלילים.
"כפי שנמסר לי מאת משטרת ישראל, בחודשים האחרונים נפתחו 19 חקירות הקשורות לאיומים שהופנו כלפיך וכלפי בני משפחתך, לרבות בעקבות תלונות שאותן הגשת למשטרה. תלונות אלו טופלו באופן מהיר והחלטי. יובהר כי ממילא באותם מקרים כלל לא נדרש אישור מאת פרקליטות המדינה. אשר לתלונות על הסתה לאלימות, אציין כי בתקופה האחרונה הגיעו לטיפולנו 20 אירועים שעלה בהם חשד לעבירות של הסתה לאלימות כלפיך או כלפי בני משפחתך. רובם הגיעו ממשטרת ישראל, ומיעוטם הגיעו בעקבות הגשת תלונות. מתוך אירועים אלה, נפתחו חקירות ב-10 מקרים, ובאחד מהם כבר הוגש כתב אישום.
"לפיכך, אין כל בסיס לטענתך כאילו מאן-דהוא מקל ראש בתלונות ביחס אליך או ביחס למי מבני משפחתך. ככל שיש לך טענות או שאלות בעניין, הנך מוזמן לפנות אליי בכל עת, כפי שנעשה בעבר במסגרת פגישות עבודה שקיימנו או בשיח אישי אחר.
"לא בשולי הדברים אבקש להוסיף, כי ראוי להם לכל הגורמים הנוגעים בדבר, מצד זה או מצד אחר, למתן את ההתלהמות ואת שיח השנאה שאחריתו מי ישורנה. גם למנהיגי הציבור יש תפקיד מרכזי ואחריות בהרגעת הרוחות, שלא נמצא עצמנו בפני תוצאות קשות ובלתי נסלחות".
יו"ר נעמת, חגית פאר, בירכה על חקירת הגולש: "יש לגלות אפס סובלנות כלפי תופעות של הקטנה, החפצה והטרדת נשים ברשתות החברתיות - בין אם מדובר באשת ראש הממשלה ובין אם מדובר בכל אישה אחרת. אני קוראת למצות את הדין עם כל מי שנוהג כך".