2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה ב בית שמש
בדיקות קורונה ב בית שמש
ארכיון. בדיקות קורונה בבית שמש
(צילום: EPA)
1,869 ישראלים אובחנו אתמול (שבת) כחיוביים לקורונה - כך עולה מנתונים שפרסם מרכז המידע והידע הלאומי. מספר המאובחנים נמוך באופן ניכר מהרגיל בשל מיעוט הבדיקות בסופי שבוע. בסך הכול בוצעו אתמול כ-25 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 7.8%.
על פי הנתונים, שלושה מכל ארבעה מאובחנים אתמול הוא בן פחות מ-39 ורק 6% הם בני 60 ומעלה. מהנתונים המעודכנים לחצות עולה כי 973 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה.
החדשות הטובות הן שמקדם ההדבקה ממשיך לרדת והבוקר הוא עומד על 0.85. הקו הירוק שהציב משרד הבריאות הוא 0.8. בדו"ח אמ"ן נכתב כי "לעת עתה, כל חולה מדביק בממוצע פחות מאדם אחד, באופן המסמן דעיכה בהתפשטות המגפה. עם זאת, שיעור החיוביים והעומס על בתי החולים ממשיכים להיות גבוהים באופן מוחלט".
בדו"ח הזכירו שוב כי החיסונים הם הכלי היעיל ביותר להפחתת תחלואה קשה, גם מול הזנים החדשים שזוהו בארץ, והזהירו משאננות: "בשבועות הקרובים תיתכן עליה חוזרת בתחלואה, בשל הסרת המגבלות ותפוצתו הנרחבת של הווריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל. זן זה מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים ועל פי מחקרים חדשים בבריטניה הוא גם קטלני יותר בעד 70%-30% ביחס לזן הנגיף המקורי. לכן, יותר מאי פעם, נדרשת אחריות אישית והקפדה על ההנחיות".

לקראת כינוס הקבינט ב-13:00, בכחול לבן תובעים להתחיל כבר השבוע ביישום התו הירוק של כמה שיותר מגזרים ובהם תרבות, תיירות, פנאי/חדרי כושר והצגת מתווה למסחר. הם טוענים כי נתניהו "משחק על זמן" ורוצה לעכב את הפתיחה כדי להתקרב כמה שיותר למועד הבחירות. לדבריהם, בימים הקרובים ישראל תגיע לשלושה מיליון מתחסנים במנה שנייה - ואין מניעה לאפשר לקניונים ולחנויות הרחוב להיפתח מחדש.
מנגד, שר הבריאות מהליכוד יולי אדלשטיין אמר ל-ynet: "אני לא מבין את הדרישה של כחול לבן. זה מה שהרג אותנו בסגרים הקודמים וכולם מבינים את זה".
מנתונים של משרד הבריאות עולה כי אחד מכל 116 גברים שחלה בקורונה – מת. כמו כן הלכה לעולמה אחת מכל 157 נשים שנדבקו. שיעור התמותה הכללי מהנגיף עומד על 0.73% - כלומר אחד מכל 137 חולים נפטר.
מניתוח הנתונים עולה כי שיעור המתים בני פחות מ-19 הוא נמוך מאוד. בסך הכול הלכו לעולמם תשעה חולי קורונה שטרם מלאו להם 20. בנוסף מתו 18 צעירים בשנות ה-20 לחייהם ו-30 ישראלים בשנות ה-30. למעשה אחד מכל 3,317 חולים בשנות ה-30 לחייו – מת.
השר אדלשטיין אמר הבוקר: "שלושה מיליון ו-832 איש כבר קיבלו חיסונים בישראל, מתוכם קרוב ל-2.5 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה. בסוף השבוע התחסנו 133 אלף איש. ומה איתכם? תהיו זכאים להיכנס לחדרי כושר ומופעי תרבות או תישארו מאחור? לכו להתחסן!".