מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב קיבל בימים האחרונים הצעה מראש הממשלה בנימין נתניהו לחזור לתפקיד ניהולי בכיר במאבק בקורונה – זאת לקראת פרישתו הצפויה של הפרויקטור פרופ' רוני גמזו בסוף חודש אוקטובר. כך נודע ל-ynet ול"ידיעות אחרונות".
2 צפייה בגלריה
 בנימין נתניהו משה בר סימן טוב
 בנימין נתניהו משה בר סימן טוב
בנימין נתניהו משה בר סימן טוב
(צילום: אלכס קולומויסקי, אוראל כהן)
בכירים במערכת הבריאות סיפרו כי ההצעה לבר סימן טוב טרם גובשה באופן סופי, אך היא ככל הנראה תתמקד בניהול החזרה לשגרה. בימים הקרובים צפוי בר סימן טוב להשיב להצעה והוא שוקל ברצינות לקבל אותה.
יש לציין כי בעבר כבר קיבל מנכ"ל משרד הבריאות, במהלך הגל הראשון של הקורונה, הצעה לחזור ולשמש בתפקיד ביצועי – אך סירב. בר סימן טוב מסר אמש (ג') בתגובה כי "גורמים בממשלה מתייעצים איתי מעת לעת ואני מביע את דעתי בנוגע למצב, אבל לא ניתנה שום הצעה קונקרטית".

ההצעה לבר סימן טוב נמסרה רק לאחרונה, וזאת על רקע היחסים העכורים בין ראש הממשלה ובין גמזו, שבשיאם התעלם נתניהו באופן כמעט גורף בשבוע שעבר מהמלצתו של הפרויקטור להטיל סגר פחות הדוק על מדינת ישראל במהלך ישיבת קבינט הקורונה. לטענת נוכחים באותה ישיבה, נתניהו אף התייחס אליו בזלזול מופגן. גמזו הגיב בחריפות למה שהתרחש בישיבה ואמר למקורביו לאחר מכן: "אני חוזה בסיוט הזה עם בחילה".
מנגד, יחסיו של נתניהו עם בר סימן טוב במהלך הגל הראשון של הקורונה היו טובים במיוחד. שיתוף הפעולה ביניהם צרוב בתודעה ככזה שהוביל להישגים משמעותיים ובהם ירידה בשיעורי התחלואה, שבימים מסוימים הגיעה אל מתחת ל-20 מאובחנים ביממה בסך הכל – מספר שכעת נראה דמיוני.
2 צפייה בגלריה
פרופסור רוני גמזו
פרופסור רוני גמזו
פרופ' רוני גמזו. תחושת בחילה ויחסים עכורים עם נתניהו
(צילום: AP)
עם זאת, על בר סימן טוב נמתחה ביקורת קשה על כך שהתנהל בצורה שמאפיינת "פאניקה" ו"היסטריה" והוביל לצעדים דרמטיים ונרחבים שפגעו במשק בהיקף חסר תקדים. יש לציין כי בשבועות האחרונים קיבל בר סימן טוב מספר הצעות במגזר הפרטי, ואולם לטענת הבכירים הוא מוטרד מאוד משיעורי התחלואה והפעם, בניגוד להצעות הקודמות, הוא כאמור שוקל לחזור לתפקיד בכיר במסגרת המאבק בקורונה.
משמעות ההצעה בתזמון הנוכחי, כפי שנראה כעת, היא למעשה החלפת הפרויקטור גמזו בבר סימן טוב, בסמוך למועד עזיבתו של הראשון. גמזו הודיע כבר כי הגיע ל"שירות מילואים" ושב-1 בנובמבר יחזור לתפקידו כמנכ"ל בית החולים איכילוב.