אחד מחבריו של אהוביה סנדק שנסע איתו ברכב סיפר לקרוביו על הדקות הדרמטיות במרדף, על ההתהפכות ועל רגע המעצר. לפי גרסתו של הנער, שהגיעה לידי ynet, הוא שמע את אחד משוטרי היחידה המרכזית במחוז ש"י אומר בזירה: "זיינו להם את הרכב".
2 צפייה בגלריה
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
"התהפכנו כמה פעמים". סנדק וזירת ההתהפכות
(צילום: דוברות איחוד הצלה, באדיבות המשפחה)
"רדפה אחרינו יותר מניידת אחת. התהפכנו כמה פעמים, אני לא זוכר כמה, אבל בוודאות יותר מפעם אחת", אמר הנער לקרוביו. לדבריו, הוא ואחד מחבריו נותרו ברכב לאחר התאונה "משום שהיינו פצועים לא יכולנו לצאת מהרכב".
הנער הוסיף כי "הגיעו שלושה שוטרים, אחד מהם נכנס לתוך הרכב שלנו ושניים שמרו על הדלתות. השוטר שבפנים אזק אותי לחבר הנוסף שהיה ברכב. ואז הגיע שוטר אחר ואמר לחבריו 'זיינו להם את הרכב'".

בדיון שהתקיים אמש בבית משפט השלום בתל אביב עלתה סוגיית הנהג ברכב. על פי טענת הנערים, מי שנהג היה סנדק, אלא שבמשטרה טוענים כי ברכב נהג צעיר אחר. שלושה מתוך ארבעת נוסעי הרכב שוחררו בתנאים מגבילים ודיון בעניינו של העצור הרביעי צפוי להתקיים מחר.
אתמול זומנה למתן עדות אימו של סנדק, איילת. האם אמרה לשוטר שהתקשר לזמנה: "אתם לא מתביישים?" וניתקה את השיחה. גם חברתו של סנדק זומנה והיא מסרה את עדותה אתמול בימ"ר תל אביב.
2 צפייה בגלריה
הרכב המרוסק
הרכב המרוסק
המכונית המרוסקת. "שוטר אמר לחבריו 'זיינו להם את הרכב'"
עורכי הדין נתי רום ועדי קידר מייצגים את הנערים מטעם ארגון חוננו. בארגון תקפו את המשך חקירת הנערים בחשד למות חברם: "הדם של הנער הבא שייהרג על ידי הימ"ר ומח"ש. מי שלא מנהל חקירת אמת על הרג נער יהודי, סולל את הרג הנער הבא".
בארגון טענו עוד כי "זריקת האירוע על הילדים שנפגעו בתאונה הקשה, משמעותה אחת – טיוח וניסיון לנקות את השוטרים. אנו בוחנים הכנסת התערבות משמעותית חיצונית בחקירה. בקרוב נדע".