ברקע העלייה החדה במספר המאובחנים היומי בקורונה, מעריכים במשרד הבריאות כי לנושא עלולות להיות גם השלכות בנוגע לטיסות של ישראלים לחו"ל. "יש אפשרות שבעקבות העלייה בשיעורי התחלואה, גם קרואטיה, יוון ובולגריה – לא יסכימו עוד לקבל תיירים ישראלים", העריך אתמול (יום ה') בכיר במשרד הבריאות.
מנגד, גורם אחר במשרד טען כי ככל הנראה לא תהיה לעניין השפעה. לדבריו, "יותר גרוע מהמצב עכשיו כבר לא יכול להיות, ומדובר על מדינות שכבר השלימו עם הקורונה".
1 צפייה בגלריה
פתיחת שמיים חלקית בנתב"ג
פתיחת שמיים חלקית בנתב"ג
הפעילות בנתב"ג שוב תצומצם?
(צילום: מוטי קמחי)

מאז חידוש הפעילות בנתב"ג בחודש שעבר, הותרה הכניסה לישראל מרשימת מדינות "ירוקות" שמתעדכנת מעת לעת באתר משרד הבריאות.
על פי המתווה של פתיחת השמיים, על הטסים להתעדכן בדרישות המדינות השונות בטרם הגעתם, ובעיקר בצורך בבידוד ובפרק הזמן המקסימלי לביצוע בדיקות קורונה.
השבוע נוספו לרשימת המדינות ה"ירוקות" תשע מדינות נוספות: תאילנד, פורטוגל, סינגפור, אוסטרליה, אורוגוואי, אירלנד, נורבגיה, טייוואן וגם איחוד האמירויות.
במקביל עברו השבוע הבדיקות לטסים לחו"ל למעבדות פרטיות ולמעבדות בתי החולים, במקום קופות החולים שביצעו את הבדיקות בחינם עבור מבוטחיהן. עלות בדיקת קורונה לטסים לחו"ל עשויה להגיע, במקרים מסוימים, לכאלף שקלים.

ירידה אחרי השיא במספר הנדבקים

לפי נתוני משרד הבריאות מהבוקר, ביממה החולפת אובחנו בישראל 2,740 נשאי קורונה ב-33,333 בדיקות. משמעות האבחונים היא ש-8.2% מהבדיקות היו חיוביות, כלומר 1 מכל 12 בדיקות.
מנתונים נוספים שפרסם הבוקר משרד הבריאות עולה כי מספר החולים שמצבם קשה עומד כעת על 418, ומהם נזקקים להנשמה מלאכותית 112 מטופלים. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 985. מספר המאובחנים מפרוץ המגפה בנגיף הגיע ל-125,260, ומהם החלימו 99,478 בני אדם.
יממה לפני כן אובחנו 3,150 נדבקים בקורונה - המספר הגבוה ביותר מפרוץ המגפה. מתוך 32,962 בדיקות שפוענחו ביממה הקודמת 9.5% חזרו חיוביות. כלומר, כמעט אחד מכל 10 נבדקים קיבל תשובה חיובית.