קרן שיניוק, נוסעת בטיסת חברת ארקיע מאיי סיישל לישראל, שחזרה הבוקר (יום א') את הקטטה האלימה שפרצה באוויר בין שני נוסעים בעקבות הדרישה לעטיית מסכה. "הכול התלקח מאוד מהר", סיפרה שיניוק באולפן ynet. "אחד הנוסעים ביקש בצורה מאוד תוקפנית 'שים מסכה בבקשה', ותוך שנייה פרצה תגרה מאוד אלימה ביניהם".
זה קרה ביום שני שעבר. הנוסע שהתנגד לעטות מסכה החל לאיים על נוסעים ואנשי צוות ואף תקף כמה מהם באגרופים. הנוסעת שיניוק סיפרה: "עלינו לטיסה מאוד צפופה, אי אפשר להתעלם מזה. היו תורים לשירותים ואנשים עומדים צפוף. למרות שאסור אוכל בטיסות, רכשנו אוכל מעגלה שהסתובבה עם מנות חמות, ממתקים, קפה וסנדוויצ'ים. ואז ככה המסכות מתחילות לרדת.
"הייתה שם אלימות של ממש. זה מטוס מאוד דחוק ולחוץ בימי קורונה ולא משנה כמה תנסה לשמור על ההנחיות במתווה הקיים, אתה לא יכול, התנאים הם דינמיים מאוד. מרגע שהתחילה התגרה, אנשים התחילו לרוץ במטוס. אנשים שניסו להפריד קיבלו מכות בעצמם. ילדים בוכים, ילדיי באופן אישי חוו טראומה גדולה מאוד מהעניין. זה פשוט מזעזע ומשקף את מה שקורה לנו בעם בתקופה הזאת".

1 צפייה בגלריה
קרן שיוניק
קרן שיוניק
"זה משקף את מה שקורה לנו בעם בתקופה הזאת". שיניוק
(צילום: אבי חי)
שיניוק, שחקנית ורעייתו של השחקן והסטנדאפיסט קובי מימון, פרסמה פוסט בפייסבוק שבו מחתה על הטענה של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו לפיה בטיסות יש יותר שליטה ופיקוח מאשר בתיאטרון. "בטיסה יש הצגה שנמשכת שש שעות, אתה לא יכול לשלוט על האנשים", אמרה שיניוק. "באולם תיאטרון אתה מגיע בסך הכול לשעה וחצי-שעתיים. יושבים בצורה מסודרת ועם קפסולות".
היא הוסיפה: "אתה נוסע למדינה ירוקה וחוזר ללא בידוד. אבל באולמות התיאטרון אתה יושב בצורה מסודרת, אנשים לא מסתובבים. אם מישהו מפר את השקט - מוציאים אותו החוצה לרחוב. פה התוקף נשאר לשבת בינינו. חשוב לא להיתמם בתקופה הזאת, כשאתה עולה על טיסה אתה חייב לדעת שדברים מסוג כזה עלולים לקרות. אני לא מדברת על אלימות אלא על ירידת המסכות.
"שמו בצד את נושא עולם התרבות שפשוט סגרו אותו ומשתדלים כמה שפחות לדבר עליו. זה בעצם הדבר שאותי הכי מרתיח בעולם. איבוד השליטה משקף מאוד את מה שקורה לנו בעם בתקופה הזאת. סף החרדה היה גבוה במהלך הטיסה הזאת".