יו"ר עוצמה יהודית ומועמד הציונות הדתית איתמר בן גביר הכחיש היום (ד') בריאיון לאולפן ynet כי הוא נשלח על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס: "אני לא עובד של אף אחד". הוא הביע התנגדות נחרצת לתמיכה על ידו או הישענות על הימנעות המפלגה הערבית: "הוא תומך חמאס וטרור, הרי ביקשתי לפסול אותו".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"תמיכה בעבאס - הסוף של הימין". בן גביר
(צילום: הדר יואביאן)
- אז נתניהו לא שלח אותך דרך צינורות לא מקובלים 'להלבין' את מנסור עבאס? "ראש הממשלה לא שולח אותי לשום מקום, אני לא עובד של אף אחד וגם לא שלו. אני מעריך את נתניהו ואני רוצה שהוא יהיה בשלטון. גם הוא יודע שרק דרך הצבעה לציונות הדתית הוא יהיה ר"מ, וזה בסדר גמור. יש רצון לברית על רקע אידיאולוגי, לא אישי".
- יש לך גם ברית אידאולוגית עם מנסור עבאס? "חיבור עם מישהו שתומך בחמאס, עם מישהו שאומר שירצחו ילדים בישראל?"
- אז למה היה לך דחוף להתבטא בנושא הזה? "רציתי להתבטא כדי להמחיש את האבסורד - איך יכול להיות שאני לא אשב איתו. הרי מה אמרתי באותו כנס שחתכו? אמרתי 'אם הוא יהיה ציוני, אם הוא יהיה נגד זכות השיבה ואם ואם' - אבל זה לא קיים ולא יהיה. אם קואליציה ימנית תנסה להיתמך על ידי מנסור עבאס זה יהיה הסוף של הימין. אני אומר את זה גם לנתניהו".

2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
נתניהו ועבאס. "לא נשלחתי אליו"
(צילום: רויטרס, אלעד גרשגורן)
- אתה חושב שרה"מ יזדקק להימנעות הזאת וישתמש בה? אתמול כאן באולפן הוא אמר שלא. "אני מאמין שהוא באמת לא רוצה בכך, אבל אני אמרתי את זה לאנשיו בצורה הכי מפורשת. אם חס ושלום יש איזשהו רעיון להיתמך במנסור עבאס בימין - זה יהיה הסוף של הימין. אסור לנו. לטעמי הוא תומך טרור, תומך חמאס. אני ביקשתי לפסול אותו. אגב, כשביקשתי זאת כולם נעלמו - ימינה, סער".

- אם עבאס יהיה שם אז המנדט שלך לא יהיה שם? "לא. האצבע שלי לא תהיה איפה שהאצבע של מנסור עבאס נמצאת, בשום פנים ואופן לא".
בן גביר סיפר על 6-5 המנדטים שהסקרים צופים למפלגתו. "אנחנו לוקחים גם מהליכוד וגם מהחרדים", אמר וציין כי לדעתו ביהדות התורה מבוהלים, כלשונו. "כשח"כ גפני תוקף את אמא שלי, ששירתה בצבא, מה זה אם לא בהלה? איך הוא לא מתבייש לדבר על אמא שלי, שכשהייתה נערה הייתה באצ"ל, חילקה כרוזים ונעצרה".
- אולי הם לא פרטנרים לחרדים. "לא, לא, הם פרטנרים ואנחנו נקים ממשלה איתם ועם אריה דרעי, גם עם בנט שאני קורא לו - אני חושב שהוא צריך לבוא לצד הזה. הבוחרים שלו הם אנשי ימין, אסור לו לקחת את הקולות ולהעביר אותם ללפיד או לכל מיני מפלגות כאלה".
- אם באמת תקום ממשלה כזאת, יהיו בה מעט מאוד נשים, אולי הכי פחות. "לא נכון. בציונות הדתית יש לנו מס' 2 שהיא אישה, מס' 5 שהיא אישה. אני חושב שאנחנו אחת המפלגות עם הכי הרבה נשים במקומות הראשונים. יש מקום לנשים, יש מקום לחילונים".