הפרחת בלוני התבערה והנפץ נמשכת: שתי שריפות פרצו אחר הצהריים (יום א') באזור בארי שבמועצת אשכול. צוותי כיבוי הגיעו למקום. במשך היום זוהו כמה הפרחות בלונים מרצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
בלוני תבערה
בלוני תבערה
צרור בלונים עם רימון אתמול. גם היום נמשכו ההפרחות
בימים האחרונים שבה המתיחות הביטחונית לדרום. מספר בלוני תבערה שנשלחו מעזה גרמו לשריפות בעוטף, צרור בלונים עם רימון יד מאולתר אותר באזור קיבוץ ניר עוז שבחבל אשכול. לפי רשות הכיבוי, ביום חמישי, ולאחר כמעט חודשיים, פרצו לפחות שלוש שריפות באזור מועצת אשכול בשל בלוני תבערה.
רשות הטבע והגנים הודיעה כי כאלף דונמים בשמורות הטבע שבדרום הארץ נשרפו בשל טרור בלוני התבערה.
הבוקר נורו יריות לעבר כוח צה"ל שהוקפץ לגבול עזה אחרי שנשמע ירי באזור. לאחר שנשמע הירי הראשוני הופסקו עבודות בניית המכשול התת-קרקעי בגבול עזה, ובהמשך גם צירים נחסמו. לא היו נפגעים בתקרית.

מצה"ל נמסר כי דווח תחילה על שמיעת ירי לעבר עבודות על גדר המערכת בדרום רצועת עזה. העבודות על הגדר הופסקו ובוצע ירי מרגמות למיסוך המרחב. לאחר מכן בוצע ירי לעבר כוח צה״ל שהוקפץ לנקודה.
בעקבות בלוני התבערה והנפץ בחמישי, צה"ל תקף בלילה בין חמישי לשישי יעדים צבאיים של חמאס ברצועה. מדובר צה"ל נמסר כי מטוס קרב וכלי טיס תקפו תשתית תת-קרקעית של חמאס בצפון הרצועה.
2 צפייה בגלריה
חשד לבלוני תבערה בניר עם
חשד לבלוני תבערה בניר עם
שריפה בניר עם בשבוע שעבר
(צילום: רועי עידן)
העיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לחמאס פרסם אתמול כי חמאס העביר מסר למודיעין המצרי ולפיו תקופת השקט על גבול הרצועה תסתיים, וזאת בשל תחושת חמאס שישראל מכשילה ביצוע פרויקטי פיתוח גדולים שישפרו את המצב ההומניטרי ברצועה. יש לציין כי המודיעין המצרי משמש כצינור להעברת מסרים בין חמאס לישראל.
אותם מקורות שמסרו את הפרטים לעיתון הלבנוני העריכו כי בימים הקרובים תגבר המתיחות בגבול הרצועה, בשל הציפייה שהזרועות הצבאיות ברצועת עזה יגיבו על כל צעד התקפי שתבצע ישראל (כדי למנוע את המשך הפרחת הבלונים) ובכלל זה גם ירי רקטות.
איומים אלו של חמאס חופפים להתקרבות מועד סיום העברת המענק הקטארי החודשי לרצועת עזה. חמאס אינו מזהה בשלב זה כוונה או יוזמה לחדש את המשך העברת המענק. כזכור, קטאר האריכה במרץ את המשך העברת המענק הקטארי לחצי שנה נוספת וזאת עתידה להסתיים בחודש ספטמבר.