יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיש לבית המשפט בקשה לבטל את פסק הדין שחייב אותו לפצות את פעילת כחול לבן דנה כשדי בתביעת הדיבה שלה נגדו. נתניהו הבן, שחויב לשלם לכשדי חצי מיליון שקלים לאחר שלא הגיש כתב הגנה, טוען כעת כי נודע לו על תביעת הדיבה רק בעקבות הפרסומים על אודות פסק הדין בשבוע שעבר.
בבקשה לבטל את פסק הדין, מציין פרקליטו של נתניהו הבן, עו"ד יוסי כהן, כי "הוא מעולם לא קיבל לידיו את כתב התביעה ולא ידע כלל שהוגשה נגדו תביעה. החלטת בית המשפט ניתנה עקב הטעיה וחוסר תום לב חמורים ביותר (אם לא זדון) של כשדי. בא כוחה נקט אותה שיטת הטעיה בתיק אחר (בתביעה של עורך וואלה לשעבר אבי אלקלעי נגד נתניהו הבן. ג"מ). הוא ידע מתיק קודם שלא ניתן להמציא דברי דואר למעון ראש הממשלה, אך מתוך מניעים פסולים וזרים היא הגישה בקשה כוזבת".

2 צפייה בגלריה
דנה כשדי יאיר נתניהו
דנה כשדי יאיר נתניהו
דנה כשדי ויאיר נתניהו
(צילום: אבי מועלם, EPA)
עו"ד כהן טוען בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בכפר סבא כי בא כוחה של כשדי יכול היה להרים אליו טלפון, אך נקט "תעלול פרסומי", ולכן נתניהו הן מבקש לבטל את פסקה הדין. "מדובר על פניו בתביעת סרק", ציין עו"ד כהן.
הוא הוסיף: "ככל שהחתום מטה עיין בתביעה, כך גדלה השתוממותו: האם זו אכן תביעה נגד יאיר נתניהו או שמא מדובר בתעמולת בחירות או שמא ניסיון ליחצ"ן עניינים הקשורים בבני גנץ. לנתניהו הבן אין מאומה נגד כשדי, הוא אינו מכיר אותה, מעולם לא פגע בה או ניסה לפגוע, טענתה כי בפרסום ניסה לפגוע בה היא טענה סרק".
כשדי תבעה דיבה מנתניהו הבן לאחר שלטענתה הוא פרסם רמיזות בטוויטר, לפיהן מתקיים כביכול קשר אינטימי בינה ובין יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ. בתביעה שהוגשה באוגוסט 2020, טענה כשדי כי נתניהו ניצל צילום שגרתי של התובעת עם גנץ כדי לייצר רמיזות בוטות לכך שהיא בת זוגו של גנץ לקיום יחסי מין.
בכתב התביעה צוין: "התובעת הוצגה על ידי הנתבע, שכלל אינו מכיר, כבחורה קלה דעת ומופקרת, כמי שהיא עוד אחת ברשימת כיבושיו של גנץ, כמובן ללא כל בירור עמה, ללא היכרות איתה ובלי שיש בדברים ולו קורטוב אמת". כשדי היא פעילה למען בעלי חיים שהתנדבה לסייע למפלגת כחול לבן במהלך הבחירות האחרונות לכנסת.
2 צפייה בגלריה
עו"ד רון לוינטל עורך דין יוסי כהן שרה נתניהו
עו"ד רון לוינטל עורך דין יוסי כהן שרה נתניהו
עורכי הדין כהן ולוינטל
(צילום: יאיר שגיא)
לאחר שהוצג לבית המשפט אישור כי כתב התביעה הגיע לביתו של נתניהו הבן, ביקשו עורכי דינה של כשדי מבית המשפט לתת פסק דין בהיעתר כתב הגנה. באחרונה חייב כאמור בית המשפט את יאיר נתניהו לשלם חצי מיליון שקלים לכשדי, בנוסף להוצאות שכר עורך דין בסך 6,250 שקלים.
ברקע יצוין כי גם בתיק קודם, שבו חויב נתניהו הבן לפצות את עורך וואלה לשעבר אבי אלקלעי בכרבע מיליון שקלים עקב היעדר כתב הגנה, טען בנו של ראש הממשלה בדיעבד באמצעות פרקליטו: "מעולם לא קיבלתי את כתב התביעה ואף לא ידעתי כי הוגש נגדי כתב התביעה". גם במקרה זה הגיש נתניהו הבן בקשה לביטול פסק הדין.

"הנתבע נתניהו עשה לעצמו שיטה קבועה"

עו"ד רון לוינטל, פרקליטה של כשדי, מסר בתגובה: "אין כל 'תעלול פרסומי'. הוצאנו תמצית ממשרד הפנים לפי מרשם האוכלוסין לגבי מקום מגורי הנתבע, שלחנו עם שליח שהגיע לכתובת ברחוב בלפור ושם נאמר לו כי לא מקבלים מסמכים כך אלא רק בדואר רשום. שלחנו בדואר רשום של חברת דואר ישראל. החומר הגיע והתקבל. בחלוף הרבה מעבר ל-60 יום ביקשנו, בלית ברירה, פסק דין בהיעדר הגנה. בזמן אמת הגיב הנתבע על עצם הגשת התביעה וידעה על קיומה.
"עו"ד כהן כלל לא ייצג בתיק ומי שהגיב למכתב ההתראה היה עו"ד עמית חדד, כך שלא היה כל מקום למסור מסמכים לעו"ד כהן. זאת ועוד - הנתבע נתניהו עשה לעצמו שיטה קבועה לא לקבל חומר ולהקשות על המצאת מסמכים. לא ניתן להמציא לקיסריה או לרחוב עזה, כי כתובתו בתמצית הרישום היא ברחוב בלפור. לא ניתן להמציא לבלפור כי מסרבים לקבל עבורו. לא אפשרי להמציא למשרד ראש הממשלה כי לא ממציאים למקום העבודה של האבא. אי אפשר לתפוס אותו ברחוב ולתת, כי אנשי השב"כ לא יאפשרו להתקרב. הדרך היחידה היא להמציא לו בדיון של בקשת ביטול פסק דין בהיעדר הגנה".