2 צפייה בגלריה
רכבו של החשוד בפריצה לבסיס נבטים
רכבו של החשוד בפריצה לבסיס נבטים
הרכב שבו התפרץ החשוד לבסיס נבטים
(צילום: דוברות המשטרה)
בבסיס נבטים של חיל האוויר מסכמים את התחקיר הראשוני לתקרית התפרצות גנב הרכב אמש (שני), בעוד הגנב עצמו טרם נתפס. על פי הממצאים, הכוח המשטרתי שרדף אחר גנב המכונית לא דיווח על כך לחמ"ל הבסיס, כדי להזהיר את החיילים מאפשרות של חדירה.
גנב הרכב נסע במהירות 100 קמ"ש נגד כיוון התנועה, בעוד השוטרים דולקים אחריו. כשהגיע לשער היציאה של הבסיס רחב הידיים שממזרח לבאר שבע עלה הגנב על דוקרנים וצמיגי הרכב נוקבו. אז הוא ברח מהרכב אל תוך שטח הבסיס.
2 צפייה בגלריה
לא נפגעו נכסים חיוניים. מטוס "אדיר" בבסיס נבטים
לא נפגעו נכסים חיוניים. מטוס "אדיר" בבסיס נבטים
לא נפגעו נכסים חיוניים. מטוס "אדיר" בבסיס נבטים
(צילום: דובר צה"ל)
שניות לאחר מכן הגיעה ניידת המשטרה שהשתתפה במרדף, והחייל בשער פתח לה את שער הכניסה כדי שתוכל להמשיך במרדף אחריו. החייל בשער היה עם מחסנית ב"הכנס", אך לא הספיק לירות באוויר או לעבר החשוד בגלל מהירות נסיעתו, ובגלל הצורך לפתוח את השער לניידת. במקביל הוזעק כוח האבטחה, המונה עשרות לוחמים.
מטוס הרקולס (שמשון) ומל"ט של חיל האוויר עם אמצעי מעקב מיוחדים סרקו את הבסיס, שהמרחק בין גדרותיו מגיע עד 40 קילומטרים. אך לבסוף גשש היה זה שמצא את הנקודה שבה ברח הגנב מחוץ לבסיס. בגדיו הקרועים ואוזניות נותרו ליד גדר שעליה טיפס, במרחק של כ-800 מטר מהשער שדרכו התפרץ פנימה.
בחיל האוויר ציינו לטובה את העובדה שלא נגנב ציוד, אף נכס חיוני לא נפגע ואף חייל לא נפגע. עם זאת הדגישו את החומרה בכך שגורם זר הצליח לחדור פנימה. כחלק מהמסקנות מהתקרית הוחלט להציב מכשולי בטון גם בשער היציאה, כפי שמוצבים בשער הכניסה.