3 צפייה בגלריה
אנתוני פאוצ'י
אנתוני פאוצ'י
ערוכים להתאמת החיסון למוטציות. אנתוני פאוצ'י
(צילום: AP)
המומחה הבכיר בארה"ב למחלות מדבקות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, קיים אמש מסיבת עיתונאים ראשונה מאז חילופי הממשל. הוא מסר הערכה שלפיה אם 70% עד 80% מהאמריקנים יחוסנו עד סוף הקיץ, בחודשי הסתיו תוכל ארה"ב לחזור ל"מידה מסוימת" של נורמליות.
פאוצ'י, שהיה חבר גם בצוות המיוחד של דונלד טראמפ לטיפול במגפה, התעמת פעמים רבות עם הנשיא הרפובליקני על ניהול המשבר. הוא לא הסתיר את ההקלה שהוא מרגיש מהחלפת הממשל ומהעבודה המשותפת עם הנשיא החדש ג'ו ביידן. פאוצ'י אמר שבכהונת טראמפ היו רגעים שבהם הוא חש אי נוחות מהצהרות "שלא היו מבוססות על עובדות מדעיות", ומכך שלעיתים הוא נדרש לסתור את דבריו של הנשיא.
3 צפייה בגלריה
אנתוני פאוצ'י
אנתוני פאוצ'י
חש הקלה. פאוצ'י בבית הלבן
(צילום: AP)

הוא אמר כי למרות שמבצע החיסונים לא עומד ביעדים, הוא עדיין מאמין שרוב האמריקנים יחוסנו עד אמצע 2021. עם זאת הוא הביע חשש ממספר האנשים המסתייגים מהחיסון. ביידן התחייב השבוע כי ב-100 הימים הראשונים לכהונתו יחוסנו 100 מיליון אמריקנים.
בתדרוך העריך ד"ר פאוצ'י כי עקומת התחלואה בארה"ב השתטחה, לאחר שמניין המתים מגפה הגיע ל-400 אלף. הוא גם התייחס להופעתן של המוטציות החדשות של הנגיף ואמר: "לפי המידע שיש בידינו כרגע, נראה שהחיסונים עדיין יהיו יעילים נגדם". הם זאת הוא הבהיר שהרשויות בארה"ב ערוכות למקרה שבו יהיה צורך להתאים את החיסון למוטציות.
ד"ר פאוצ'י אמר כי תוכניתו של ממשל ביידן תשפר את הפצת החיסונים. היא כוללת הקמה של מרכזי חיסון קהילתיים בשיתוף פעולה עם בתי מרקחת מקומיים.
3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
הציג מדיניות חדשה למאבק בקורונה. ביידן
(צילום: רויטרס)
הנשיא הנכנס חתם אתמול על עשרה צווים נשיאותיים העוסקים במאבק במגפת הקורונה. במסגרת מדיניות הממשל החדש, נוסעי טיסות לארה"ב יידרשו לערוך בדיקת קורונה לפני הטיסה, ולהיכנס לבידוד עם הגעתם. בהצהרה בבית הלבן קרא ביידן לאמריקנים לעטות מסכות, ואמר שכך תוכל ארה"ב להציל את חייהם של 50 אלף בני אדם.
הנשיא החדש הוסיף שבמסגרת ההנחיות החדשות האמריקנים יחויבו לעטות מסכות בטיסות פנים, באוטובוסים וברכבות. זאת לאחר שביומו הראשון בתפקיד חתם ביידן על צו שמחייב לעטות מסכות במבנים פדרליים.
בהצהרתו מתח ביידן ביקורת על מבצע הפצת החיסונים של ממשל דונלד טראמפ, מבלי לציין את שמו של קודמו בתפקיד. הוא אמר שעד כה מבצע החיסונים, שלא עומד ביעדים, הוא לא פחות מכישלון. "אנחנו רואים את המחיר הטרגי שהכישלון הזה גובה", הדגיש ביידן, וציין שמספר המתים היומי בארה"ב נע בין 3,000 ל-4,000 בשבועות האחרונים.