מחוץ למחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים ברזילי באשקלון כאב של משפחה אחת מתערבב עם זה של אחרת. בתה של ניצולת השואה בת ה-90, תושבת אשקלון שנפגעה מרקטה שנורתה מרצועת עזה שלשום, ממתינה מחוץ למחלקה לצדם של בני משפחת אביגל משדרות שאיבדה את בנה עידו בן החמש כתוצאה מהירי על העיר אתמול.
3 צפייה בגלריה
טהומיה סנטוש
טהומיה סנטוש
סאנדוש והבית שבו נהרגה
( צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
מיגונית באשקלון
מיגונית באשקלון
"מפאת הבושה היה עדיף שלא ישימו את זה". המיגונית שהוצבה באשקלון
(צילום: גיל נחושתן)
האם, שני אביגל, מאושפזת במחלקה במצב קשה. בבית החולים עדכנו הבוקר כי מצבה של האם קשה והיא עברה אתמול ניתוח שבו הוצא רסיס מצווארה. האם מורדמת אך היא אינה בסכנת חיים.
באשר לבת ה-90, מבית החולים נמסר כי מצבה יציב, היא עדיין מורדמת ומונשמת וצפויה לעבור היום ניתוח נוסף. כתוצאה מהירי נהרגה העובדת הסיעודית שלה מהודו, סהומי סאנדוש, אם לילד בן תשע. בני משפחתה של סאנדוש יצרו קשר מהודו עם משפחתה של הקשישה והתעניינו בשלומה.
ציפי פרלמן, בתה של הקשישה, סיפרה כי הייתה בדרך אליה כדי לקחת אותה לנס ציונה. לדבריה בתחילה סירבה האם להצעתה של הבת והתעקשה להישאר בביתה באשקלון. הבת הייתה במרחק דקות ספורות מביתה של האם כאשר נפגע.
בביתה הישן של האם לא היה ממ"ד, ולשתיים לא היה לאן לברוח. המקלט השכונתי הקרוב לביתן נמצא במרחק של כמאה מטרים משם והן לא היו מספיקות להגיע אליו בתוך 30 שניות. לדברי פרלמן, רק אתמול הציבה העירייה מיגונית במקום.
3 צפייה בגלריה
נזק לבית באשקלון
נזק לבית באשקלון
"איפה הייתם עד עכשיו?". ההרס בבית שבו נהרגה סאנדוש
(צילום: AFP)
"זה לא היה צריך להיות, שאתמול הוצבה מיגונית מחוץ לבית שלה", אמרה פרלמן. "צעקתי 'איפה הייתם עד עכשיו?'. אין להם בושה? רק אתמול שמו את המיגונית מחוץ לבית. מפאת הבושה היה עדיף שלא ישימו את זה".
פרלמן אמרה שרגליה של אמה רוטשו בעקבות הפגיעה ובבית החולים נאלצו לקטוע אותן. "אני מדברת איתה ואני מבינה ממנה שהיא מרגישה את הקול שלי. אני לא עוזבת אותה ומבקשת ממנה לפקוח את העיניים", אמרה הבת.
"אמרתי לה שהיא חייבת לפקוח את העיניים כדי שהיא תראה את שלי ואני אראה את שלה, אז היא פקחה", הוסיפה פרלמן. "איחרתי בחמש דקות לבית שלה. אם הייתי מגיעה כמה דקות לפני היו צריכים אולי לזהות גם אותי".