1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער
(צילום: מארק ישראל סלם, אבי מועלם)
חבר הכנסת גדעון סער יכנס הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בשעה 20:05, ולפי ההערכות צפוי להודיע על התמודדות עצמאית בבחירות הקרובות במסגרת מפלגה חדשה שיקים.
כבר זמן רב שסער שוקל את המהלך, לאחר שהבין כי אין לו מה לעשות בליכוד כל עוד ראש הממשלה בנימין נתניהו עומד בראש המפלגה. בהצהרה הערב הוא צפוי להגיד שלא יתמוך בנתניהו לראשות הממשלה בבחירות המתקרבות.
בין המועמדים להצטרפות למפלגה החדשה של סער נמצאת חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון, יו"ר ועדת הקורונה בכנסת.
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן העריך כי סער עשוי לקחת איתו לרשימה החדשה חברי כנסת נוספים מהליכוד. "בתור מי שמכיר את היחסים שלו עם האוזר, המסקנה שלי היא שהוא קיבל החלטה לרוץ בראש רשימה נפרדת על תשתית מפלגת 'דרך ארץ' (של יועז הנדל וצבי האוזר - מ"א)", אמר בריאיון ל-103. "יכול להיות שעוד שניים-שלושה ח"כים מהליכוד יצטרפו אליו".
כבר במהלך ישיבת סיעה שנערכה באוגוסט השנה העריך ליברמן כי סער ירוץ בראש סיעת "דרך ארץ" של יועז הנדל וצבי האוזר. עם זאת, באותו הזמן אמר סער שאינו מתכוון לעזוב את הליכוד.

סער התמודד בבחירות האחרונות שנערכו לראשות הליכוד, בדצמבר 2019, מול ראש הממשלה בנימין נתניהו - והפסיד לו בפער משמעותי.
בחודשים האחרונים סער מרבה לתקוף את ראש הממשלה נתניהו ואת התנהלות הממשלה בכל הקשור לקורונה, ובכלל. הבוקר צייץ בטוויטר בעקבות הכוונה להכריז על סגר לילי: "שוב גזירה חסרת-תוחלת, העיקר לא לדון בפתרון המתבקש. בדיקות כלל-ארציות במקום לולאת הסגרים".
"אם בתוך שבוע הוא תוקף את נתניהו כמה פעמים סימן שהוא קיבל החלטה", אמר ליברמן הערב בריאיון. "ברור שהוא לא הולך להתמודד בבחירות הפנימיות בליכוד, עם כל האהבה שלו לנתניהו. ברור שגדעון סער כבר אחרי החלטה. הוא בחור חכם ומחושב, הוא לא היה יוצא לתקוף פומבית את נתניהו".
ברקע ההצהרה של סער, רעייתו העיתונאית גאולה אבן הודיעה הבוקר לתאגיד השידור "כאן" על יציאה לחופשה בשלושת הימים הקרובים מהגשת תוכניתה "ערב ערב". היא צפויה לשוב להגשת התוכנית ביום ראשון.
בתוך כך, בליכוד יש כבר מי שתוקפים את סער. ח"כ שלמה קרעי אמר: "מצער שמי שהיה בשר מבשרה של תנועת הליכוד החליט להפנות עורף דווקא בתקופת משבר. ההחלטה להצטרף לגוש 'רק לא ביבי' מעוררת סלידה בקרב הציבור הימני ותבוא לידי ביטוי בקלפי. אם סער אכן החליט לעזוב, עליו להתפטר מהכנסת לאלתר ולהשיב את המנדט לליכוד".
רן בוקר השתתף בהכנת הידיעה