עוד "טיסת שוקולד", הפעם בגלל מסכה: אירוע אלים הכולל תגרת אגרופים, קללות ואיומים התרחש השבוע באוויר בין נוסעי טיסת ארקיע מאיי סיישל לנמל התעופה בן גוריון. הסיבה: סירובו של אחד הנוסעים לעטות מסכה בהתאם לנוהלי חברות התעופה ומשרד הבריאות. "זה היה כאוס אחד גדול", שחזרה אחת הנוסעות במטוס. לפני נחיתת המטוס בישראל הזמינה חברת התעופה את המשטרה ולאחר עיכוב הנוסעים המעורבים הם שוחררו לדרכם.
1 צפייה בגלריה
אירוע אלים בטיסת ארקיע
אירוע אלים בטיסת ארקיע
ויכוח על מסכה הידרדר לקטטה בטיסת ארקיע
(צילום: קרן שיניוק)
המהומה התרחשה ביום שני האחרון בטיסת ארקיע IZ614 מנמל התעופה ויקטוריה באיי סיישל לנמל התעופה בן גוריון. במהלך הטיסה בגובה של 30 אלף רגל העירו כמה נוסעים לנוסע אחר שיעטה מסכה על פניו אולם הנוסע התנגד והחל לאיים על נוסעים ואנשי צוות ואף תקף באגרופים כמה מהם. "בני דודים שלי פה. אני אהרוג את כולכם", איים הנוסע שהוקף בנוסעים אחרים. "תתרחקו מהילדים שלי".
בתיעוד מהמטוס נראים נוסעים אחרים מורחקים בכוח מהנוסע רגע לפני שהאירוע הידרדר. נוסעים ביקשו להרגיע את המצב משום שבמטוס היו גם עשרות ילדים ותינוקות שרק חזרו מחופשה עם הוריהם. השחקנית קרן שיניוק, אשתו של הסטנדאפיסט קובי מימון, הייתה בטיסה ותיארה את מה שהתרחש: "סיימנו את החופשה החלומית בסיישל, עלינו למטוס ולאחר ארבע שעות טיסה, 'הקסם' קרה: אחד העיר לשני 'שים מסיכה' והשני הגיב לו בנונשלנט 'מי אתה שתעיר לי?', והופ - תוך שניות האחד כבר שלף אגרופים מול השני".
שיניוק סיפרה כי תוך זמן קצר החל בכי של תינוקות כשבמקביל נוסעים אחרים שרצו להפריד בין הניצים חטפו בעצמם מכות. "הדיילים איבדו שליטה וגם צעקו עלינו הנוסעים למחוק את מה שצילמנו, בקיצור היה כאוס גדול, זה ממש מחזה שלם ועוד בלי חזרות".
מארקיע נמסר בתגובה כי "במהלך טיסה מסיישל החלו נוסעים בוויכוח על רקע עטיית מסכות. הוויכוח התלהט וגלש לאלימות מילולית ופיזית בין הנוסעים שהתווכחו. מנהל השירות בטיסה נקרא על ידי הנוסעים, הגיע למקום, הפריד בעזרת הצוות בין הנוסעים שרבו. האירוע נמשך כמה דקות ולאחריו הטיסה המשיכה ללא אירועים מיוחדים. ארקיע תמשיך לשרת את נוסעי החברה בתקופה מאתגרת זו באופן המיטבי תחת הנחיות משרד הבריאות ורשות התעופה האזרחית".
בחודש האחרון טסו אלפי ישראלים לנפוש במדינת האיים באוקיינוס ההודי, משום שסיישל המוגדרת כמדינה "ירוקה" מאפשרת כניסת תיירים מישראל והשבים ממנה לא נדרשים להיכנס לבידוד.