שמונה ימים לבחירות, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) התראיינה הבוקר (ב') באולפן ynet וטענה כי "מפלגות של 6-5 מנדטים לא ישנו שום דבר, רק המפלגות הגדולות". בדומה למסרים שהשמיעו חבריה למפלגתה, היא אמרה: "ליאיר לפיד אין אובססיה להיות ראש ממשלה".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
על כך שראש מפלגתה נמנע מראיונות בתקשורת בימים אלה היא אמרה: "הוא נמצא כל ערב בזומים עם אלפי אזרחים, ואני בטוחה שהוא ישוב להתראיין".
3 צפייה בגלריה
קארין אלהרר
קארין אלהרר
"אין לנו אובססיה לראשות הממשלה". ח"כ אלהרר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- הקמפיין שלכם היה שקט, והנה התחלתם "לאכול" את המפלגות הקטנות. תסבירי את המהלך. "מי שיכול למנוע מצב שבו איתמר בן גביר מחזיק את הממשלה ומנהל את המדינה היא מפלגה גדולה. מפלגה של 6-5 מנדטים לא יכולה לעשות את השינוי הזה".
- מי שרוצה להחליף את השלטון צריך לשכוח מהעבודה ומרצ? "העבודה ומרצ בוודאי עוברות את אחוז החסימה, יש להם אחוז מצביעים. אני לא נוקבת בשמה של אף מפלגה, אני רק אומרת שמנדטים בודדים לא ישנו את תמונת המצב, וזאת לעומת מפלגה גדולה אחת שיש לה סיכוי".
3 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
"בטוחה שלפיד ישוב להתראיין בתקשורת". ח"כ אלהרר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- את אומרת "6-5 מנדטים לא יחליפו שלטון", ומצד שני את לא קוראת שלא להצביע לעבודה ומרצ. איך זה מסתדר? "אני סומכת על הציבור הישראלי שהוא יידע למי להצביע כדי לעשות את השינוי. עם כל הכבוד, הציבור לא מקבל ממני הוראה למי להצביע ולמי לא. אנחנו רוצים לייצר שינוי, אנחנו יודעים לייצר אותו".
- את אומרת שיש עתיד היא היחידה שיכולה להיות אלטרנטיבה, והיום לפיד מועמד לראשות הממשלה. "אני חושבת שיאיר לפיד צריך להיות רה"מ, יש לו את כל הכישורים, הכישרונות, הניסיון. הוא בהחלט מועמד ראוי. אבל זה לא הדבר הכי חשוב - מה שחשוב הוא הערכים וקווי היסוד של הממשלה שתוקם. אני אומרת שראשות ממשלה היא לא אובססיה".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט גדעון סער בנימין נתניהו
נפתלי בנט גדעון סער בנימין נתניהו
"לא משנה מה, לא אקרא להצביע לבנט". עם נתניהו וסער
(צילום: שאול גולן, אבי מועלם, יואב דודקביץ')
- מי שמצביע לכם לא בהכרח רוצה את סער או בנט כרה"מ, את יכולה להבטיח שלפיד יהיה רה"מ כראש מפלגה גדולה בגוש לא ימין? "בסוף צריכים לראות מה יהיו תוצאות הבחירות, מה הציבור הישראלי רוצה. אני לא יודעת לומר כרגע איך מרכיבים את הממשלה, 1 ועוד 1 זה לא תמיד 2. אם רוצים שמי שייתן את הטון יהיה יש עתיד, יודעים איך להצביע בקלפי".
- מי שייתן את הטון זה מי שיעמוד בראשות הממשלה. "לא בהכרח. אם מרבית המנדטים בממשלה יהיו של יש עתיד, אני מבטיחה שאנחנו ניתן את הטון".
- זו גישה תבוסתנית. בסקרים אתם על 20 מנדטים אבל אתם אומרים שזה לא מספיק חשוב. תתנו את הטון אבל תהיו מוכנים לוותר על הבכורה למפלגות של 10 מנדטים? "הניסיון מלמד שכשטובת המדינה דרשה זאת - ידענו לוותר. יש ראשי מפלגה שראשות הממשלה היא אובססיה אצלם, שוב - אצלנו זה לא כך. ראשות הממשלה היא אופציה מעולה, הלוואי שלפיד יהיה רה"מ כי מדינת ישראל תזכה. אבל מי שיכריע זה הציבור הישראלי כולו. אם יהיו 61 מנדטים אוכל להבטיח שלפיד יהיה ר"מ. מכיוון שזה לא המצב, בואו נחכה לתוצאות הבחירות".
- בתור מבקריו הגדולים של רה"מ על כך שהוא לא מדבר בתקשורת, עכשיו הוא מתראיין. ראוי שלפיד שותק? "אני לא יודעת איפה ראיתם שהוא שותק, הוא נמצא בכל ערב עם פעילים בזום".
- יש זום עם פעילים, ויש ריאיון בתקשורת. "הוא מתראיין, אני ראיתי אותו בראיונות. עם כל הכבוד, מה שחשוב זה לדבר עם הציבור, וזה מה שהוא עושה. הוא התראיין והוא עוד יתראיין. אני לא מנהלת את יומן הפגישות, אבל אין לי צל של ספק שהוא יתראיין ובוודאי שידבר עם כתבים".
- ראוי שמועמד לראשות הממשלה שותק? אנחנו לא יודעים אם הוא רואה עצמו מועמד לכך. איזו ממשלה הוא רוצה לגבש? "הוא דיבר על זה בקולו ואמר 'כן אני הייתי רוצה, אבל אם האינטרס הציבורי הישראלי ידרוש רה"מ אחר, בוודאי שאני אתן את זה'".
- בנט הוא מועמד ראוי בעינייך להרכיב את הממשלה? "לא משנה מה, אני לא אקרא להצביע לבנט. אני לא רואה איתו עין בעין. כל המערכת הפוליטית מתבססת על פשרות, על גמישות, ובסופו של דבר רוצים ממשלה. אנחנו לא נתפשר על הערכים שלנו. כמובן שנתפשר על כיסאות ועל דברים שהם לא חשובים בעיניי".
- אולי תקבלו את בנט או סער כרה"מ? "זה לא מה שאני אומרת".
- זה מה שהשתמע. אם לפיד לא אובססיבי להיות רה"מ, אז שני המועמדים האחרים הם בנט וסער. "מה שחשוב באמת הוא לא מי יעמוד בראשות הממשלה, אלא מה יהיו קווי היסוד של הממשלה. כל היתר הן אמירות חמודות - אבל לא עיקריות".