מי ייכנס לנעליו של פרויקטור הקורונה? פרופ' רוני גמזו כבר הצהיר בכמה הזדמנויות כי יעזוב את תפקידו בראשית החודש הבא, גם לאחר ההצעה שנתן לו שר הבריאות יולי אדלשטיין להישאר, ואחרי שהודיע כי ישקול אותה. אתמול אמנם אמר גמזו בריאיון לאולפן ynet כי "1 בנובמבר הוא לא תאריך קדוש", אבל נראה כי בשלב זה הוא נחוש לשוב לתפקיד מנהל בית החולים איכילוב, גם אם תיתכן דחייה מסוימת בחזרתו.
במערכת הבריאות טוענים כי החלטה בעניין צפויה להתקבל בימים הקרובים, וברקע ההתקרבות למועד המסתמן לסיום כהונתו של גמזו נשקלות כמה אפשרויות באשר לזהות הפרויקטור הבא ולגבי עתיד התפקיד שעמד במוקד משבר הקורונה בתקופה האחרונה.
4 צפייה בגלריה
פרופסור רוני גמזו
פרופסור רוני גמזו
חוזר לאיכילוב. גמזו
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
פרופ׳ נחמן אש, ראש חטיבת הבריאות במכבי ומשנה למנכ״ל
פרופ׳ נחמן אש, ראש חטיבת הבריאות במכבי ומשנה למנכ״ל
גמזו ממליץ עליו. פרופ' אש
(צילום: דפנה גזית )
אחד המועמדים הבולטים והמובילים כעת בבורסת השמות להחלפתו של גמזו הוא פרופ' נחמן אש, מי שהיה עד אוגוסט ראש חטיבת הבריאות במכבי שירותי בריאות ובעבר שימש כקצין הרפואה הראשי (קרפ"ר) בצה"ל. אש, רופא פנימאי בהכשרתו, נחשב לאיש מקצוע מוערך ומוכר במערכת הבריאות והוא ככל הנראה מעוניין בתפקיד. בנוסף, גמזו עצמו המליץ עליו.
ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" נודע כי אש וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו השבוע. "נחמן הוא מינוי מצוין", אמר גורם בכיר במערכת הבריאות. "הוא איש מקצוע ראוי מהמעלה הראשונה והוא יעשה עבודה נהדרת".
אש היה הרופא הראשון שטיפל בפצועי אסון צאלים ב' ובהמשך שירת כקצין הרפואה הראשי של אוגדת אזור יהודה ושומרון. בהמשך מונה לסגן קצין הרפואה הראשי של צה"ל ועבד תחת פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות כיום, ששימש אז כקרפ"ר. כעת הוא משמש חבר סגל בכיר במחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת אריאל.
4 צפייה בגלריה
מנכל משרד הבריאות משה בר סימן טוב
מנכל משרד הבריאות משה בר סימן טוב
יחזור לקדמת הבמה? בר סימן טוב
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
גבי ברבש
גבי ברבש
גם הוא מועמד. פרופ' ברבש
(צילום: אוראל כהן)
מועמד נוסף ומוכר יותר לתפקיד הוא מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב. כפי שפורסם ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", בר סימן טוב קיבל הצעה מנתניהו לשמש פרויקטור, אולם אתמול סיפרו מקורביו כי הוא נוטה כעת שלא לקבל את המשרה. מנגד, אחרים טענו כי השר אדלשטיין הוא זה שאינו מעוניין במינוי בר סימן טוב.
שם מוכר לא פחות שעלה הוא של פרופ' גבי ברבש, מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל בית החולים איכילוב לשעבר. בסביבת אדלשטיין סיפרו כי הוא עדיין אחד השמות הנבחנים, אבל הסבירות למינויו נראית נמוכה.
צריך לציין שגם ביטול תפקיד הפרויקטור עומד על הפרק. אנשים קיימו לאחרונה שיחות עם פרופ' לוי סיפרו כי הוא הביע עניין במינוי מחליף ואינו מעוניין שתפקיד הפרויקטור יתבטל, אך ייתכן כי כל האחריות על ניהול המשבר תופקד בידיו של מנכ"ל משרד הבריאות. בסביבתו של השר אדלשטיין העריכו כי הסיכוי לכך לא גבוה.